איתור סניפים וכפרי בוגרים
המשחק ‘מחפשים את המטמון’ מוכר לכולם, ממריץ ומעניין. דרושה הכנה של הפתקים, כתבי חידה שהכנתם מראש. נחלק את השבט לשתי קבוצות. בכתבי החידה נכתוב מקרים, שכל אחד מהם מצביע על שלב בחזרה בתשובה. במסוך לכתב החידה תחביאו פתק ובו שם השלב (השלב בסוגריים בסוף בכל מקרה שמובא), כך שהקבוצה המגיעה ראשונה עם כל שלבי התשובה – מנצחת.
לאחר שתמצאו כאן בסביבה הקרובה את הפתק המתאים לשלב התשובה הזה, גשו לקיוסק הקרוב ובקשו את הפתק הבא.
(כמובן שבפתק הנוסף שבסביבה- יהיה כתוב ‘הכרה בחטא’)
לאחר שהצטערתם על מה שעשיתם ומצאתם את הפתק הנוסף, חפשו את הפתק הבא ב….
(הפתק הנוסף – חרטה)
את הפתק הבא תמצאו ב…
(הפתק הנוסף- עזיבת החטא)
את הפתק הבא תמצאו ב…
(הפתק הנוסף- וידוי)
(הפתק הנוסף- קבלה לעתיד)
המלצתנו: כדאי שרק השורה האחרונה האומרת היכן הפתק הבא תהיה בצורת כתב חידה, והשאר בכתב רגיל.
כדאי לא להחביא את הפתקים לפי הסדר הכתוב כאן, כדי לעורר אותם לחשוב לבד מהו סדר השלבים.
לאחר ששתי הקבוצות חזרו, עליהן לסדר את השלבים לפי הסדר שנראה להן. לאחר מכן, בררו איתם מדוע סידרו כך את השלבים? לדוגמא: מדוע אי אפשר להתחרט מבלי להכיר בחטא? או- מה כל כך חשוב בשלב הקבלה לעתיד? שאלו אותם אם הרגישו רגש מיוחד או שהזדהו עם אחד מהמקרים, האם חשבו על מקרה דומה במהלך המשחק, מה קיבלו על עצמם לעתיד וכו’…
כדאי לקרוא להם את דברי הרמב”ם. ניתן לכתוב בגדול על בריסטול ולהאיר במשך כל חודש אלול ועשי”ת.
“אי זו היא תשובה גמורה. זה שבא לידו דבר שעבר בו ואפשר בידו לעשותו, ופירש ולא עשה מפני התשובה, לא מיראה ולא מכישלון רוח.
ומה היא התשובה, הוא שיעזוב החוטא חטאו ויסירו ממחשבתו ויגמור בליבו שלא יעשהו עוד, שנאמר: ‘יעזוב רשע דרכו וגו”. וכן יתנחם על שעבר , שנאמר: ‘כי אחרי נחמתי’. ויעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא לעולם”.
(רמב”ם, הלכות תשובה פרק ב)
לאחר שאנו יודעים מהם השלבים בתהליך התשובה, כל אחד יוכל לעבור שלבים אלה בתהליך התשובה הפרטית שלו, וכדאי כבר להתחיל…