איתור סניפים וכפרי בוגרים
– החניכים יבינו שעמ”י הוא אחד על אף שיש שוני.
– החניכים יבינו כי חשוב לאהוב את כולם.
– לגרום לחניכים להרבות באהבת חינם.
הצגה-
נציג את הסיפור על 2 האחים, שכל לילה דאגו אחד לשני וקמו להניח עוד תבואה זה בחלקתו של השני. בבקרים, למרות שהעבירו בלילה כמות, נותרה ערימתו של כל אחד באותו גודל שלפני ההעברה. באחד הלילות נפגשו באמצע הדרך והבינו עד כמה דאג כל אחד לאחיו. במקום בו נפגשו נבנה בית המקדש.
שאלות-
נחשוב מראש על שאלות הקשורות בסיפור – כל חניך בהתאם ליכולתו.
דוגמאות לשאלות: למה כל אחד מצא את הערימה שלו בבוקר באותו גודל למרות שלקח ממנה בלילה? למה
אהבת חינם חשובה? למי כל אחד מהאחים דאג – לעצמו או לאחר? מה רצה כל אחד מהאחים לעשות עם
הערימה שלו? האם הם היו מופתעים כשראו בלילה אחד את השני? האם הם התנהגו בצורה של שנאה או
אהבה? איך הרגיש כל אחד כשקבל שיבולים מהשני?
משחק הצמר-
כל אחד בתורו אומר דבר שאוהב בעם ישראל, משאיר אצלו חוט, וזורק הלאה למישהו אחר. לבסוף, נוצר מעין פלונטר, שאם מישהו יעזוב בו חלק, הוא יתקלקל – וכך עמ”י, חייבים להמשיך ולאהוב את כולם, כיון שזהו עם אחד וכולנו מחוברים.