מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

פעולת חבריא א' - ליל שבת: לכל אחד יש זכות לחלום

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
חבריא א
משך הפעולה
עד שעה
מערך
  • מתאים לשבת
  • פעולה ממערך
0 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

תקציר הפעולה

“לכל אחד יש זכות לחלום”. מתי בפעם האחרונה חשבת מה החלום שלך? בפעולה זו נברר מהם החלומות שלנו, נראה שיש מגוון רחב של חלומות ונבין שהכוח להגשים את החלום נמצא בידיים שלנו.

מטרות הפעולה

  1. החניכים יחשבו על חלום שיש להם.
  2. החניכים יבינו שיש להם יכולת להגשים את החלום שלהם.
  3. החניכים ישתפו בחלום שיש להם.

מהלך הפעולה:

 

פתיחה
חלקו לכל אחד חניכים שני פתקים: על אחד רשומה המילה “כן”, ועל השני “לא” (נספח 1).
קראו בקול משפטים שמבטאים חלומות. בקשו מהחניכים להצביע בעזרת הפתק אם הם חולמים לעשות את זה או לא.
דוגמאות: לתרום דם, להתנדב, לקרוא את כל התנ”ך (נספח 2).
הניחו את הפתקים על הרצפה.
שאלו את החניכים: האם כולנו חולמים את אותם החלומות?

ראינו שיש סוגים שונים ומגוונים של חלומות, ולכל אחד יש חלומות שמתאימים לו. כל אחד צריך לחשוב עם עצמו מהם החלומות שלו ומה מתאים לו.

 

שלב א
בקשו מהחניכים לחשוב על חלום שיש להם שהיו רוצים להגשים בטווח הקרוב.
לאחר מכן ערכו סבב שיתוף קצר למי שרוצה (כדאי לוודא שהחניכים שמשתפים הם מטווח גילים רחב, גם קטנים וגם גדולים).

 

שלב ב
ספרו לחניכים (או הציגו) את משל החכם והפרפר. אפשר לעצור לפני תשובת החכם ולשאול את החניכים מה הם חושבים שהוא יענה לו (נספח 3).
הסבירו לחניכים שבידיהם הדבר.

צריך לדעת שלכל אחד יש יכולת להגשים את החלום שלו; הכוח בידיים שלנו.
אולי לפעמים ניתקע בקשיים שבדרך, אבל צריך לחשוב איך ממשיכים הלאה.
לעיתים נגלה שיש לנו צורך לחשוב אחרת על החלום שלנו ולהבין שאולי הוא יתממש באופן קצת שונה ממה שציפינו.

סיכום
חשבנו ודייקנו מה החלום שלנו. ראינו שיש חלומות שונים ומגוונים ושלכל אחד יש חלום. האחריות שהחלום שלנו יתגשם מוטלת עלינו, זה תלוי בנו!

 

 

נספחים:

 

נספח 1

כן כן כן כן כן
כן כן כן כן כן
כן כן כן כן כן
לא לא לא לא לא
לא לא לא לא לא
לא לא לא לא לא

 

 

נספח 2

לתרום דם

להתנדב

לקרוא את כל התנ”ך

להקים עמותת חסד

לנצח בתחרות נחשבת

להיות חבר/ת כנסת

לטוס לחו”ל

לעשות את שביל ישראל

להיות במועצת תלמידים

לקבל 100 במבחן

לזכות בפרס נובל

לפתוח עסק

להצטיין

בבית ספר

להקים יישוב חדש

לשבור שיא גינס

להיות רב/נית

 

 

נספח 3

היה היה זקן חכם שהיה ידוע ביכולתו לדעת את הנסתר ולענות תשובה על כל שאלה שנשאל.

תלמיד אחד החליט להתחכם לו. “מורי”, פנה אליו, “אתה ידוע ביכולתך המופלאה לראות את הנסתר, אמור לי: מה יש בכף ידי?”

“פרפר”, השיב המורה בפשטות.

חשב התלמיד: אתחכם לו. אשאל אם הוא חי או מת. אם יאמר חי, אמחץ אותו בידי. אם יאמר מת, אשחרר אותו לחופשי.

פנה התלמיד אל מורו ושאל: “והפרפר, חי או מת?”

שתק המורה לרגע. אחר כך הרים את עיניו, הביט בו בשלווה ואמר: בידך הדבר. אם תרצה, יחיה, ואם תרצה, ימות.

דעתך חשובה לנו