מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

ל"ג בעומר - אירועי אייר מגלות לגאולה

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
הרא"ה | זרעים | מעלות | מעפילים | נבטים | ניצנים | שבט חדש - כיתה ט
משך הפעולה
עד שעתיים
מערך
1/3
19 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

מדריכים יקרים, להלן כמה רעיונות בעבורכם לשדרוג ערב ל”ג בעומר עם שבטכם. ליל מדורות זה פוטנציאל של ממש, והאחריות מוטלת עליכם לממשו בצורה הנכונה והטובה ביותר לחניכים שלכם.

 

1. שירון

הכינו שירון של שירים אהובים על שבטכם או על סניפכם שתוכלו לשיר סביב המדורה (חסידיים וישראליים). כדי לערב את החניכים בהכנה למדורה תוכלו לבחור חניכים אחראים להכנת השירון. זכרו לעבור עליו לפני ההדפסה כדי לוודא שכל השירים לרוח התנועה. שירונים מוכנים לל”ג בעומר תוכלו למצוא בקלות בחיפוש בגוגל.

 

2. ‘צדיקות יתר’ 

חלקו לחניכים את הקטע המצורף. קטע זה עוסק במשל עכשווי לסיפור של תלמידי רבי עקיבא, ואפשר לפתח סביבו דיונים: כיצד ייתכן מצב כזה? האם אנחנו מכירים מצבים דומים בשבט שלנו? מה אפשר לעשות כדי למנוע זאת?

 

3. הכנת קרואסונים 

הכינו בצק מתוק בבית (נספח 1) או הכינו אותו יחד סביב המדורה.

קרצו ממנו עיגולים והכניסו לתוכם קוביית שוקולד, עטפו את העיגולים בנייר כסף והכניסו אותם למדורה עם תפוחי האדמה המסורתיים. בתיאבון!

כדי לשדרג פעילות זו נוסף על המנה המתוקה אפשר להטיל אחריות על כמה חניכים שזו תהיה המשימה שלהם לקראת ל”ג בעומר:
לקנות את המצרכים, לפקד על ההכנה וכו’.

אם מדובר בשבט גדול אפשר לשקול הכנת שני קילו בצק ולהפריש חלה במדורה.

 

4. מעגל עין טובה

כידוע, תלמידי רבי עקיבא מתו במגפה משום שלא נהגו כבוד זה בזה. על פי המסורת, יום ל”ג בעומר הוא היום שבו פסקה המגפה. ברוח דברים אלו תוכלו לערוך עם החניכים מעגל עין טובה, שבו יושבים במעגל וכל חניך וחניכה אומרים משהו טוב על היושבים לימינו.

 

5. פעילות קבוצתית בנושא ל”ג בעומר

להלן רעיון לפעילות שלמה לערב המדורות: בלוח משימות וניקוד על יד כל משימה (הסבר וטבלה בנספח 2, חומרים למשחק בנספח 3).

אפשר לשחק את המשחק בתחרות בין שבטי הסניף או בין חניכי השבט. עם זה אפשר לשחק משחק זה לא כתחרות אלא כמשחק סניפי בעל מטרה משותפת של צבירת 1,000 נקודות והבטחת פרס סניפי. לשיקול דעתכם.

 


נספחים

 

נספח 1 – קרואסונים

מצרכים לבצק:

  • 2 כוסות קמח (לבן או מלא)
  • 1/2 כוס שמן
  • 1/2 כפית אבקת אפייה
  • 1/2 כוס מים רותחים
  • כפית שטוחה מלח, ולמלית מתוקה 1.5 כפות סוכר

 
אופן ההכנה:

בקערה גדולה לושו את כל חומרי הבצק לכדור בצק אחיד. אין צורך להתפיח.

 

 נספח 2 – משחק – הסבר וטבלת ניקוד

הנספחים שאתם זקוקים להם נמצאים לאחר טבלת הניקוד (הדפיסו את הטבלה לכל שבט או לכל זוג בשבט). זכרו להביא אתכם גם עטים.


חברים אהובים!
כדי שנעביר את הלילה בכיף ולא רק בשטויות הכנו לכם אחלה של משחק משימות!
את המשימות עושים לבד או בשבטים
ועל כל משימה שמבצעים – בניקוד זוכים!
כאשר נגיע ל-1,000 נקודות סניפיות / שבטיות / לכל זוג משבט (על פי מה שהחלטתם)
נזכה כולם בהפתעות מתוקות!
כל משימה שגומרים למלא יש להראות לקומונרית / למדריכים (בחרו והוסיפו את מספר הטלפון)


 

נספח 3 – משימות

 

משימה 1 – חידות שקשורות לל”ג בעומר

  1. בר כוכבא נקרא גם:

א. בר כוכב
ב. בר כוזיבא
ג. נתן כוכבי

  1. מה שמו של ההר הנקשר במנהגי החג?

