מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

קדימה בני עקיבא הידד במעלה !

על התנועה - עברה, פועלה, ערכיה ומטרותיה

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
זרעים
משך הפעולה
עד שעה
מערך
1/3
5 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

מטרות הפעולה

1. החניך ילמד ויכיר את התנועה לתולדותיה ופועלה היום

2. החניך יכיר את ערכי התנועה ויבין בעז”ה את משמעות הסמל והסיסמא

3. החניך יעמוד ויכיר את המשמעות והתפקיד הגדול שלנו ותינטע בו בעז”V תחושת שליחות, גאווה ושייכות

הערה חשובה :  פעולה זאת דורשת השקעה והבנה טובה מראש. אל תתעצלו ! תשקיעו! מדובר בחיכוך הראשוני שלהם עם בני עקיבא. השתדלו שהדברים יהיו ויזואליים עד כמה שאפשר.
כדאי ליצור בפעולה אוירה של גיבוש התלהבות וחימום

 

מהלך הפעולה 

 

נשחק עם החניכים את המשחק הבא : על קיר החדר יהיה תלוי מרובע ענק. המרובע יהיה עשוי מ 2 בריסטולים. הראשון (המכוסה) יהיה עליו ציור של סמל בני עקיבא (כשבתוך הלוחות ת. ע. ).

הבריסטול העליון יהיה מחולק לתשעה או שנים-עשר חלקים פרודים אחד מהשני (כך שיכסו את הסמל המצויייר בבריסטול התחתון). כל חלק יהיה מחובר בסיכה משרדית כך שיהיה פשוט לשלוף אותו לכשנצטרך.

 

לדוגמה :

בריסטולים פעולה זרעים

שימו לב על חצי מהחלקים יהיה מצויר V ועל חצי מצויר פרח

על החלקים המסתירים את ת.ע. יש לכתוב משימה קבוצתית.

 

הוראות המשחק:

 

נחלק את השבט ל 2 קבוצות. אפשר גם שתהיה קבוצה אחת. (התלבטנו מה עדיף. כי מצד אחד תחרות מחממת וממריצה, מצד שני ממש חשוב לגבש אותם כקבוצה אחת, תחליטו מה טוב לכם ! אנחנו נכתוב כאילו מדובר ב 2 קבוצות )
כל קבוצה בתורה צריכה לזרוק את הקוביה. הקוביה תהיה מוכנה מראש, בעלת 6 דפנות. על 3 דפנות מצויר פרח. ושל שלושה דפנות מצוירV

קבוצה שקיבלה פרח – תקבל משימה 

קבוצה שקיבלה V – תקבל שאלה

(אפשר לשחק עפ”י אותו עקרון עם בקבוק על סגנון “אמת או חובה ” – פרח או V . ואז כל קבוצה בוחרת – אם היא רוצה משימה או שאלה.)

אם הצליחה הקבוצה לבצע את המשימה או לענות על השאלה נכון הם יבחרו איזה פרח או V הם רצים לחשוף.

 

שימו לב: ישנם 2 כרטיסים המסתירים את ת’ וע’ – ועל החלקים המסתירים אותם כתוב “משימה קבוצתית”. היא תתבצע רק בסוף כל הכרטיסים.

 

אם לא הצליחה הקבוצה – עוברים לקבוצה הבאה ( מסובבים בקבוק או זורקים קובייה)

 

ד”א – אל תהיו קשים מדי עם החניכים בתשובות ובמשימות. יכול להיות שהם לא יודעים כלל. נסו לכוונם לתשובה. מבלי לחשוף את כל החלקים לא נוכל להמשיך בפעולה. (כלומר – אם הרוב נכון – זה גם בסדר).

 

המשימות והשאלות – נמצאים בנספח 1 

 

לאחר שחשפתם את החלקים, נותרו על הלוח 2 חלקים (המכסים את הת’ וה ע’ ) עליהם כתוב משימה קבוצתית.

 

נספר לחניכים שעל מנת לחשוף את הכרטיסים הנוספים עליהם ללכת  ולחפש בקבוק .

