מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

חוברת יום ירושלים לחב"ב

חוברת יום ירושלים לחב"ב

סוג הפעולה
חוברת
מתאים לגיל
חבריא ב'
משך הפעולה
עד שעה
נושא
ירושלים
2 מדריכים אהבו את הפעולה

לפניכם חוברת המחולקת ל-3 יחידות בנושא העיר ירושלים והקשר שלנו אליה: לחצו כאן לצפייה בחוברת

…..

היחידה הראשונה תציף בקרב החניכים את הקונפליקטים וההתמודדויות שירושלים מחזיקה בתוכה: חרדים-חילונים, ציונות מעשית-כיסופים ותפילה לציון, יהודים-ערבים וכו’.. החשיבות של הצפת קונפליקטים אלו הוא בחיבור של החניכים למתרחש בהווה בירושלים ובמגע בנושאים בוערים של איאפשרו לחניכים לעבור ליד המערך הקרוב, אלא יכניסו אותם בכל הכוח פנימה ללב הדיון הסוער.

…..

היחידה השניה תציף בקרב החניכים את החיבור הפשוט והטבעי שקיים בתוכם ביחס לירושלים.
חשיבות המפגש עם הרגש הטבעי הזה היא בראש ובראשונה בשביל לתת מקום ובסיס למה שכבר קיים כעת בקרב הנוער הצעיר, עוד לפני העמקת הצדדים הנוספים על הטבע (בהם ניגע בע”ה ביחידה השלישית). החניכים יכירו בכך שעד לפני מספר שנים הרגש הטבעי הזה היה עניין שכמעט כל יהודי היה שותף בו, כפי שבא לידי ביטוי בצורה חריפה במלחמת ששת הימים. מתוך הכרה זו ננסה לפגוש את הניכור שמתחיל להתפתח בקרב חלקים מעם ישראל כלפי ירושלים ונשאל את עצמנו: מה קרה? מה השתנה? מה יש לפעול בשביל לתקן?

……

היחידה השלישי תתעלה את החניכים למקום חדש של מחשבות. נעסוק בהכרה שירושלים מלווה את עם ישראל לאורך ההיסטוריה כולה לא רק כמקום פיזי בו חיים ונושמים ואפילו לא רק כמקום בו נבנה וייבנה בע”ה המקדש. ירושלים היא הגעגוע והצבת האופק לשאיפות של עם ישראל: היא התפילה לחיבור חי ויומיומי עם הקב”ה, היא החיבור בין קודש לחול, בין רוח לממשות, בין ארץ ושמיים. נבנה בתוכנו את הקומה הפוגשת כך את המקום בו אנו חיים ונפתח בתוכנו את הרצון והמבט להפוך את ירושלים לעיר של חיבורים ולא לעיר של קונפליקטים.

דעתך חשובה לנו