א. הר מירון
ב. הר סיני
ג. הר יוחאי

  1. נגד מי הנהיג בר כוכבא את המרד?

א. היוונים
ב. המכבים
ג. הרומאים

  1. מי היה רבי עקיבא?

א. המנהיג הרוחני של מרד בר כוכבא
ב. עוזרו הנאמן של בר כוכבא
ג. תלמידו של שמעון בר יוחאי

  1. מהו מנהג החלאקה?

א. תספורת ראשונה לבני שלוש
ב. הצטרפות בנים לחדר מגיל שלוש
ג. שמחה חגיגית בחלקה של קברי צדיקים

  1. מדוע מדליקים מדורות בל”ג בעומר?

א. בר כוכבא נלחם באריה בלפיד בוער
ב. לזכר המורדים, שהדליקו מדורות כדי להודיע על פרוץ המרד
ג. כדי לשרוף שאריות של מצות מפסח

  1. מהי התקופה הנקראת ספירת העומר?

א. שבעת השבועות שבין פסח לשבועות
ב. שלושת השבועות שבין ל”ג בעומר לשבועות
ג. החודש שבין שבועות ליום ירושלים

  1. בספירת העומר נהוג להימנע מ…

א. לערוך ברית מילה
ב. לערוך נישואין
ג. ללמוד תורה

  1. בל”ג בעומר נהוג לערוך הילולה בקברו של…

א. רבי שמעון בר יוחאי
ב. הבאבא סאלי
ג. הרצל

  1. רבי שמעון בר יוחאי היה תלמידו של…

א. רבי טרפון
ב. רבי מאיר בעל הנס
ג. רבי עקיבא

  1. ל”ג בעומר הוא:

א. יום שישי ה-13 שחל בספירת העומר
ב. היום ה-13 לספירת העומר
ג. היום ה-33 לספירת העומר

  1. באיזה חודש חוגגים את ל”ג בעומר?

א. בחודש אייר
ב. בחודש תשרי
ג. בחודש אדר

  1. כמה ימים יש בספירת העומר?

א. שלושים ושלושה ימים.
ב. שלושים ותשעה ימים
ג. ארבעים ותשעה ימים

  1. כיצד מכנים בקיצור את רבי שמעון בר יוחאי?

א. רש”י
ב. רבי”ח
ג. רשב”י

  1. באיזה תאריך עברי חל ל”ג בעומר?

א. י”ח באייר, וזהו גם יום תחילת המבול בסיפור נוח על פי המקרא
ב. ט”ו באב, וזהו גם חג האהבה בישראל
ג. ט’ באב, וזהו גם יום חורבן בית המקדש הראשון והשני

  1. לזכר מה נחגג ל”ג בעומר?

א. לזכר המדורות שבאמצעותן הודיעו על תחילת המרד
ב. לזכר נרות חנוכה
ג. לזכר שהמגפה פסקה בימי רבי עקיבא ולזכר פטירת רשב”י

  1. איזו תנועת נוער נוסדה בישראל בל”ג בעומר?

א. תומכי עבודה
ב. בני עקיבא
ג. מכבי צעיר

  1. על שם מי נקראה תנועת הנוער בני עקיבא?

א. עקיבא אריה וייס – יוזם הקמתה של אחוזת בית, היא תל אביב
ב. עקיבא נוף – לשעבר חבר כנסת מטעם הליכוד
ג. רבי עקיבא – מגדולי התנאים ומגדולי חכמי ישראל בכל הדורות

  1. כיצד נקראים החכמים שחיו בתקופת המשנה?

א. התנאים
ב. המשנים
ג. המורדים

  1. מה פירוש השם תנאים?

א. קנאים וחכמים
ב. מלמדים, מוסרים בעל פה
ג. מתנים תנאים

 

משימה 2 – חידות הוא והיא

 

 משימה 3 – חידות גפרורים

חידות גפרורים – פתרונות

 

 

משימה 4 – להחתים אנשים

 


ב”ה

“הריני מקבל עליי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך”

על החתום:

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________


ב”ה

“הריני מקבל עליי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך”

על החתום:

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________           ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________


ב”ה

“הריני מקבל עליי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך”

על החתום:

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________


ב”ה

“הריני מקבל עליי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך”

על החתום:

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________

___________________          ___________________


 

משימה 5 – תפזורת

 

 


תפזורת – פתרון

דעתך חשובה לנו