הבקבוק אבד לפני שנים בסניף ובו היה כתוב תוכן חשוב לגבי בני עקיבא. מזה שנים  מחפשים אחריו, אך לא מוצאים אותו. הוחלט בסניףשכל שבט שנכנס לסניף יערוך חיפוש באזור, אולי יתמזל מזלו וימצא. על החניכים לצאת מחוץ לסניף ולחפש את הבקבוק.
עליוך המדריך להכין מבעוד מועד בקבוק ובו נספח מספר 4 שתוכנו דברים שכתב יחיאל אליאש על ראשיתה של התנועה. (את הבקבוק יש להחביא לפני הפעולה). הקטע יהיה מחולק לחלקים על מנת:

א. שתהיה אטרקציה של קטע מבולבל 

ב. שכל חניך יקרא חלק. (הקטע ארוך)

 

למדריך המשקיע : אפשר לשרוף מהצדדים את החלקים על מנת שהקטע יראה ישן

 

לאחר קריאת הקטע נשאל את החניכים:

  • איזה רעיון רצו יחיאל אליאש וחבריו להגשים? (רעיון “תורה ועבודה ” כמובן.)
  • נשאל את החניכים בהמשך:
  • מה זה בכלל “תורה ועבודה “?

 

במקביל נחשוף את החלקים המכוסים בריסטול של הסמל

תחשפנה ה ת’ וה ע’ 

 

נאמר לחניכים שעל מנת להיות חניך בבני עקיבא חייבים לדעת מהי הסיסמא של בני עקיבא ומהן המטרות שלה.

 

ננסה לפרט שלב, שלב עם החניכים בפישוט המושגים:

  • תורה – המצוות ואורח חיים היהודי שנתן לנו ה’ 
  • עבודה – במובן הפשוט. כולם “הולכים לעבודה”. מתפרנסים, עמלים, בונים, מקדמים ומתקדמים. חיים- עבודה זה החיים – פעולות מעשיות. בשביל לבנות משהו צריך לעבוד. אנחנו רוצים לבנות משהו גדול. משהו עצום, שיהפוך את העולם. בשביל לעשות את זה אנחנו צריכים עבוד קשה. אבל איך נדע באיזה כיוון לעבוד? בכיוון של התורה, במה שה’ אמר לנו.
  • תורה ועבודה – זו הדרך שלנו. דרך של קיום תורה ומצוות יחד עם פעולות לבניין העם והארץ.

 

סיכום 

 

ראינו בפעולה היום שאתם – חברי שבט זרעים, הולכים ומצטרפים בעז”ה לדבר מאוד גדול.

דבר שכבר קייים שנים רבות, תנועה גדולה ששינתה המון דברים במדינה ובעולם. ומי שיסתכל טוב יראה שלאט לאט יש יותר אהת תורה – יותר ישיבות, יותר תלמידים. לאט לאט יש יותר אהבה לעם ישראל, רצון לתת ולגמול חסד, יש יותר התיישבות ואהבת הארץ ועלייה גדולה חזרה לארץ האבות וב”ה היד עוד נטויה.

אכן אתם צריכים לדעת חניכים יקרים ! – בבני עקיבא מרימים דגל גבוהה מאוד, דגל תורה ועבודה, דגל שקשה לעיתים להרימו, כי הדרך לא פשוטה כלל, אבל אנו יודעים שהיא הנכונה ואנחנו מתקדמים. אנו זקוקים  לעוד אנשים טובים כמותכם על מנת למשוך את העגלה מעלה.

בני עקיבא שלנו חוגגת השנה בעז”ה __ שנה . היו אלו שנים של עשייה, של תרומה, משימה לאומית וצורך. בני עקיבא מקרינה מרוחה על העם והארץ כולה. עלינו להובילו ומי שמוכן להצטרף למשימה הזאת – אז קדימה !

לפעמים, נאמר לחניכים, אנחנו חושבים שבבנ”ע זה צחוקים וחבר’ה וזה העיקר, לזה באים.

אז לא ! יש לנו כאן מטרה חשובה. ברור שתוך כדי חתירה למטרה יהיה נחמד ונעים, ונפגוש חברים טובים, אבל בעיקר נהיה טובים יותר. וזה מתבטא גם בדברים הפשוטים – להתנהג יפה בפעולות ולהקשיב, להתייחס יפה אחד לשני , לבוא להשתתף. רק כך נוכל לבנות משהו גדול. וכדי להגשים חלום גדול צריך הרבה חולמים שמוכנים לעשות, לקדם ולהתקדם.

