איתור סניפים וכפרי בוגרים
מתאים ליום חול
מתאים לשבת
שלב א – לאחר שעסקנו בחירות היחיד, נשאל- כיצד התורה מביאה לחירות הכללית של עם ישראל? כיצד נראה עם ישראל לדעתכם במצב החירותי השלם שלו?
"באלפי שנות גלות ופיזור של עם ישראל, לא חדל מהיות לעם בתורתו נשמת חייו, וצפייתו הבלתי פוסקת לשיבתו לחירותו הלאומית, בארץ נחלת ד' לעמו בחירו.
אולם הוויתו הלאומית היתה מעורפלת ואפילה מאד, בהיותו מפורד ומפוזר בין העמים, משועבד בגופו ומופקר בנפש, לכל העמים אשר קראוהו בשם של גנאי – 'היהודי הנודד'. ואמנם כן הוא: אין כל עם שלם בצורתו וצביונו, אלא בהיותו יושב בארצו ובעצמאותו. תדע לך שכן משה רבנו ורוענו הנצחי, אמר להם לישראל בסוף ימי נדודיהם במדבר, ובערב כניסתם לארץ: "היום הזה נהיית לעם לד' אלוקיך".
דבר זה ראוי לאומרו ביום זה – הוא יום הכרזת מדינתנו העצמאית מדינת ישראל – "היום הזה נהיית לעם לד' אלוקיך", כי ביום הזה התפרקנו מעול שעבוד מלכות זרה בארץ ישראל.
שלב ב – הכרזה נועזה זאת, שלא האמינו לה כל מלכי ארץ, עשתה את עם ישראל שבארץ ובתפוצות לעם עצמאי וריבוני בארצו ובכל משטרי חייו, ונתנה אומץ וגבורה לצבאות ד', הם צבאות ישראל, במלחמת גאולתו. הכרזה זו היא אשר פתחה את שערי הארץ לפני עם ישראל, לעלות מכל פזורי הגולה אל ארץ נחלת ד', והיא אשר נתנה לעם ישראל את מקומו המכובד בין העמים.
…ואתם בית ישראל, הגוי כולו, שישו ושמחו בד' אלוקינו, וחדוות ד' תהיה מעוזנו לנצח, ומהרה תחזינה עינינו בתקומת כסא מלכות בית דוד, ובבניין אפיריון ואריאל, בירושלים עיר קודשנו ותפארתנו, ובירת ממלכתנו לנצח".
(הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל, הרב הראשי לישראל לשעבר, מובא ב'גואל ישראל')
לסיום,