איתור סניפים וכפרי בוגרים
בפעולה זו אנחנו רוצים להעביר לחניכים חוויה של אקטיביות, של עשייה לאומית. בפעולה זו ניגע ממש ב’איך’. זו ההזדמנות לתת לחניכים לחוות את העשייה ואת גודלה.
שאלות לחידון, במבה, שקיות זבל או פתקי ‘שבת שלום’ וסוכריות טופי.
חזרו על חשיבות הנתינה לאחר ותחוו את הנתינה הן מהצד הנותן והן מהצד המקבל.
שאלו את החניכים שנתנו במבה לחבריהם למה נתנו ואיך הרגישו כשנתנו. אם אין חניכים שנתנו לחבריהם השתתפו גם אתם בחידון, חלקו את הבמבה לחניכים ולאחר מכן שאלו רק את השאלה הראשונה.
העלו אפשרויות לנתינה למען הכלל.
כל מי שמעלה רעיון מקבל שוב שתי במבות, ושוב יכול לבחור אם לחלוק עם חבריו או להשאירן לעצמו.
לכו לחוות את הנתינה בפועל.
צאו עם החניכים לעשייה בקרבת הסניף אגב הלהבתם על הרעיון. אם אחד החניכים העלה רעיון אפשרי לביצוע מיידי – לכו על זה, אם לא, צאו לעשייה אחרת (לאסוף זבל מסביב לסניף, לחלק פתקי ‘שבת שלום’ עם טופי לשבטים אחרים או לאנשים ברחוב, לחשוב על סיסמאות להעלאת המודעות לנגישות – ואחרי שבת הכינו כרזות ותלו בשכונה, סדרו את הסידורים בסניף, אמרו פרקי תהילים להצלחת צה”ל או לרפואת מישהו, עשו סבב פרגון לכל המדריכים בסניף וכל רעיון אחר העולה על רוחכם או על רוח חניכיכם).
בפעולה הזאת ראינו עד כמה חשוב לתת לאחר. ראינו עד כמה החברים שמחים כשאנו נותנים להם וגם שזה יכול לעשות לנו טוב. העלינו רעיונות לעשייה מחוץ לשבט שלנו וביצענו אותם בפועל. פעולת הנתינה יכולה לעשות הרבה טוב ולהשפיע בהרבה מעגלים הלאה.
רעיונות לשאלות החידון