 

מומלץ:

צופרים מושקעים

אם הפעולה ביום חול להחתים אותם בגואש על עקרונות התנועה ולתלות בסניף (אפשר גם לא במסגרת הפעולה)

לחלק סמל ועניבה

לשיר / ללמד את ההמנון

 

נספחים 

נספח מס 1 

שאלות : (תשובות בסוף)

1. מיהו יחיאל אליאש?

א. הקומונר הראשון של בני עקיבא

ב. מייסד התנועה

ג. האיש שהמציא את השם של בני עקיבא

 

2. נכון או לא נכון .
“בני עקיבא התחילה ממשחק כדורגל”
(לפרטים אפשר לספר את הסיפור המלא : ‘משחק כדורגל’ – נספח 2 )

 

3. מה הייתה הסיבה של מתנגדי הקמת התנועה?

א. חששו שההורים של הילדים לא ירשו להם לבסתובב בפעולות עד מאוחר

ב. פחדו שהחרדים והחילונים יציקו להם ולא יתנו להם לעבוד בצורה מסויימת

ג. חששו שהדבר יפגע בלימודים של הנוער, וכן- שלא יצליחו הילדים להנהיג ולנהל את התנועה

4. לחברי בני עקיבא ישנה ברכה , מהי ?

א- קדימה בני עקיבא

ב- הידד במעלה

ג- ה’ עמך

ד- יברכך ה’

ה- אהלן

ו- מה המצב?

 

5. ישיבת בני עקיבא הראשונה הייתה:

א. ישיבת כפר הרא”ה ובה למדו 13 תלמידים

ב. ישיבת “אור עציון” והיו בה 20 תלמידים

ג. ישיבת “מרכז הרב” והיו בה 45 תלמידים

 

6. הסניפים של בנ”ע מחולקים למגוון מחוזות:

א. 10 מחוזות : דרום , יהודה, דן, ירושלים, שרון שומרון, צפון, נגב, גליל יש”ע.

ב. 4 מחוזות : דרום, דן , ירושלים, צפון

ג. 8 מחוזות : דרום, יהודה, דן, מרכז, שרון שומרון, ירושלים, צפון וחיפה.

 

7. סניפי בני עקיבא מפוזרים במקומות בעולם. מקומות מרכזיים: ארה”ב – ניו יורק , קנדה, אנגליה, שוויץ, הולנד, אוסטריה, צרפת , דנמרק, ועוד ועוד… אך האם יש סניף בטורקיה ?

א. כן , באינסטנבול.

לא, זוהי עיר שרובה ערבית. לא שייך להכניס לשם שליחים ותנועה שתהיה מקום של ניכור ליהודים רבים

 

נכון או לא נכון :
חניכי שבט הרא”ה מקבלים שם חדש לכל החיים

 

9. ביריה היא :

א. מצודה שהכה לאחד מסמלי הגבורה של בני עקיבא בגלל הדבקות שהפגינו אנשיה בעלייה אליה. ומאז בכל שנה עולים חברי שבט הרא”ה

ב. שם של אחת הנשים שנלחמה בהתמדה ובמסירות למען הקמתה של התנועה וקיומה.

ג. מקום בו משביעים את הקומונריות אמונים לבני עקיבא בתחילת תפקידן

 

10. מהו של”פ?

א. “שלום למי שפה” – קריאת פתיחה לפעולה בסניף

ב. שמיניסטים לעיירות פיתוח. פרוייקט שמיניסטים שהולכים ללמוד בשנת הי”ב שלהם באחת העיירות ומשתלבים שם לימודית וחברתית

ג. פרוייקט סודי של “בני עקיבא” שתפקידו לעלות על מי שמתנהג באלימות בסניף.

 

תשובות: (אנחנו מקווים שאתם יודעים את התשובות בלעדינו..)

1.ב’ 2. נכון 3.ג’ 4.ב’ 5.א’ 6.ג’ 7.א’ 8. נכון 9.א’ 10.ב’ 

 

משימות

1. על החניכים למיין רשימת ערכים ועקרונות

הקבוצה תחלק את הערכים לשניים: האחד- ערכים של בנ”ע, השני – אלו שלא.

