מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

משחקים למסע פסח

סוג הפעולה
משחקים
מתאים לגיל
זרעים | נבטים | ניצנים | מעלות | מעפילים | הרא"ה | שבט חדש - כיתה ט
משך הפעולה
עד חצי שעה
מערך
  • פעולה ממערך
17 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

משחקים

 

משחקים לאוטובוס 🙂 תחרויות בין הטורים (טור נהג – טור דלת) 

 

  • הראשון שמעביר לי‘ – בקשו מהחניכים להעביר אליכם קדימה חפץ מסוים (שעון, גומייה, קרם הגנה, גרב וכו’). הטור הראשון שמביא לכם את החפץ – מנצח. מובן שאסור לקום בנסיעה אלא צריך להעביר מספסל לספסל.
  • טלפון שבור – אחד המדריכים יאמר מילה לחניכים בספסל האחרון, והם צריכים להעביר אותה בלחש מספסל לספסל מהר ככל האפשר. הטור שהצליח ראשון להעביר את המילה מהסוף להתחלה – מנצח.
  • לא נפסיק לשיר – נותנים מילה לקהל, וכל טור לסירוגין צריך למצוא שיר עם המילה. הטור שנתקע בלי שיר – מפסיד.

 

חידון הוא והיא

  • הוא הלחם שהומטר משמיים – היא אחד החלקים בארוחה
  • הוא אמירה, משפט – היא ספר הנקרא בליל החג
  • הוא אחד הבנים בהגדה – היא הסתיימה
  • הוא הים שנקרע לאחר היציאה ממצרים – היא סערה
  • הוא שב – היא אחד הסמלים בקערת הסדר
  • הוא חיכה לו במקום מסתור – היא אחת ממכות מצרים
  • הוא אמר דבר נכון – היא מצווה לתת לעני, לגר, ליתום ולאלמנה
  • הוא שם של שבט – היא שפת נהר
  • הוא צבעה של המצה – היא נמצאת מסביב לעיר
  • הוא התקלח – היא אחד הסימנים בליל הסדר

 

תשובות

א) מן, מנה; ב) היגד, הגדה; ג) תם, תמה; ד) סוף, סופה; ה) חזר, חזרת; ו) ארב, ארבה; ז) צדק, צדקה; ח) גד, גדה; ט) חום, חומה; י) רחץ, רחצה

 

משחק דרך – לגרום ל______ להגיד ______

חלקו לכל חניך פתק עם שם של חניך אחר בשבט ומילה או ביטוי שהוא צריך לגרום לו להגיד במהלך הדרך (כמובן, בלי שהוא ישים לב, אחרת הוא לא יאמר את המילה). אם החניך מצליח לגרום לחבר להגיד את המילה שלו, הוא מקבל את הפתק שהחניך הזה קיבל, וכן הלאה. החניך המנצח הוא החניך שיאסוף הכי הרבה פתקים עד סוף המסלול של היום הראשון!

(מאגר מילים: יום הולדת לבני עקיבא, תשעים שנה, משפחה, דורות, סבא וסבתא, שייכות, סופר 90, מסורת, הרב נריה, יחיאל אליאש, יד אחים לכם שלוחה, שבט יובל, יאיר שחל, קומונרית, צוות נחשון, צוות ארגון, חג הגאולה, מסלול, מסע פסח, אביב, התחדשות ועוד).

 

משחק דרך – האטב

שמים על תיק של אחד החניכים אטב, וכשהחניך מגלה זאת הוא צריך להעביר את האטב לחניך אחר. המטרה היא שהאטב לא יימצא אצלך! מי שהאטב נמצא אצלו בסוף היום או בסוף המסלול מקבל משימה שהמדריך או חברי השבט יחליטו עליה.

 

 

משחק מסירות נעלים

החניכים עומדים במעגל, וכל חניך חולץ נעל אחת. את כל הנעליים מניחים בערמה ליד המדריך. מתחילים בנעל אחת: המדריך זורק את הנעל לאחד החניכים, והוא מוסר אותה הלאה. כל אחד צריך לזכור ממי קיבל את הנעל ולמי מסר אותה. זורקים את הנעל רק למי שעוד לא קיבל אותה עד שהנעל עוברת אצל כל החניכים ומגיעה חזרה למדריך. משחקים כמה פעמים עם נעל אחת עד שזוכרים את הסבב, ואז במהלך המשחק מוסיפים בהדרגה עוד נעל ועוד נעל. המטרה: לא להפיל אף נעל אחת.

נ”ב: עשו זאת רק במקום שאין סכנה לרגלי החניכים, ובקשו מהחניכים לנהוג כבוד בציוד של חבריהם ולזרוק בזהירות. אין להכריח חניכים שאינם רוצים לחלוץ נעליים.

 

משחק פים פם פום

בוחרים שלושה חניכים ומושיבים אותם מול שאר השבט. לכל חניך יש כתר על הראש (בלי שהוא רואה מה כתוב בו), וכתוב עליו פים, פם או פום. מקריאים הגדרות, וחברי השבט צריכים להחליט למי מהנציגים ההגדרה מתאימה, ובאמצעות התשובות של חבריהם הנציגים צריכים לזהות מי מהם פים, מי פם ומי פום.

 

עוד אפשרות: גזרו כל הגדרה על פתק נפרד והכניסו לתוך שקית. החניך הראשון יוציא פתק, יקרא ויעביר את השקית למי שהוא חושב שזה מתאים לו בשבט. יש לוודא שכל החניכים יקבלו פתקים במהלך המשחק.

