איתור סניפים וכפרי בוגרים
מתאים לשבתלדף לימוד מעוצב להורדה לחצו כאן!
צוללים למקורות
| במדבר פרק ו פסוקים יג-יד
"וְזֹאת תּוֹרַת, הַנָּזִיר: בְּיוֹם, מְלֹאת יְמֵי נִזְרוֹ, יָבִיא אֹתוֹ, אֶל-פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד. יד וְהִקְרִיב אֶת-קָרְבָּנוֹ לַה' כֶּבֶשׂ בֶּן-שְׁנָתוֹ תָמִים אֶחָד, לְעֹלָה, וְכַבְשָׂה אַחַת בַּת-שְׁנָתָהּ תְּמִימָה, לְחַטָּאת; וְאַיִל-אֶחָד תָּמִים, לִשְׁלָמִים".
| רש“ר הירש
נקודת הכובד של קרבן הנזיר היא האיל לשלמים. קרבן זה מהווה את הניגוד לנזירות. כי הנזיר פרש ממגע ומשא חברתי והתנזר מן היין המשמח את הלב; בכך שאף להשיג את קירבת ה' על ידי עבודה פנימית של התעדנות רוחנית ומוסרית. אולם שאיפה זו, המופנית בעיקר כלפי פנים, לא ביטאה מצב של קבע, וכל עצמה לא באה אלא לחנך. אם היתה זו נזירות כהלכה, היא הביאה רק לידי פרישה זמנית מן השותפות של חיי החברה; לשעה הוא פרש מן החברה, כדי להתמסר אחר כך במשנה כח למילוי התפקידים המותווים לו מידי ה'. וכדרך שהיה ניכר עד כה בנזירותו ובפרישותו, כן יעבור עתה בראש העם; בכח שלא נפגם (ואיל – אחד תמים) יהיה מופת לעמו בקיום הייעוד היהודי – שזה עיקרו: בעיצומם של חיי – יחד חברתיים על שאיפותיהם והנאותיהם, בכח קידוש (העולה והחטאת) של חיים עתירי מעש וטהורי מוסר, ייהנה האדם מחיי אושר ושמחה לפני ה'; והוא שבא לידי ביטוי על ידי הקרבן המיוחד לישראל, הוא קרבן שלמים.
ובקיצור…
האם מטרתו של הנזיר היא לפרוש מהחיים? לפי רש"ר הירש התשובה היא לא. רק באופן זמני פורש הנזיר מתענוגות העולם, על מנת להזדכך מוסרית. אך לאחר פרישה זמנית זו, חוזר הנזיר לתוככי החברה עם מטען הקדושה שהטעינה אותו הנזירות שלו, כפי שמשקף קרבן השלמים.
נתון לדיון
לשעה הוא פרש מן החברה, כדי להתמסר אחר כך במשנה כח למילוי התפקידים המותווים לו מידי ה' | רש"ר הירש
בוחן פתע
יודעים את התשובות?
שלחו למספר- 0523662637
היכנסו להגרלה, ואולי תזכו בפרס!