מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

קורסים- סל"ק

קורסים- סל”ק

תיאור הקורסים:

 

  • לפניך תאור של הקורסים, על מנת שתוכלי לבחור מראש באלו קורסים את רוצה להשתתף.
  • מכל תחום עלייך לבחור  קורס אחד וקורס נוסף בעדיפות שנייה.
  • בעת הבחירה קחי בחשבון את כישורייך וסוג הסניף אליו את הולכת. (מומלץ לבחור קורס דווקא בנקודות בהן את מרגישה פחות בטוחה וכן קורסים הקשורים לאופי הסניף אליו את הולכת).
  • אנו נשתדל לשבצך על פי בקשתך, במידה והדבר לא יתאפשר נשבצך אוטומטית לקורס פנוי, על פי הקורסים שבחרת כעדיפות שניה,  קבלי זאת בהבנה. בנוסף, קורס שיהיה לו ביקוש נמוך יבוטל.
  • ניתן לבחור קורסים לא יאוחר מיום ראשון ה’ אב, 23.7

 

תחום חינוכי

1. שם הקורס: אווירה חינוכית סניפית

אווירה-משהו מעבר למילים/פעולות. כיצד הופכים את הסניף לסביבה חינוכית? קירות הסניף/ ניקיון/לבוש/שפה- איך נעזרים בזה ועוד כדי שהסניף יהיה מקום חינוכי/משדר מסר בלי לדבר?

 

2. שם הקורס: בניית ישיבות צוות

עבודת הקומונרית כוללת עבודה מול מספר צוותים. איך בונים ישיבת צוות? איך מתכוננים אליה כך שתהיה אפקטיבית ומעודדת חשיבה? מה צריך להיות בישב”צ כללי? מה המטרה וכיצד ניתן לעשות זאת בצורה הטובה ביותר? תוך התייחסות למציאות העכשווית.

 

3. שם הקורס: מערך סניפי

מהם היתרונות ומה החשיבות של מערך סניפי? כיצד מתכננים מערך סניפי ומהם שלבי יישומו? החל מהכנה אישית-הכנת חומרי הדרכה-צוות הדרכה-צוות ארגון- צוות נחשון-חניכים-הורים-יציאה החוצה-יצירה סביב הנושא (ערב סניפי/חידון וכו‘)

הטמעה ועבודה של נושא שנתיי/ תקופה

 

4. שם הקורס: ליווי מדריכים בבניית פעולה

איך מלמדים מדריכים ומלווים אותם בדבר כל כך בסיסי זה? איך דואגים שהפעולות יהיו ברמה, מתאימות לגיל של החניכים, מעניינות ושיעברו טוב? איך מלווים את המדריכים בבניה ולא עושים במקומם? 

 

5. שם הקורס: הכנסת צוות הדרכה חדש

אחת ההתמודדויות הראשונות של קומונרית, הוא שילוב צוות ההדרכה החדש בסניף. אז איך אני צריכה להכשיר אותם לתפקיד המדריך? למה חשוב לשים לב בהתחלה? איך משלבים אותם בצורה נכונה עם הצוות הקיים?
מה קורה במצב הנוכחי?

 

6. שם הקורס: ליווי צוותי הדרכה לפי שבטים

אנחנו מכירות ומודעות לחשיבות ישיבת צוות כללית. אבל איפה נעשה עיקר הליווי של השבטים? כיצד בונים ישב”צים צוותיים? מה אמור לקרות שם? מה הערך שלהם אל מול הישב”צ הכללי? איך עושים ישב”צ צוותי עם כל אחד מסוגי הצוותים שלנו?

 

7. שם הקורס: ניהול שיחה אישית

עקרונות השיחה האישית, מתי משתמשים בה? איך יוזמים? איך להתכונן? איפה? עם מי? עם מי לא? איך מנהלים אותה? איך מתחילים ומסיימים, שפת גוף נכונה ועוד

 

8. עבודה בסניף עם סוגים שונים של חניכים.

