איתור סניפים וכפרי בוגרים
הגענו לפעולה האחרונה אחרי חודש מלא וגדוש. אנו יכולים להסתכל אחורה על התהליך שעברנו, על כל מה שלמדנו, ולהחזיר את המבט קדימה, לחשוב איך הדברים ממשיכים איתנו הלאה. בפעולה זו נסכם עם החניכים את מה שחווינו ונפיץ את הדברים החשובים שלמדנו.
שלב א:
סכמו עם החניכים את המערך. הציגו לפניהם כרטיסיות שבהן נושאי כל הפעולות מהחודש (נספח 1). הזכירו להם בכל כרטיסייה על מה דיברתם ובקשו מהם להגיד דבר אחד שהם זוכרים או שלמדו מהחודש.
הערה למדריכים: מומלץ להדפיס נספח ויזואלי משמעותי אחד מכל פעולה ולהניח ליד הכרטיסייה שמזכירה מה היה בפעולה. זה יעזור לחניכים שלא יודעים לקרוא ויזכיר גם לאלה שיודעים לקרוא מה הם חוו בפעולות.
שלב ב:
בקשו מכל חניך וחניכה לשתף אם עשו את מה שקיבלו עליהם בפעולה האחרונה והציעו: אחרי שלמדנו כל כך הרבה החודש וגם קיבלנו עלינו לעשות דברים למען ארץ ישראל, בואו נשתף את חברי הסניף או הקהילה במה שלמדנו.
שאלו את החניכים מה ממה שלמדו במהלך החודש הם רוצים לפרסם או הציעו להם רעיון משלכם בהתאמה לשבט (ראו רעיונות בנספח 2).
בצעו עם החניכים את הרעיון ואחר כך כנסו אותם ושאלו:
סכמו במילים שלכם את המהלך שעבר השבט, את הרעיון שאנו צריכים להתבונן במציאות, ומתוך ההתבוננות לראות היכן יש צורך – ולפעול. הזכירו את הרב חנן פורת ואת סיפורו, את השפעתו הרבה על ארץ ישראל ואת היכולת שלנו לפעול למען קידומה ופיתוחה.
נספח 1 –
כרטיסיות – נושאי הפעולות בחודש הארגון
פעולה 1: ” לכל מה שקורה יש סיבה” – ההבנה שיש סיבה לכל מה שמתרחש במציאות, ועלינו להיות קשובים לכך
פעולה 2: “תפקחו את העיניים תסתכלו סביב” – ככל שנתבונן יותר במציאות כך נמצא דרכים רבות יותר לפעול
פעולה 3: “מי שחלם והתגשם לו החלום” – על דמותו ופועלו של הרב חנן
פעולה 4: “אין לי שום מקום אחר בעולם” – סיפור כפר עציון והחיים בקיבוץ
פעולה 5: “עוד לא אהבתי די” – על הצורך בהכנה לפני יציאה לעשייה והחשיבות כיום בחיים בארץ
פעולה 6: “עוד לא תמו כל פלאייך” – עשייה וסיכום
נספח 2 –
רעיונות ליישום הנושא
נספח 3 – רגשונים: