איתור סניפים וכפרי בוגרים
בהמשך לפעולות הקדומות נעמיק עם החניכים את הקשר לבני עקיבא. נלמד אותם על ההמנון, הסמל והחזון ונחבר אותם לתחושה הנובעת מהיותם חלק ממשהו גדול – חלק מתנועת בני עקיבא.
הרחבה למדריכים:
https://www.youtube.com/watch?v=Fa5NqVraDy4
.
הכנות וציוד נדרש:
.
.
.
חברו תנועות להמנון (או לכמה מילים נבחרות) ולמדו את החניכים. התנועות יעזרו לחניכים לזכור את ההמנון (המילים בנספח 1).
.
אפשר גם לעשות מפקד בתחילת כל פעולה באמצע שבוע, ובכל פעם חניך אחר יהיה ‘הקומונר’. זה יעזור לחניכים להבין את הקשר בין המפקד לבני עקיבא ולפעולה ויסייע להכניס את הפעולה למסגרת קבועה שתעזור לחניכינו.
.
סמל התנועה (נספח 2) – שני לוחות הברית שבולטות בהם האותיות תי”ו ועי”ן, עטורים עלי זית, חרמש וקלשון מימין ושיבולת משמאל ומוקפים סרט שרשום עליו ‘בני עקיבא’, המאחדם לחטיבה אחת. רקע הסמל בצבע כחול. ספרו לחניכים שהאות תי”ו מסמלת את התורה והאות עי”ן מסמלת את העבודה.
.
אפשר להרחיב:
.
לוחות הברית – העניינים של ‘תורה’ ו’עבודה’ נובעים מהתורה מסיני.
האות תי”ו – לימוד תורה הוא חלק בלתי נפרד מחיינו.
האות עי”ן – עבודה מעשית בעולם הזה היא חלק בלתי נפרד מחיינו.
קלשון וחרמש – מסמלים את העבודה.
ענף זית (מימין) ושיבולת חיטה (משמאל) – מסמלים את המחיה שעליה נעבוד.
סרט בד כחול – מאחד את כל המושגים למשהו אחד ושלם.
צרו עם החניכים את סמל התנועה מכל מיני חומרי יצירה.
.
.
מטרת המתודה לחבר את החניכים לתנועת בני עקיבא הכללית. עשו זאת על ידי מפגש עם דמות מחוץ לשבט – אפשר להזמין מדריכים קודמים, את הורי המדריכים או את הורי החניכים, את הקומונרית או את רכז החינוך המיוחד במחוז. בקשו מהדמות שמגיעה שתדבר על הקשר שלה לבני עקיבא, על מה שהיא זוכרת מבני עקיבא ומה בני עקיבא נתנה לה, ושתאחל לחניכים ברכות להמשך השנה בבני עקיבא.
.
בוגרי שבט יובל שייכים לתנועת הבוגרים של שבטי יובל. אנחנו רוצים שבני עקיבא תהיה תנועה לכל החיים, ולכן גם כאשר החניכים גדלים הם ממשיכים להיות קשורים לבני עקיבא דרך תנועת הבוגרים של שבטי יובל.
.
בוגרי יובל הכינו סרטון על הפעילות שלהם, חפשו ביוטיוב “גרעיני הבוגרים של שבט יובל”: https://www.youtube.com/watch?v=abRVqhOaqZc
.
.
יחיאל אליאש או הרב נריה מהפעולה הראשונה יגיעו לבקר: “שלום לכם חברים, איזה כיף לראות אתכם שוב. מה למדתם על בני עקיבא?” (שומע מהחניכים את התשובות) “אני רוצה להמשיך לספר לכם על בני עקיבא. בבני עקיבא נפגשים לפעולות, לומדים ועובדים, יוצאים גם למחנות ומסעות, תמיד מתייחסים יפה לחברים ודואגים זה לזה בשבט ובסניף, ויש לנו גם ססמה. רוצים לשמוע אותה? ‘לחנך דור נאמן ומסור לעמו, תורתו וארצו’. אסביר לכם מה זה אומר”. לוקח דף ורושם עליו: ‘תורה’, ‘עם’ ו’ארץ’.
“ארץ – אנחנו יודעים מה זה, ארץ ישראל. למדנו עליה גם בפעולה בשבת, עם – זה העם שלנו, העם היהודי. ומי יודע מהי ‘תורה’? תורה היא מה שה’ נתן לנו בהר סיני, והיא מורה לנו מה לעשות בחיים, ועוד נלמד על זה”.
.
.
שחקו ‘בינגו’ – עם מושגים שקשורים לבני עקיבא, חלקם במילים וחלקם בתמונות (נספח 3). המנצח הוא מי שממלא את כל הלוח. מותר ורצוי להוסיף מושגים שקשורים לשבט שלכם.
.
הצעה לצ’ופר:
להדפיס לחניכים ולכם חולצות תנועה עם לוגו או לקשט בטוליפ חולצות תנועה שיהיו ייחודיות לכם, אפשר גם כחלק מהפעולה.
.
.
.
יד אחים
מילים: הרב משה צבי נריה זצ”ל
לחן: מיכאל פרלמן
.
יד אחים לכם שלוחה, הנוער החביב,
על דגלנו כולכם חנו מסביב.
יזהיר לכם כוכב תורה,
דרככם סוגה בעבודה.
בלב אמיץ, בעזרת ה’, עלה נעלה!
קדימה, בני עקיבא, הידד במעלה!
.
מולדת זו ארץ אבות, ארצנו הקדושה,
מידי אביר יעקב לנו מורשה.
ראשינו בעמקי תורתה,
כפינו ברגבי אדמתה.
בלב אמיץ, בעזרת ה’, עלה נעלה!
קדימה, בני עקיבא, הידד במעלה!
.
.
.
תורה ועבודה
סמל בני עקיבא
יחיאל אליאש
שבטים
פעולות
חברים
מסעות ומחנות
השם של הקומונרית בסניף
.
לוחות בינגו:
[gview file=”http://bneiakiva.org.il/wp-content/uploads/2016/11/בינגו-יובל.docx”]
.מךגדחהדךחמ