מגוון של חניכים מסוגים שונים בסניף הוא דבר מבורך , המצריך כלים על מנת שיהיה ככזה. והסניף יהווה מקום לכל אחד מבלי שנפספס אותו

 
 

9. כלים טכנולוגיים ככלי פדגוגי ושימוש נכון בוואטסאפ

 הטכנולוגיה תופסת מקום משמעותי בחיינו, כיצד ניתן להשתמש ולהעזר בה בסניפים שלנו?
הוואטסאפ ההוא אחד מהכלים המרכזיים בנייד של רובנו.  איך אני מתנהלת בו נכון בפן החינוכי והניהולי ככלי מקדם ברמת קבוצות ומענה לפרטים. אלו דברים טוב שנעשה בהם שימוש בוואטסאפ, אלו כללים נכונים לקבוצות שאני שותפה בהם לשימוש האישי שלי בו, מהן הדרכים האחראיות לשימוש בכלי זה וכיצד יש לתפוס אותו בתחום התקשורתי.

 

תחום אישי

1. שם הקורס: מתודיקה

כיצד ניגשים לתוכן ולמסר אותו אנחנו רוצים להעביר בצורה יצירתית? אילו כלים מתודיים ויצירתיים עומדים לרשותי כדי להניע אנשים? כיצד המתודיקה תשרת ותעצים את העבודה החינוכית בסניף?

 

2. שם הקורס: חשיבה יצירתית בתוך הקופסא

בתוך הסל הקיים שיש ברשותך, על כלל האמצעים והנתונים כמו שהם בהווה- את מצליחה להיות בעלת יכולת יצירתית לקדם ולהניע  את הפעילות שלך בסניף.

 

3. שם הקורס: תקשורת בין אישית

הרבה מיכולת ההנעה וההשפעה על אנשים בסניף תלויה בקשר הבין אישי של הקומונרית כלפי הסובבים אותה. מהי התקשורת הרצויה? כיצד בונים אותה? איך מפתחים תקשורת בונה?

 

4. שם הקורס: אסרטיביות

מה פירוש המילה אסרטיביות? למה צריכים אותה ומה היא משרתת? כיצד בונים אסרטיביות בריאה? היכן היא נכנסת בעבודה ומה מקומה? בקורס זה נבחן את מקורה ומקומה של האסרטיביות בעבודה החינוכית וכיצד היא באה לידי ביטוי בצורה שמקרבת את האנשים ולא מרחיקה

 

5. שם הקורס: נעליים גדולות

כיצד מתמודדים עם תחושה שהקומונרית לפני הייתה מאד טובה, מאד אהובה, עשתה דברים גדולים ואני מפחדת להכנס “תחתיה”? מאיפה שואבים ביטחון? כיצד מצליחים להביא את מי שאני?

 

6. שם הקורס: חיים בריאים

איך מסיימים את השנה הזאת בלי לשרוף קשרים עם החברות? והקשר עם אבא ואמא, אחים, בית? מה אוכלים ומתי קונים בגדים “תלמיד חכם לא יראה רבב על בגדו”,וקומונרית? על מה חשוב להקפיד בכל הנוגע להתנהלות האישית?

 

7. שם הקורס: התקדמות רוחנית בקומונה

שנת הקומונה דורשת כוחות נפשיים רבים, דורשת הובלה ערכית, חינוכית ורוחנית. איך מוצאים זמן נפשי (וגם מעשי) ללמוד, להתקדם בעצמי? כיצד אצליח לשמור על רף רוחני עבורי ומתוך כך עבור הסניף? על מה חשוב להקפיד ולסגל לעצמי?

 

8. שם הקורס: חוסן נפשי

תפקיד הקומונה דורש התמודדות בחזיתות רבות ועמידה איתנה מולן. כיצד מפתחים חוסן נפשי שיעמוד לנו באתגרי התפקיד?

 

9. העברת לימוד

הלימוד כפלטפורמה חינוכית להעשרה חינוכית ותורנית בסניף ולהכשרת צוותים. איך אני בוחרת לימוד מעניין? מהם המקורות מהם אני בוחרת את הלימודים ? איך לשאול שאלות מתאימות? באלו משבצות אני משלבת לימוד? לימוד חד פעמי ולימוד בהמשכים.

 

 

תחום ניהולי

1. שם הקורס: ההורים של הסניף

איך יוצרים קשרים עם הורי הסניף? מה מקומם בפעילות הסניף? התמודדות עם הורים מעורבים, התמודדות עם הורי מדריכים, איך מחברים גם את ההורים לנעשה בסניף?

 

2. שם הקורס: ניהול זמן

תפקיד הקומונה מתפרט לאלפי משימות ומטלות. כיצד עלי לנהל את הזמן מול העומס הגדול? מהם הטיפים והכלים העומדים לרשותי? מהי הגישה האולטימטיבית ביחס לניהול זמן?

