מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

הכוחות שבי

חזק חוזקותיך!

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
יובל
משך הפעולה
עד חצי שעה
מערך
1/3
10 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

תקציר הפעולה

לאחר שביררנו מהו החלום הגדול שלנו, הגיע הזמן לפעול כדי להגשים אותו. כדי שנוכל להגשים את החלום עלינו לברר קודם לכן מהם הכוחות הטמונים בנו, בכל אחד, מהם הכישורים המיוחדים שלנו, ולבסוף נצא לממש אותם על ידי הגשמת החלום הגדול.

מטרות הפעולה

  1. החניכים יבינו שהם טובים וגדולים ושיש להם כוחות רבים.
  2. החניכים יבינו שעליהם להכיר את עצמם ואת מה שיש בהם כדי שיוכלו לפעול בעולם ולהגשים את חלומם.
  3. החניכים יעבדו על מיומנות של מציאת הכוחות הטמונים בכל אחד מאיתנו כדי להתמודד עם כל מיני מצבים בחיים, טובים וטובים פחות.

שלב א: מזוודת הכוחות שלי

הביאו מזוודה והציגו אותה: ‘מזוודת הכוחות שלי’

קיימו דיון ושימו דגש בשאלות:

  • למה הכוחות שמורים במזוודה?
  • מתי לדעתכם צריכים מזוודת כוחות?
  • מהם הכוחות שיכולים להיכנס לתוכה?
  • איזה כוח מתאים לאיזה מצב?
  • מתי מתגלים הכוחות שלנו?

 

שלב ב: מתוך מציאת הכוחות באחר נבוא לידי הסתכלות פנימית בכוחותינו

אפשר לבחור באחת מן הפעילויות כרצונכם כדי להמחיש את הרעיון:


– פעילות א:
כל החברים יסתובבו בחלל החדר, וכאשר המנחה ימחא כף, על כל אחד מהחברים לעצור מול חבר אחד. כל אחד צריך למצוא נקודה טובה או תכונה טובה בחבר שמולו נעצר. שחקו כמה פעמים.


– פעילות ב:
קחו חבילת מדבקות ובקשו מכל אחד לומר משהו טוב על מי שיושב לידו ולהדביק לו מדבקה (נקודה טובה).

שאלות לדיון:

  • האם התקשית למצוא נקודה טובה בחבר שמולך?
  • מה הרגשת כאשר אמרו לך דבר טוב שיש בך?
  • האם ידעת על הנקודה הטובה הזאת שקיימת בך, או שזה היה חידוש מפתיע?

 

– פעילות ג: גם הדגים דוהים. המשימה של החניכים תהיה להקשיב לסיפור בהיבט של מציאת הכוחות בסיפור.

שאלו: אילו כוחות גיליתם בסיפור? של מי? באילו נסיבות התגלו הכוחות?

כתבו את הכוחות על הלוח לפי דברי החניכים.

 

שלב ג: מציאת הכוחות שבי, כישרונות, יכולות

משימה אישית: הכנת ‘מזוודת הכוחות שלי’.

כל חניך וחניכה יקבלו שני דפים:
מדף אחד הם יכינו מזוודה (היא יכולה להיות גם מעטפה או ציור של מזוודה).
את הדף האחר הם יגזרו לפתקים קטנים, ועל כל פתק יכתבו כוח שהם חושבים שיש בהם (אפשר לצייר), ויכניסו למזוודה.

– אפשר להכין ‘בנק כוחות’ שהחניכים יכולים לבחור מתוכו.

 

סיכום:

ערכו דיון פתוח: מה למדנו היום ממה שעשינו?

לכל אחד יש כוחות מיוחדים שטמונים בו, ועלינו להכיר אותם ולדעת השתמש בהם.

 

דעתך חשובה לנו