מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

אומרים תודה

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
חבריא א
משך הפעולה
עד חצי שעה
מערך
  • מתאים ליום חול
  • מתאים לשבת
  • פעולה ממערך
9 מדריכים אהבו את הפעולה
עמוד הפייסבוק של המרכז

תקציר הפעולה

אז מה זה בעצם שבוע תודה?
שבוע תודה זה שבוע שעוסק בהכרת הטוב ואמירת תודה לסובבים אותנו. לחברים, להורים ולסתם אנשים שעזרים לנו.

החוברת מכילה מספר פעולות על חשיבות הכרת תודה. כמו כן רעיונות ליום שיא, שבו יוצאים כול הסניף להגיד תודה לחיילים ,עובדי ניקיון, נהגי אוטובוסים וכו’ …

שבוע תודה יתקיים משבת כי תשא עד חמישי כג’ אדר א.

מטרות הפעולה

החניכים יבינו את החשיבות של אמירת תודה והכרת הטוב.

מהלך הפעולה

 

פתיחה
עוד לפני הפעולה (כשהמדריך הולך עם החניכים לסניף/ לפני המפקד) המדריך אומר תודה לעצים שהם עושים לנו צל ולפרחים שמקשטים לנו את הסביבה וכדו’ ומודה לכל מיני דברים וחפצים. החניכים רואים את המדריך והם לא מבינים מה הוא עושה והוא לא מסביר להם. הם יבינו בהמשך הפעולה.

שלב א

משחקים חוקיות, והחוקיות היא שמעבירים חפץ בין המשתתפים והם צריכים להגיד תודה יחד עם עניית התשובה לשואל.
אפשר לשחק כמה פעמים כרגיל חוץ מהמשחק לפי החוק הנ”ל.

שלב ב

סיפור: “בעקבות מרק ירקות”

זוג חברים ביום קיץ בהיר, חפשו מסעדה ברחובה של העיר. אחרי שמצאו, התיישבו בתוכה, והזמינו כמובן לשלחן ארוחה.
המתינו מעט, אולי שתי דקות, ובא המלצר עם מרק ירקות. הם אכלו המרק, הוא היה נהדר, ואמר האחד: “בא נודה למלצר.”
הם קמו מיד והלכו למלצר ואמרו: “המרק, הוא היה נהדר.” אמר המלצר: “שמחתי כל כך, אבל אם להודות תודו לטבח.”
אז ראשית הם הודו למלצר, אח”כ הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אמר הטבח: “ברכות זה נעים, אבל בגלל הירקות המרק הוא טעים. לא רק לי מגיעות הברכות- אלא למי שמכר הירקות”.
אז ראשית הם הודו למלצר, אחר כך הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אחר כך נסעו לשוק וישר בקשו להודות לאדם שמכר. אמר המוכר: “להודות הן אפשר לנהג שהביא את הירקות מן הכפר”.
אמר הנהג: “הריני מסמיק עניין התודה נראה לי מצחיק. לי להודות זה ממש מיותר, כל התודה מגיעה לאיכר.”
אז ראשית הם הודו למלצר, אחר כך הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אחר כך נסעו לשוק וישר, בקשו להודות לאיש שמכר. אחר כך הודו בחיוך מאושר לנהג שהביא הירקות מהכפר, ומיד בלי לחוס על זמנם היקר הם נסעו אל הכפר והודו לאיכר.
שמח האיכר לשמוע תודה “אך לי לא מגיעות הברכות”, הוא הודה. “טיב הירקות לא תלוי בי דווקא אלא במזג האוויר, בסוג הקרקע, בכמות הגשמים בחוזקם, מועדם כלומר, אם להודות זה לא לאדם. כי רק מי ששולט על טללים ורוחות הוא אחראי על טיבו של מרק ירקות.”
אז ראשית הם הודו למלצר, אחר כך הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אחר כך נסעו לשוק וישר בקשו להודות לאיש שמכר. אחר כך הודו בחיוך מאושר לנהג שהביא הירקות מהכפר, ומיד בלי לחוס על זמנם היקר הם נסעו אל הכפר והודו לאיכר. ובסוף הם הודו למי ששולט, על חמה, אדמה ורוחות בלי עת, למי שאחראי על טללים וגשמים: חן, חן על מרק הירקות הטעים!

הסיפור מלמד אותנו שבכל רגע ורגע יש המון טוב במציאות, שהחיים שלנו צריכים להיות מלאי הכרת הטוב. נסו לחשוב יחד עם החניכים על סיטואציות עליהן אנחנו צריכים לומר תודה (ובאמת נראה ונברר יחד איתם שגם במקרים הכי קטנים בעולם, יש אין סוף של טוב, וגם עליהם צריך לומר תודה).

ננסה להבין יחד עם החניכים מדוע כ”כ חשוב להגיד תודה, איך הכרת הטוב משנה את המציאות ואת החברה שלנו. כאשר אנחנו עסוקים באמירת תודה, ממילא אנחנו עסוקים בלראות את הטוב. היחס שלנו כלפי המציאות- כלפי החברים וההורים, כלפי הקב”ה- משתנה, אנחנו רואים את העולם באור. ממילא זה גם משפיע על היחס של המציאות אלינו, וכל המציאות כולה מתרוממת ומתעלה.

 

 

סיכום

החיים שלנו מלאים בטוב, ובאנשים שמוסיפים טוב במציאות. אנחנו צריכים לעסוק בראיית הטוב ולזכור להודות כל הזמן, לאנשים שסביבנו, וכמובן לקב”ה שדואג לנו בכל רגע והכל שלו.

רשימת רעיונות ליום שיא

1.להביא כוס קפה לחיילים עם פתק תודה.

2.להביא כוס קפה לנהגי אוטובוסים.

3.להכין מתנה קטנה/ מכתב להורים ולהגיד תודה.

4.להתפלל תפילת מנחה בסניף ולדבר איתם על אמירת התודה שבתפילה.

5.להביא לחניכים סוכריות אחד לעצמם ואחד למישהו שעשה להם משהו טוב.

 

דעתך חשובה לנו