מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

כוחה של חבורה ברגעי קושי

כוחה של חבורה ברגעי קושי

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
הרא"ה | כללי | מעפילים | ניצנים | נבטים | זרעים | שבט חדש - כיתה ט
משך הפעולה
עד שעה
נושא
  • מתאים ליום חול
0 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

חברי השבט יפגשו בצורה וירטואלית למרות המרחק הפיזי ויעברו פעולה בהובלת המדריך. במהלך הפעולה יבחנו החניכים את הכוח של החבורה שלהם בכלל ובפרט ברגעי משבר. בנוסף, החברים יבררו מה הקבוצה נותנת לכל אחד מהם. הפעולה תעבור בצורה מעניינת ואטרקטיבית והחניכים ייקחו בה חלק פעיל.

מטרות הפעולה

  1. חברי השבט יבחנו את הכוח של החבורה שלהם בכלל, וברגעי קושי בפרט.
  2. חברי השבט יפגשו למרות המרחק הפיזי וישמרו על המסגרת השבטית.
  3. חברי השבט ישתפו ברעיון שיעזור לשאר חברי השבט להתמודד עם המצב.

מהלך הפעולה

טיזר – לפני הפעולה נשלח לחניכים הזמנה לפעולה ונצרף אליה שאלה או משימה מקדימה כדי לעורר בהם סקרנות (נספח 1- צעירים/ נספח 1- בוגרים)

פתיחה – כל חניך יגיד מה שלומו וישלח אימוג’י שיאפיין את הדבר שהוא הכי מתגעגע אליו בשגרה.

חלק א’

משחק- מטרת המשחק היא להראות שהשבט מצליח בצורה טובה יותר כשעובדים ביחד ולא כיחידים.

איש תלוי- אחד מחברי הקבוצה בוחר מושג ומסמן את האותיות שלו (כולל רווחים בין מילים) בצורה הבאה ___ ___ ___ / ___ ___ ___ ___ ___ על חברי הקבוצה לזהות את המושג על ידי אותיות. הם אומרים אות ובמידה ויש אותה החבר מסמן אותה בתוך הרצף. במידה ואין הוא עושה אימוגי עצוב. על חברי הקבוצה לזהות את המושג לפני שיגיעו ל7 אימוגים עצובים.
(לדוגמא- קורונה, ויקיפדיה, נעלים, בני עקיבא, מצווה ועושה וכו’)

מילה מקשרת- נשלח מילה והחניכים יצטרכו במשך חצי דקה צריך למצוא כמה שיותר שירים עם המילה הזאת. (לדוגמא- בית, שמש, ילד, פרח, שביל, אור, אמא, זמן, אבא וכו’)

חלק ב’

 קטע/ סרטון-

צעירים- מעשה בזקן, עצים ועשרה בנים (נספח 2)
נשאל: מה עשה הזקן כדי להצליח לשבור את העצים? מה זה אומר על השבט שלנו?

בוגרים- 10 בני אדם/ יעקב שוואקי https://www.youtube.com/watch?v=Jhvwk0473G8 (נספח 3)
נפתח דיון: באיזה דרך הגאולה מגיעה? למה דווקא בדרך זו? איפה זה פוגש אותנו כשבט? וכו’

נאסוף עד לפה- חבורה היא מלשון המילה חיבור. וכמו שראינו במשחקים- יש לנו כןח ביחד לעשות דברים בצורה גדולה וטובה יותר ממה שאחד לבד יכול לעשות. וזה נכון בשגרה (ולכן הגיוני מאוד להתגעגע לחברים, לכיתה וכו’) וזה נכון מאוד גם בימים כאלה. יש לנו בתוך שבט יכולת לתת כח, רעיונות, מקום לשתף חוויות ובעיקר להיות פה אחד בשביל השני כדי להצליח לעבור את התקופה הזאת בצורה טובה ומגדלת.

חלק ג’

צעירים– נשלח בשבט רשימת סיטואציות שפוגשות אותנו בימים כאלו, וכל אחד מחברי השבט על פי האימוג’ים המתאימים ייתן רעיון לאחרים של דבר כיפים שאפשר לעשות לבד או בתור שבט לאור המצב על פי ההנחיות הבאות, וכך כל חניך יצא עם מטען להמשך התקופה קרובה:

 

🧮 דברים שאפשר לעשות להפיג את השעמום

🍟 אוכל טעים שאפשר להכין

⚽ הדבר שהכי נהנתי לעשות אותו השבוע

☁ הדבר הכי מקורי שעשיתי השבוע

🧩 רעיון לצורת מפגש וירטואלית של השבט

 

בוגרים– נבקש מכל אחד לכתוב על האבן שהביא לפעולה את מילה שהכי מסמלת בשבילו את מה שהשבט נותן לו דווקא בתקופה הזאת.

 

סיכום

בפעולה ראינו שיש לנו כח בתור שבט לעזור אחד לשני בכלל ובפרט במצבים כאלה אנחנו יכולים להיות אחד בשביל השני וככה לעבור את התקופה הזאת בצורה טובה ומגדלת ברמה האישית והשבטית.

משימת סיכום- נשלח את החניכים עם משימה להמשך:

צעירים– להצטלם ולשלוח בקבוצה כשהם מיישמים את הרעיונות שהציעו

בוגרים– לצלם את האבן שהכינו ולשלוח לקבוצה השבטית

 

נספחים:

 

 

  

 

 

 

דעתך חשובה לנו