להלן הרשימה:

לימוד תורה

בייביסיטר לילדים

התיישבות בכל רחבי ארץ-ישראל

צחוקים ומשחקים לילדים ולנוער

עם ישראל – קירוב לבבות

קליטת עלייה

מפגש חברתי לחבר’ה בשכונה

מדינה יהודית על בסיס התורה

אהבת הארץ

להפיג את השעמום

להשתולל בלי מישהו גדול

 

2. המדריך יפזר כרטיסים בעלי תוכן. החניכים יצטרכו לסדר על-פי הסדר ההגיוני והכרונולוגי: להלן הכרטיסים: (מופיעים פה לפי הסדר. הנח אותם לחניכים בצורה לא מסודרת)

לפני 90 שנה  לא הייתה תנועת נוערלנוער הדתי בא”י

בשנת תרפ”ט – ייסד את תנועת בנ”ע – יחיאל אליאש

יסודות בנ”ע הם:

תורה ועבודה. ומה המטרה?

לחנך דור יהודי נאמן ומסור לתורתו ולעמו וארצו.

תחת מטרה זו פועלים הרבה סניפים בארץ, הראשון שהוקם היה

בירושלים. מאז בבנ”ע קמו הרבה סניפים, אולפנות וישיבות

השנה בנ”ע חוגגשת ___ שנה . נאחל לה שתעלה תמיד מעלה מעלה

קדימה , בני עקיבא הידד במעלה.

 

3. הקבוצה תבחר נציג. עיניו של הנציג יכוסו במטפחת. על החניך יהיה למשש אביזרים הקשורים לתנועה ולזהותם

רשימת האביזרים: חולצת תנועה, עניבה, סמל ועוד.

 

4. המדריך יפזר לקבוצה את התמונות בנספח 3 

החניכים יצטרכו להתאים בין התמונה לכרטיס המתאר אותה. להלן:

א. מצעד חודש הארגון בירושלים

ב.מחנות הקיץ של התנועה

ג. חיילי “ההסדר” בצלו של טנק

הר’ משה צבי נריה זצ”ל

הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל

שיעור בישיבה של בני עקיבא “כרם ביבנה”

 

5. על החניכים למתוח קו בין האיש לתפקיד:

יחיאל אליאש ——מייסד התנועה

הר’ משה צבי נריה זצ”ל —— הדריך, ריכז סניף, ארגן סניפים רבים, כתב את ההמנון.

6. על החניכים להשלים את ההמנון:

השלם את ההמנון

 

7. על הקבוצה לסדר את שמות השבטים בסדר הנכון :
נבטים, ניצנים, מעלות, מעפילים, הרא”ה שם חדש, חבריא ב’, חבריא ג’

 

8. הקבוצה תבחר את אחד החניכים שיציג בפנטומימה את הביטויים הבאים ועל החניכים לזהות:
קומונריות, מפקד, כחול לבן, פעולה, מחנה

 

9. על הקבוצה לשיר שיר בו מוזכר ר’ עקיבא. (דוגמאות: “אמר ר’ עקיבא כלל גדול בתורה” .” ר’ עקיבא איש צנוע…”)

 

10. הקבוצה תבחר נציג שיצטרך לדבר על בני עקיבא במשך 3 דקות רצופות

 

נספח 2

יסוד בני עקיבא – ל”ג בעומר תרפ”ט

יואל ועוזי שני חברים טובים הגרים בשכונות רחביה שבירושלים בשכנות זה לזה. שניהם תלמידים בבית הספר של המזרחי וחובשים כיפות סרוגות. הם מחפשים את דרכם, נאבקים קשה עם הסביבה החילונית העוינת מצד אחד ועם הציבור החרדי הזועם מן הצד השני.
יש שניהם עוד מספר חברים, חברים לכתה ולרעיון. הם מעטים מאוד, אך איתנים בדעתם ובצדקת דרכם, הם גאים בכיפה שלראשם, גאים באמונתם בארץ ישראל.

 

עוזי מספר ליואל על שמועות המתהלכות בירושלים על הרצון לערוך משחק כדורגל בשבת בין קבוצות הפועל לקבוצת מכבי. שניהם זועמים. בימים הקרובים מוצפת ירושלים בכרוזים של המזרחי מכאן ובכרוזים של החרדים משם

הרחובות הומים, כל האנשים רוגשים, החילונים טוענים כי לא תיתכן כפייה דתית והציבור הדתי טוען כי לא יהיה כדבר הזה.

החרדים מארגנים הפגנות ענק, חוסמים רחובות, קוראים פרקי תהילים בצוותא וכל ירושלים רותחת.

