מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

פעילות לקראת יום הזיכרון - ביקור אצל משפחות שכולות

סוג הפעולה
עשייה
מתאים לגיל
הרא"ה | זרעים | חבריא ב' | מעלות | מעפילים | נבטים | ניצנים | שבט חדש - כיתה ט
משך הפעולה
ערב שלם
מערך
ללא
  • מתאים ליום חול
0 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

מטרות הפעולה

 

  1. החניכים יבררו על מה חבורת הנופלים מסרה את נפשה, ויבינו כי הנופלים הם מגדלור עבורנו לחיים ערכיים.
  2. החניכים ילמדו שמשמעותם העיקרית של זיכרון והנצחה בבירור ואימוץ הערכים האלה לחיים שלנו.
  3. החניכים יבקרו אצל המשפחות השכולות ויביעו ערבות הדדית כלפיהם.

 

מהלך העשייה

.

שלב א  – לפני הפעילות, נדבר עם המשפחות השכולות באזורנו. נשאל אותם האם הם מוכנים להיפגש עם קבוצת חניכים ונבדוק יום ושעה הנוחים להם. נתאם מה מספר החניכים והגיל שמתאים להם להיפגש איתם. נגדיר את משך הזמן שבו נהיה, ונסביר להורים את נושאי השיחה שבהם רצינו להתמקד:
.

  • חייו של הבן שנפל, תכונות טובות שהיו בו, ערכים שהיו משמעותיים עבורו.
  • מה היה רוצה אותו נופל שניקח מזה לחיים שלנו? איזה ערך היה רוצה שנאמץ לחיי היומיום שלנו? מה היה רוצה להעביר הלאה?
    .

שלב ב – חשוב להדגיש לחניכים לשמור על נימוס, להקשיב ולא להפריע (לכבות טלפונים ניידים וכו'). המעמד הזה קשה למשפחות השכולות בדרך כלל ורגישותן גבוהה.
שימו לב: לא כל המשפחות ירצו להיפגש ולספר על יקיריהן. נכבד אותם ולא נלחץ!
.

שלב ג – נחלק את החניכים לצוותים- לפי גודל הסניף ולפי מספר המשפחות ונבקר בבתים. לכל צוות יתלווה מדריך. מצורף דף הסבר לחניכים לפני ההגעה למשפחה.(נספח )
.

שלב ד – בסיום המפגש- נחזור לסניף. באפשרותכם לבחור אחת מבין השתיים:

  • להעביר את הפעולה הבאה, כעיבוד של החוויה איתה נפגשנו:  לחץ כאן למעבר לפעולה 
  • לשתף בחוויות ובתחושות- ולחשוב מה אנו לוקחים מכך הלאה. 

 

.

 

נספחים

.

כרטיסיית הנחיה למפגש עם משפחה שכולה:
.

חניכים יקרים,
.

אתם עומדים לפגוש משפחה אשר איבדה את בנה למען עם ישראל וארץ ישראל. עלינו להכיר תודה למשפחה על הקרבתם והתמודדותם, ובמקביל לכך, ללמוד מהם ובעיקר מהנופלים- כיצד לחיות חיים יותר משמעותיים וערכיים.
.

במפגש נשאל על:
.

 סיפר חייו של הבן שנפל: ______________________________________________________________________________________________________________________________________

.

תכונות טובות שהיו בו: ______________________________________________________________________________________________________________________________________

.

 ערכים שהיו משמעותיים עבורו: ______________________________________________________________________________________________________________________________________

.

מה הוא היה רוצה שניקח מזה לחיים שלנו? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

.

איזה ערך היה רוצה שנאמץ לחיי היומיום שלנו? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

.

מה היה רוצה להעביר הלאה? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

.

חניכים חביבים, זכרו להיות מנומסים, הקשיבו לדברי המשפחה בשקט ובאדיבות. ישר כוח על המשימה החשובה! אנחנו בטוחים שתשמחו את המשפחה ותעשו מצווה גדולה, וגם אתם תצאו מורווחים מכך…

דעתך חשובה לנו