איתור סניפים וכפרי בוגרים
לאחר שביררנו מהו החלום הגדול שלנו, הגיע הזמן לפעול כדי להגשים אותו. כדי שנוכל להגשים את החלום עלינו לברר קודם לכן מהם הכוחות הטמונים בנו, בכל אחד, מהם הכישורים המיוחדים שלנו, ולבסוף נצא לממש אותם על ידי הגשמת החלום הגדול.
הביאו מזוודה והציגו אותה: ‘מזוודת הכוחות שלי’
קיימו דיון ושימו דגש בשאלות:
אפשר לבחור באחת מן הפעילויות כרצונכם כדי להמחיש את הרעיון:
– פעילות א: כל החברים יסתובבו בחלל החדר, וכאשר המנחה ימחא כף, על כל אחד מהחברים לעצור מול חבר אחד. כל אחד צריך למצוא נקודה טובה או תכונה טובה בחבר שמולו נעצר. שחקו כמה פעמים.
– פעילות ב: קחו חבילת מדבקות ובקשו מכל אחד לומר משהו טוב על מי שיושב לידו ולהדביק לו מדבקה (נקודה טובה).
שאלות לדיון:
– פעילות ג: גם הדגים דוהים. המשימה של החניכים תהיה להקשיב לסיפור בהיבט של מציאת הכוחות בסיפור.
שאלו: אילו כוחות גיליתם בסיפור? של מי? באילו נסיבות התגלו הכוחות?
כתבו את הכוחות על הלוח לפי דברי החניכים.
משימה אישית: הכנת ‘מזוודת הכוחות שלי’.
כל חניך וחניכה יקבלו שני דפים:
מדף אחד הם יכינו מזוודה (היא יכולה להיות גם מעטפה או ציור של מזוודה).
את הדף האחר הם יגזרו לפתקים קטנים, ועל כל פתק יכתבו כוח שהם חושבים שיש בהם (אפשר לצייר), ויכניסו למזוודה.
– אפשר להכין ‘בנק כוחות’ שהחניכים יכולים לבחור מתוכו.
ערכו דיון פתוח: מה למדנו היום ממה שעשינו?
לכל אחד יש כוחות מיוחדים שטמונים בו, ועלינו להכיר אותם ולדעת השתמש בהם.