מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

סניף רמבש- קבלת השונה

שמות המדריכים- נועה ודולב

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
כללי
משך הפעולה
עד שעה
מערך
  • הצעת מדריך
  • פעולה ממערך
38 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

מטרות הפעולה

  1. החניך יקבל את השונה 
  2. החניך  יבין וירגיש  בעצמו מהי מוגבלות וההתמודדות איתה
  3. מטרה מדידה- החניך יפסיק לצחוק על ילדים נכים ומוגבלים

מהלך הפעולה

פתיחה: סבב כל אחד אומר מהי מוגבלות ואיך לדעתו זה בא לידי ביטוי בחיי היום יום של ילד מוגבל. שאלה- למה יש נטייה לצחוק/ להתרחק מאנשים בעלי מוגבלויות? מה מפחיד/ מרתיע בהם?

משחק תופסת על רגל אחת בלבד. החניך ירגיש מה היא התמודדות נכות פיזית.

משחק ששמים אוזניות לחניך אחד והוא לא שומע כלום וחניך אחר אומר לו מילה והחניך צריך להבין מה הוא אומר על ידי קריאת שפתיים. תהיה הבנה של נכות שמיעה.

משחק פרה עיוורת

וכן על זה הדרך

 

סיכום:

דיון: אחרי שהרגשתם בעצמכם מהי מוגבלות, איך עכשיו תתייחסו לבעלי מוגבלות?

לכל אחד מאתנו יש מוגבלות מסוימת, ומי שיש לו את זה חיצוני זה לא עושה אותו בן אדם פחות טוב. אפשר אפילו להעריך אותו על ההתמודדות שלו.

למדנו איך לקבל את השונה ולהבין שכולנו שווים וכולם מתמודדים.

 

מה צריך להביא/להכין?

אוזניות, מטפחת לכסות את העיניים

דעתך חשובה לנו