מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

יוצאים למפגש משותף

יוצאים למפגש משותף

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
הרא"ה | זרעים | מעלות | מעפילים | נבטים | ניצנים | שבט חדש - כיתה ט
משך הפעולה
ערב שלם
נושא
ועידה כד | מובילים בדרך תו"ע - נושא תשע"ח | זהות
0 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

בחודש האחרון העמקנו את ההיכרות שלנו עם הזהות היהודית שלנו ושל הסובבים אותנו. עסקנו במקום של התורה בזהות הזאת ובחשיבות של לימוד תורה על ידי כל אחד ואחד מעם ישראל. ליישום המערך יצא השבט לפעילות משותפת עם קבוצה נוספת סביב עם ישראל, ארץ ישראל, לימוד תורה או ערך יהודי מסוים. בפעולה זו החניכים יבחרו את אופי הפעילות ויתכננו אותה.

מטרות הפעולה

  1. החניכים ישתפו בנקודה שאליה הכי התחברו במהלך הפעולות.
  2. החניכים יעלו רעיונות וידונו על אופי הקבוצה שאיתה היו רוצים לצאת לפעילות (דתיים, חילונים, חרדים, קשישים, סניף אחר בארץ וכו’).
  3. החניכים יחליטו סביב מה הם בוחרים להיפגש ויתכננו את הפעילות.

ציוד דרוש

דפים וטוש.

 

גוף הפעולה

שלב א

בשלב זה החניכים ישתפו בנקודה שאליה הכי התחברו במהלך הפעולות.

עברו עם החניכים על סיכומי הפעולות הקודמות והזכירו להם קצת מה היה בכל אחת.

אז מה היה לנו בעצם?

בפעולה הראשונה דיברנו על שייכות למשהו גדול מאיתנו. הבנו שחשוב להיות שייכים, אך זה דורש מאיתנו קודם כול לדעת גם מי אנחנו ומה חשוב לנו, וכן עלינו לשים לב שהשייכות לקבוצה מביאה אותנו לדברים חיוביים ולא לשליליים.
בפעולה השנייה דיברנו על חשיבות השייכות לעם ישראל, שייכות שטבועה בנו בבחירה שלנו או בלעדיה. הבנו שהשייכות הזאת מתבטאת אצל אנשים שונים בצורה שונה.
בפעולה השלישית דיברנו על התורה, על המרכזיות שלה בחיים שלנו ועל הטוב שהיא מוסיפה לנו לחיים.
בפעולה הרביעית דיברנו על שייכות התורה לעם ישראל כולו. הבנו שהתורה שייכת לכולם באותה מידה, לא חשוב מי הם ומאיפה הם מגיעים, ומתוך כך הבנו את השליחות שלנו להעביר את המסר שהתורה היא נחלת הכלל.

  • דיברנו על זהות יהודית, על שייכות לעם ישראל, על התורה בכלל ועל השייכות שלה לעם שלנו.

 

בקשו מכל אחד בתורו לשתף בנקודה שהייתה לו המשמעותית ביותר ושהוא הכי התחבר אליה. כתבו את השיתופים על דף והניחו אותו במרכז המעגל.

 

שלב ב

בשלב זה החניכים יעלו רעיונות ליישום הנושא.

בפעולה הקודמת אמרנו שאחת המשימות של בני עקיבא עכשיו, בעקבות הנושא השנתי, היא להעלות את המודעות להיות התורה נחלת הכלל.
לכן עכשיו נחשוב יחד על קבוצה בעם ששונה מאיתנו (זקנים, הורים, חילונים, חרדים, חניכים מסניף אחר, שבט אחר בסניף, חניכים מתנועה אחרת וכו’) ואיתה אנחנו רוצים לצאת ולעשות פעילות משותפת.

אפשרות נוספת היא להחליט החלטה שבטית על נקודה מכל הנקודות שעלו שבה החניכים רוצים להעמיק. התורה והזהות היהודית הן שני תחומים מרכזיים ומשמעותיים בחיים שלנו, וראוי להתעסק בהן ולהעמיק בהן עוד.

 

שלב ג

אם השבט החליט להיפגש עם קבוצה אחרת, שבו ותכננו מה תהיה הפעילות שתרצו לעשות יחד, מה המטרה שלה ומה בפועל יקרה. חלקו תחומי אחריות לכל אחד וקבעו את כל מה שצריך.

אם השבט החליט להתעסק בנושא מסוים, דונו עם החניכים והחליטו מהו הנושא שאתם רוצים לעסוק בו ובאיזו צורה – מערך פעולות? שיחה עם אנשים שונים? לימוד שבועי?

דעתך חשובה לנו