 

הגדרות:

תלמד את הילדים שלה בלט * תטוס לחו”ל ללמוד רוקחות * יהיה לו מכולת * יוציא דיסק * תכתוב טור בעיתון הארץ * יתארס יומיים לפני סיום כיתה י”ב * תעשה תואר שני על קריאה בקפה * תהיה שחקנית * ימציא מכונת זמן * ילבש סווצ’רים של הסניף על גיל 40 * תצבע את השיער בירוק זוהר * תנצח באולימפיאדה בהתעמלות אומנותית * יוציא 800 בפסיכומטרי * תקים גרעין תורני בהוביטוס שבדרום אמריקה * תמציא רובוט * יהיה חבר כנסת * תפתח מספרה * יהיה מוכר בלונים בספארי * יפעיל דוכן פיס * תצייר קומיקס לעיתון ילדים * תקים מפעל לפונפונים * תעשה סנפלינג בהרי ההימלאיה * תהיה דיילת * ירעיל דגים בבריכות ציבוריות * יעשה מלחמת מים במזרקה של הקניון * יעבוד במפעל לייצור נייר טואלט * תגור ברובע היהודי * תזכה בלוטו ותאבד את הכרטיס * תהיה ראשת ממשלה * תקנה אוטו חיפושית בצבע צהוב * יהיה סטנדאפיסט * יעשה גשר בשיניים בגיל 20 * תהיה נהגת אוטובוס *יעבור טסט שביעי * יטוס לירח * יכתוב אנציקלופדיה * יהיו לה 27 זוגות נעליים בארון * ייתקע על האנקונדה בסיבוב * יפעיל את גלגל הענק בסופרלנד * יקרא לכלב שלו בכל לילה סיפור לילה טוב * יקים מפלגה * יתנדב ב’תנו לחיות לחיות’ * יגלה יבשת חדשה * יבוא בפיג’מה לבית ספר * ישדר חדשות ברדיו * תטוס לאומן * תטוס בכדור פורח * ייכנס לשיאי גינס * יקים בית חם לחתולים עזובים * יעבוד באוטו גלידה * תעבור טסט ראשונה מהשבט * תנעל סנדלי שורש בחתונה שלה * יהיה רופא * תהיה מדריכת טיולים * יהיו לו עשרה ילדים * תהיה עקרת בית * לא תקבל תעודת בגרות כי נכשלה בבגרות בספורט * יעשה רישיון על משאית * יזכה בחידון התנ”ך * יהיה אסטרונאוט *

 

שימוש חוזר
כל החניכים יושבים במעגל. מעבירים בין החניכים חפץ, וכל חניך בתורו יאחז בחפץ ויציע שימוש חדש לחפץ (לדוגמה, טבעת בשימוש חוזר יכולה להיות תליון לשרשרת, גומייה לשיער, חבק מפיות ועוד). הסבב מסתיים אחרי שכולם הציעו שימוש חדש או כשלחניך שמגיע תורו אין רעיון לשימוש חדש.

אחרי שהסבב מסתיים מוציאים עוד חפץ ומתחילים סבב חדש.

בשבטים גדולים אפשר לפצל את המשחק לשני מעגלים.

 

משחק מילים מסובכות

מוציאים את אחד החניכים החוצה, בוחרים מילה מסובכת ולא מוכרת ואומרים לחניכים מה הפירוש שלה. אחד החניכים אומר את הפירוש האמיתי של המילה, וכל שאר החניכים ממציאים פירושים נוספים למילה.

כאשר החניך שיצא נכנס אומרים לו מה המילה שבחרתם, והוא צריך לשמוע את כל החניכים ולנחש מבין ההצעות שלהם מה הפירוש האמיתי של המילה.

המטרה של החניך שיצא היא לגלות מה הפירוש הנכון, ואילו המטרה של שאר החניכים היא להציג את הפירושים המומצאים בצורה משכנעת כדי שהחניך יבחר באחד מהפירושים הלא נכונים.

בשבטים גדולים שבהם סבב בין כל החניכים יכול להלאות אפשר לבחור רק כמה נציגים שיציעו פירושים.

מילים לדוגמה: ת­בהלה (פניקה), פתיתונים (קונפטי), מלקטת (פינצטה), מופינים (מאפינס), מִסכרת (כלי לסוכר), ציימנות (אנורקסיה), אבוס (מתקן להאכלת בהמות) ועוד.

 

משחק הכתרים

אביזרים: כתר מבריסטול, סיכה משרדית, קלפי מושגים.

מכינים מראש קלפים שכתובים בהם מושגים הקשורים לשבט, לסניף, למסע או לפסח. מכינים כתר ומחברים אליו סיכה משרדית שבאמצעותה תצמידו לכתר את הקלפים.

במשחק בוחרים חניך אחד, חובשים לראשו את הכתר ומצמידים אליו את אחד המושגים בלי שהחניך יראה מה המושג. המטרה שלו היא לנחש את המושג שכתוב על הכתר באמצעות 21 שאלות לכל היותר, שהתשובה עליהן היא כן או לא בלבד. החניך שואל את שאר החניכים, והם צריכים לענות לו. כשהחניך מצליח לנחש מחליפים את הקלף, והכתר עובר לחניך אחר.

דעתך חשובה לנו