 

בוקר בכיתה. המורה עדיין לא נכנס. כל החבר’ה יושבים יחד, מי על מסעד הכיסא ומי על השולחן, וכמובן עוסקים בנושא שעומד ברומו של עולם – המשחק בשבת הקרובה. הם דנים ומתווכחים, אך הרגשה אחת אופפת את כולם – לא נעשה מספיק.

ואז קם עוזי , מכה על השולחן ומכריז: “די, מספיק עם הפאסיביות, מהפגנות וכרוזים לא יצא כלום. צריך לעשות משהו של ממש…”

 

שבת בצהרים. חם. אנשים רבים כבר נהרו לכיוון האצטדיון, מי לצפות במשחק ומי  להפגנה.

יואל שורק לעוזי, עוזי מציץ מהחלון ולוחש: “רק רגע” אבא ואמא ישנים. אם הם היו יודעים… אמא אומרת שהילד הקטן שלה צריך ללמוד וזהו. לא לדחוף את אפו בעניינים שלא שייכים לו… אבא טוען שצריך ללמוד תורה ולהתמיד באמירת תהילים – והקדוש ברוך הוא יעזור. ועוזי, עוזי יוצא דרך החלון ומחליק למטה דרך המרזב.

מעבר לפינת הרחוב מחכים כל שאר החברה, כולם לבושים חולצות לבנות וחבושי כיפות, והם מתחילים לצעוד בצוותא לכיוון המגרש.

 

המשחק עומד להתחיל. האצטדיון מלא מפה לפה. ובחוץ עומדים החרדים ולוחשים מילות תפילה. השחקנים עומדים ערוכים זה מול זה ומצפים לשריקת הפתיחה. השריקה נשמעת והכדור נבעט, ובאותו רגע ממש פורצת למגרש קבוצה של בני נוער, חבוקי זרועות. הם רוקדים במרכז המגרש, ושירה בוקעת מפיהם: “תורת ה’ תמימה משיבת נפש…”

 

המשחק בוטל. החבר’ה העייפים חוזרים ביחד הביתה. אוירה של רוממות רוח אופפת אותם, עשינו משהו! ואז אומר יואל לפתע:” חבר’ה , מה דעתכם לעשות את העניין קבוע?! בואו נייסד תנועת נוער ונתחיל ליישם הלכה למעשה את הדברים שאנחנו מאמינים בהם.
בתקיעת כף סוכם העניין.

* מדריך יקר הסיפור כתוב כך שיהיה נגיש לחניכים , לפרטים המדויקים של סיפור הקמת התנועה אתה מוזמן לקרוא באתר התנועה

 

נספח 3 

 תמונת דיוקן של הראי"ה קוק זצ"ל תמונת דיוקן של הרב צבי נריה זצ"ל חיילי ה"הסדר" בצילו של הטנק מצעד חודש ארגון בירושלים שיעור בישיבה של בני עקיבא "כרם יבנה"

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

מחנות הקיץ בתנועה

 

נספח 4

ביום רביעי כ”ד אדר א’ תרפ”ט, כינסנו את החברים הראשונים שהיו תלמידי כתה ח’.

בשיחה זו סיכמו החברים על היסוד סני עקיבא תנועת נוער של תורה ועבודה. מטרת הארגון לחנך דור עברי בריא ואמיץ, מסור ונאמן לעמו, לארצו, לתורתו, החי מעבודתו עפ”י התורה”

…”הצעירים האלה הוזמנו לבוא בשבת הקרובה למועדון הפועל המזרחי לשיחה איתי.

כשהגעתי למועדון בשבת אה”צ. מצאתי כעשרים צעירים יושבים לשמוע שיעור תורה מפי מורה. החלטתי שתחילה עלי לשכנעם שאני אחד מהחבורה וכולנו ביחד קימים תנועה חדשה (ךא בית ספר). תיארתי לפניהם את התנועה כפי שראיתיה בעיני רוחי, וציינתי שזכו ובחלקם נפל להיות המייסדים של בני עקיבא בארץ ישראל.

הם הצטרפו בהתלהבות ונבחר ועד שראה את עצמו אחראי לעל ענייני הסניף, לניקיון וסדר.

כיום, הדלקת אור בסניף אינה כרוכה בשום מאמץ, אבל בתקופה זו לא היה חשמל בירושלים, ובבני עקיבא הייתה מנורת נפט שכל רוח מצויה גרמה לפיח על הזכוכית.

