איתור סניפים וכפרי בוגרים
היחידה אמורה להתבצע בשבוע שאחרי י’ בטבת, היום שבו החל המצור על ירושלים.
תהליך זה הסתיים בחורבן בית המקדש ויציאת עם ישראל לגלות.
מטרת היחידה היא להעמיק ולחדד את הידע בנושא בית המקדש, בשילוב עם שבט יובל.
לאורך היחידה נציע כיוונים שונים, שכל צוות יוכל להתאים את הכיוונים למה שמתאים לחברה שאיתם יעבוד.
כדאי להתייעץ עם הצוות המלווה לפניי הפעילות ולהיעזר בהם בהתאמת הפעילות.
שלב א’: היכרות
להציג את עצמנו, מי אנחנו, לשאול עליהם, מה מעניין אותם, מה הם אוהבים לעשות, להתעניין.
שלב ב’: הצגת הנושא
בחרנו להתעסק בנושא בית המקדש בגלל המרכזיות של הנושא הזה.
ב”ה התחלנו בדורנו לראות שלבים ראשוניים של גאולה (חזרת העם לארץ, ארץ ישראל נותנת פירותיה בעין יפה) ואנחנו צמאים לשלב הבא, למצב של “ושכנתי בתוכם” – שכינת ה’ גלויה בעם ישראל. אנחנו היום נלמד על בית המקדש.
שלב ג’: פעילות מרכזית
בינגו: לבחור שאלות מותאמות לרמה, להכין כרטיסיות לפי השאלות שבוחרים.
1) האנשים העובדים בבית המקדש? (כהנים).
2) האנשים שניגנו בבית המקדש? (לווים)
3) כמה משמרות כהונה היו בבית המקדש? (24)
4) כמה פעמים בשנה עלו לרגל בזמן שבית המקדש היה קיים? (3)
5) עליו היו מקריבים את הקורבנות? (מזבח)
6) בו היו לוחות הברית? (ארון)
7) אליו רשאי להיכנס רק הכהן הגדול ביום הכיפורים? (קודש הקודשים)
8) על מה שמו את לחם הפנים? (שולחן)
9) על מה נאמר “הרוצה להחכים ידרים”? (מנורה).
10) מי בנה את בית המקדש הראשון? (שלמה)
11) איפה מקום המקדש? (ירושלים)
12) מה קדם לבית המקדש? (שילה).
13) עליו הקטירו את הקטורת – (מזבח הקטורת).
14) כמה סממנים (סוגים של בשמים) היו בקטורת? (11)
15) בו שטפו הכהנים את ידהם ורגליהם לקראת העבודה (כיור)
16) מזבח העולה עמד ב(עזרה)
17) באיזה יום החל המצור על ירושלים? (י טבת)
18) באיזה יום נחרב המקדש? (ט באב)
19) ההכרזה של מוטה גור כשהגיע להר הבית (“הר הבית בידנו”)
20) באיזה מלחמה שוחררה ירושלים (ששת הימים).
21) את בית המקדש השני בנו (עולי בבל)
22) את המשכן בנו? (עם ישראל במדבר)
23) איזה נביא תיאר את צורתו של בית המקדש שיבנה לעתיד לבוא? (יחזקאל).
24) חקוקים עליו שמות שנים עשה השבטים? (חושן)
25) חקוק עליו שם ה’ המפורש? (ציץ)
26) לכהן גדול הייתה מגבעת ולכהן הגדול? (מצנפת).
27) מאבני החושן? (פיטדה)
שלב ד’: סיכום ופרידה
למדנו קצת על בית המקדש, נקווה שהגעגוע והכמיהה יקרבו את בנייתו.
לסיום ממולץ להיפרד מחניכי שבט יובל – היה נעים מאוד איתכם, להתראות וכו’.