מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

ראש העין מרכז- קבלת האחר

שמות המדריכים- אושר, לידור ואביתר

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
הרא"ה
משך הפעולה
עד שעה
מערך
  • הצעת מדריך
  • פעולה ממערך
362 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

מטרות הפעולה

  1. החניך ילמד איך לקבל את האחר
  2. החניך ילמד לפעול במידה והוא נתקל בסיטואציות כאלו ואחרות
  3. מטרה מדידה- החניך יקרא סיפור בנושא

מהלך הפעולה

 

פתיחה:

כל חניך מקבל קטע עדות של נער שעבר בריונות ומקריא אותו לכולם .

שואלים את החניכים מה הרגשתם כשקראתם את הקטע

 

גוף:

שלב 1. משחק הכובעים – מחלקים את החניכים לשלוש קבוצות, כל קבוצה מקבלת כובע בצבע שונה ורק ילד אחד מקבל צבע שלא תואם לכולם. מבקשים מהילדים להתחלק לקבוצות מבלי לדבר (הילד עם הצבע השונה לא מתקבל לאף קבוצה ומרגיש דחוי).

שלב 2. מקריאים סיטואציות מהחיים ועורכים דיון, מה אתם הייתם עושים ?

שלב 3. מקריאים סיפור של מתנשא שעבר בריונות מבלי לומר את שמו. לאחר הסיפור שואלים את החניכים לאן אתם חושבים שהאדם הזה הגיע היום?

שלב 4. שואלים אם מישהו רוצה לשתף בסיפור אישי.

 

סיכום:

מקריאים נתונים סטטיסטים על אחוזי התאבדות ופגיעות עצמיות בקרב ילדים שעברו בריונות ומסבירים לחניכים את החשיבות שלא לעמוד מהצד ולפעול כשצריך. שואלים את החניכים מה הם לקחו איתם מהפעולה הזו.

 

מה צריך להביא/להכין?

כובעים ב4 צבעים שונים

להכין עדויות

להכין סיטואציות של מה אתם הייתם עושים?

נתונים סטטיסטים

סיפור של מפורסם שעבר בריונות

דעתך חשובה לנו