איתור סניפים וכפרי בוגרים
בפעולות האחרונות דיברנו על תהליך, על דרך, על סבלנות – כל הדברים האלו נכונים מאוד בתנאי שהם מתלווים לאש של עשייה. רק אדם שעמל ועובד קשה יכול לקחת שאיפה עמוקה ולדעת שיש דברים שיקרו קמעא-קמעא. בפעולה הקרובה נשוב להדליק את אש העשייה ונחזק בתוכנו את ההתלהבות להיות נכונים למילוי משימות לאומיות וליצירת שינוי אמיתי בציבוריות הישראלית, כי יש בנו כוח לשנות!
בפעולה הזאת ניצור היכרות עומק מחודשת עם בני עקיבא. נתחיל מהמקום הרגשי שלנו כלפי התנועה, נברר מה אנחנו מרגישים כלפיה, מה היא מעוררת בנו, ומשם נמשיך להפגשת הרגשות האלה עם המציאות. נכיר את תפיסת העולם של בני עקיבא כפי שהיא במקור, עם הדמויות המובילות את התנועה בכלל ובמחוז שלנו בפרט, ומתוך ההיכרות המחודשת נבין מה החידוש של בני עקיבא במציאות.
בפעולה זו החניכים יבינו שיש להם כוח גם במרחב המשפחתי ובכלל במרחב הקרוב אליהם להשפיע ולחלום יחד. נלמד על הגודל ועל המשמעות שיש לחלום עם המעגל החברתי הקרוב, נעמיק בעניין הכוח שיש לחלום בקבוצה ונעזור זה לזה לברר איך בוחרים חלום כזה.
פעמים רבות בחיים אנחנו נוכחים להבין את משמעותם הגדולה של האמון והאמונה. בלי שנאמין בעצמנו באמת ובלי שנרגיש שאחרים נותנים בנו אמון יהיה לנו קשה להגשים את החלומות שלנו ולממש את הפוטנציאל שבנו מימוש מיטבי.
בפעולה זו נבין שכדי להביא את העולם ואת עצמנו למקום טוב יותר עלינו להאמין בעצמנו: בכוחות שה’ נטע בנו ובמסוגלות שלנו לעשות שינוי. מתוך כך נוכל להציב לעצמנו מטרות וחלומות ולחתור להגשמתם.
למשחק חשיבות רבה בפעילות התנועתית, הוא מגבש, מהנה, מפתח יכולות שונות אצל החניכים ובעיקר כיף גדול. בחירת המשחק איננה מקרית. חשוב שתבחר/י אותו בהתאם למטרות שהצבת לעצמך בבניית הקבוצה והפעולה.
שים/י לב למרכיבים אלו: היחסים בין הבנים לבנות בקבוצה. מידת ההכרות והפתיחות בין חברי הקבוצה. גודלה של הקבוצה. תנאי השטח והסביבה: מזג האוויר וכו. מקומכם במשחק- משקיפים או משתתפים פעילים.