החברים הראשונים התחילו לרכוש חברים חדשים. בינתיים התגבש הסניף בירושלים והיו בו למעלה מ 80 חברים. וזה היה הסניף הראשון של בנ”ע.

הסניף היה בחדר אחד במבנה של הפועל המזרחי. החלטנו לעשות גינה בחצר – גינת פרחים וגינת ירקות ששימשו אותנו במסיבות עונג שבת. החברים התלהבו, העבודה נעשתה במסירות. מפני שזה היה חלק מתכנית של תורה ועבודה. הבעיה הייתה מאין לוקחים כלי עבודה. היה צורך לרכוש פמוטים, מפות לשולחנות לשבת וכלי עבודה לגינה.

זכורני שלקחתי הלוואה פרטית על שמי בסך חמש לירות ושילמתי מכיסי בתשלומים חודשיים. עם חמש הלירות הלכתי לחנות במאה שערים וקניתי את הכלים, החבר’ה הצעירים נהלו את כל ענייני הסניף, תוך זמן קצר ארגנו ספריה וחברים נהלו אותה. ועדת החגיגות הייתה קבועה ודאגה לתכניות לכל חג וחג.

לא קלה הייתה העבודה בגינה. אבל החברים עבדו באמונה והתלהבות בתקופה זו הנהגנו גם מסיבת קבלת שבת לפני הדלקת הנרות, וחוד עובדי הגינה הביא את הפרחים מץתוצרת הגינהוקישטו שולחן שבת בעת הדלקת הנרות.

ידענו שאחד הדברים המעכבים את גידול בני עקיבא הוא חוסר הידיעה של המוני הנוער על הרעיון הזה, והרגשנו שמחובתנו ללכל לכל צעיר וצעירה ולספר להם על כך. כדי להגשים את רעיון תורה ועבודה התארגנו קבוצת חברים וחברות בתור גרעין לקבוצה חקלאית של בנ”ע אשר צריכה לקום. בפסח יצאו חברי הקבוצה לטייל לאדמות ‘רודגס’ שעל יד פתח תקווה. כעבור מספר חודשים הקימו שם את קבוצת בנ”ע. כיום נקרא המקום כפר אברהם, ההתלהבות בסניף הייתה רבה, אולם לא קלה הייתה יציאת חברי הגרעין.

כחודש ימים ישנו תחת כיפת השמיים. שניים בכל מיטה, לאחר מכן הגיעו האהלים, ולאחר זמן הובא אף צריף שנקבע כחדר אוכל. סניף ירושלים אף הוא שלח מתנה – ספסלים, והחברים עצמם הקימו סוכה ששימשה מחסן בגדים ומטבח

התנאים היו קשים. לחם צר ומים לחץמ היו מנת חלקם ור התלהבות הנעורים חזקה אותם.

אחרי יום עבודה מפרך הלכו כדי לארגן סניפים חדישים בסביבה

לימוד התורה היה חסר לבני הקבוצה ולכן ארגנו שעורים בגמרא ובאמונה

היום כחמישים שנה מיום היווסד בני עקיבא, בעת כתבי את זכרונותיי, הנני . מרוצה מהדרך בה הלכנו, בתקופת הבראשית של הארגון. העזנו לייסד את קבוצת בנ”ע ללא כל בסיס כלכלי, ורק הרצון העז להגשים רעיון שהאמנו בו די היה בו כדי להמריץ אותנו לפעול למעלה מכוחותינו. כך עשה אחד הראשונים של בנ”ע, הרב משה צבי נריה, ביסוד ישיבת בנ”ע בכפר הרא”ה. אסף עשרה צעירים אידיאליסטים שהלכו אחריו לייסד את הישיבה ללא אמצעים כספיים. אותה הדרך של קבוצת בנ”ע הראשונה ושל ישיבת בנ”ע הראשונה. הדרך ללא חשבונות אישיים- זוהי הדרך של ארגון בנ”ע מיום היווסדו.

ביום כבוד הוא להיות חבר בבנ”ע. כולם מאמינים בכוחם של חברי בנ”ע לחולל גדולות ונפלאות. המשיכו את השרשרת אזרו עוז וה’ יצליח את דרככם ליישב שממות אדמת ארץ ישראל ולהביא את דבר ה’ לבית ישראל.

שאו את הדגל ברמה , ה’ עמכם !

מתוך “מעשה הבא בחזון” / א. אליאש

דעתך חשובה לנו