מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

שאלון חפיפה - סל"ק

שאלון חפיפה – סל”ק

אחד הדברים המשמעותיים על מנת שסניף יתקדם הוא דווקא ההמשכיות, העקביות והלמידה מהעבר לקראת העתיד. לכן “חפיפה” הינו שלב משמעותי בין הקומונרית הבאה והיוצאת .  על מנת שההכנה לקראת כניסתך לתפקיד תהיה יסודית ומקיפה ותהווה המשך לעשייה במקום, אספנו כמה נקודות מרכזיות לחפיפה, צרי קשר עם הקומונרית הנוכחית או עם איש הקשר במקום ושבי איתה/ו לחפיפה ראשונית. חשוב להדגיש כי תהליך הלמידה של הסניף הוא מתמשך ולא את כל הפרטים תקבלי לפני תחילת השנה.

 

שאלון החפיפה מתחלק לכמה נושאים:

 

  1. התהליך חינוכי של הסניף:

עיקר תפקיד הקומונרית, הינו העיסוק החינוכי שבתפקיד, אשר לובש צורות שונות בתפקיד.

על הקומונרית הנכנסת להיחשף לתהליכים חינוכיים משמעותיים שנבנו במהלך השנה.

  • מה ה”אני מאמין” של הסניף.
  • איפה הסניף נמצא היום ולאן פניו.
  • תהליכים חינוכיים שעברו חב”א, חב”ב: צוות הדרכה, צוות נחשון, צוות ארגון.
  • גורמים חינוכיים שאיתם עבדה במהלך השנה , וכדאי לקומונרית הנכנסת להסתייע בהם. (רכזת נוער, ועדת חינוך, רכזת איזור..)

 

  1. מעגל השנה:

הפעילויות שהועברו בסניף במהלך השנה . כדאי שסדר הפעילויות ייכתב על פי חודשי השנה ויסוכם לפי הנקודות הבאות:

  • יעדים ומטרות: למה נועדה הפעילות? על איזה צורך היא היתה אמורה לענות?
  • איך הדברים התבצעו בפועל?
  • כח עזר: צוותי חבריא ב’, ג’, מלווי נשק, בי”ס, מחוז, אישורים בטחוניים/תנועתיים, עירייה/מועצה (תקציבים), הסעות.
  • משוב: האם הפעילות הצליחה, מדוע? האם בעלי התפקידים ביצעו את תפקידם?

האם המסרים והמטרות הושגו? למי כדאי לפנות לעזרה? לקחים לפעילות הבאה?

 

  1. מצב הסניף:

א. פירוט השבטים: מספר חניכים, חניכים שדורשים תשומת לב, בעיות חינוכיות ספציפיות של השבט, פעילויות מיוחדות של  השבט, רמה דתית, קשר עם המדריכים.

ב. צוותי הסניף:
איזה צוותים קיימים אצלך בסניף?

 

פרטים טכניים (שמות, טלפונים, כתובות, שבטי מוצא, שיבוץ לתפקיד), אופן ישיבות הצוותים, מבנה הצוותים,  המצב החברתי בתוך הצוותים, הממשקים הקיימים בין הצוותים, קיבלו הכשרה? העשרה? ליווי? ממי?

הדרכה: סגנון הפעילות, מידת ההשקעה בפעילות סניפית ושבטית, יוזמה.  בעיות הדרכה ספציפיות

נחשון: רכז הצוות, מה העשייה שלהם, צוות חדש/ בהקמה/ ותיק ,

ארגון: רכז הצוות , תחום הפעילות שלהם בסניף.

אופן השיבוצים שנעשו השנה, לאיזה סוגי צוותים שובצו החניכים, בעיות מיוחדות שעלו.

שיבוצי שמינסטים: לאיזה תפקידים שובצו, שמות , טלפונים.

במידה ויש, אלו פינות נשארו פתוחות ומי הכתובת המלווה של כך במחוז.

 

ג. חבריא ב’: מספרם, פעולות ערב שבת, השתלבות השבט החדש. שבטי חב”ב, מדריכי השבטים. צוות נחשון: מידת מעורבותם בסניף, תחומי העשייה שלהם, רכז צוות נחשון, אופן העבודה עם הקומונרית, בעיות מיוחדות. צוות ארגון: מידת מעורבותם בסניף, אופן העבודה עם הקומונרית, תחומי פעולתם בסניף.

ד. חבריא ג’ / בוגרים: מידת מעורבות ותרומה בסניף, קשר עם הקומונרית וחבריא ב’, כיצד ניתן להיעזר בהם.

ה. הורים: האם יש ועד הורים? הורים מסייעים, קשר עם הקומונרית, קשר עם גורמי חוץ, משפחה מאמצת.

 

  1. נקודות טכניות:
  • אנשי קשר, מועצה דתית, עירייה, מחלקת נוער, מחלקה לתרבות תורנית.
  • מצב כספי של הסניף, מקורות תקציב.
  • מוסדות שיכולים לעזור, מתנ”ס, בי”ס.
  • מצב הציוד, איך מזמינים/איפה קונים/משיגים. מערכת הגברה, צילומים, וכו’
  • קשר עם המחוז וההנהלה.
  • את מי להזמין לאירועים חשובים.
  • מבנה הסניף.

 

  1. נושאים כללים איתם התמודדת במשך השנה:
  • עד כמה הקומונרית מוכתבת מצד גורמים שונים?
  • בעיות חינוכיות וטכניות מיוחדות.
  • אנשים שאיתם כדאי להתייעץ, האנשים שמהם כדאי להתרחק.
  • מסורות מיוחדות בסניף.
  • הדברים שמתחת לפני השטח (כדי שקומונרית חדשה לא “תיפול” בהם בהתחלה)
  • עצות טובות לקומונה טובה.

 

  1. כל מידע שעולה בדעתך יכול להיות רלוונטי מתי שהוא, לכן השתדלי להרבות בתיאורים, פרטים, בעיות אפשריות וכו’.

יש לערוך את החפיפה לפני הסמינריון!

 

בהצלחה!