 

3. שם הקורס: ניהול תקציב

ניהול סניף דורש תמיד ניהול תקציב. כיצד עלי לגשת להתעסקות עם תקציב? כיצד עלי לנהל בפועל את התקציב הסניפי שלי? מהם הכללים הבסיסיים בניהול תקציב?

 

4. שם הקורס: עבודה מול גורמי חוץ

איך ליצור קשרים עם גורמים הסובבים את הסניף (עירייה/ מתנ”ס/ רווחה/ ספקי שרות וכו’)? כיצד נערכים לעבודה מולם? מהם הדגשים החשובים בעבודה איתם? כיצד נרתום אותם לעזרת הסניף?

 

5. שם הקורס: גיוס משאבים

פעילות בסניף דורשת משאבים שונים. כיצד ניתן להרחיב את המשאבים לתפעול הסניף? (שימוש במבנים שונים/ציוד שווה כסף, השגת תרומות, עזרה מהורים וכו’) כיצד נפעיל חשיבה יצירתית ונאתר משאבים בקרבת הסניף לטובת הפעילות הרצויה?

 

6. שם הקורס: גיוס חניכים לסניף

כל חניך חדש שמגיע זה עוד עולם. כיצד מביאים אותו לסניף? אלו פעילויות מיוחדות נעשות על מנת שהחניכים החדשים יגיעו באופן קבוע? איך נשמור על מודעות גבוהה לבני עקיבא במקום? כיצד מכינים פעילויות גיוס?

 

7. שם הקורס: הבוגרים של הסניף

כיצד רותמים אותם לטובת הסניף והיכן הגבולות? מהי ההתנהלות הנכונה מול בוגרי הסניף? כיצד משתמשים בכוחות שלהם מבלי שיבואו על חשבון התהליך הטבעי של החברה בסניף?

 

8. שם הקורס: עבודה עם רשתות חברתיות

העולם שלנו השתכלל והשתדרג בשנים האחרונות ובפרט בתחום הרשתות החברתיות. היכולת שלנו להיות מצויים גם בשדה הזה, במסגרת גבולות פעולה ראויים יכולה להיטיב את הקשר שלנו עם מעגל רחב של אוכלוסיית הסניף שלנו- הן הפעילה והן זו שמסביבה. על גבי זה, לרתום את הכלי המשמעותי הזה לטובת מסרים ותכנים שאנו תופסים שראוי להביא אותם לכלל בפלטפורמות אלו.

 

9. עבודה עם שמיניסטים

תנועת בני עקיבא, היא תנועה גדולה ולה משימות רבות. מתוך התפיסה לפיה הנוער הוא הגורם העיקרי שמוביל את הסניפים, וסניפים גדולים דורשים צוות מנהל חזק ומשמעותי- אנו רואים בשמיניסטים אשר מילאו תפקיד בשנתיים האחרונות בסניף כוח מרכזי בהנהגת הסניף ובהובלתו. איך עובדים עם שמיניסטים בתפקיד? מהי תפיסת התפקיד שלהם? כיצד אני עובדת עם צוות נוסף (על כל המשתמע מכך) המייעל את העבודה החינוכית בסניף?

 
 
 

קורסים מותאמים לסניפים ו/או לקומונריות

1. שם הקורס: קומונה בבית

לקומונה בסניף הבית שלי יש הרבה יתרונות, איך נדע לנצל אותם ולא להחמיץ את ההזדמנות? איך מתמודדים עם מי שאתמול היו חברים שלי-מדריכים, בוגרים והיום אני כבר קומונרית שלהם! ומה עם החברים של ההורים ובכלל, איך זה להיות קומונרית ולגור בבית? בקורס ניגע בכל הנקודות הרגישות האלה

קהל יעד: קומונריות בסניף בית

 

2. שם הקורס: ניהול סניף גדול

קהל יעד: לבנות שהולכות להיות קומונריות בסניף גדול- מעל ל-250 חניכים בפועל!

 

3. שם הקורס: קומונה בשנת שרות שניה

לבנות שעושות קומונה בשנת השרות השניה שלהן- כיצד עושים מעבר ממקום אחד לשני? כיצד נכנסים שוב לעמדת החדשה והלומדת? איך להתחיל שוב כאילו אני שנה ראשונה מצד אחד ועם כל הניסיון שצברתי מצד שני? מהיכן שואבים כוחות?

 

4. סניף שהיה ללא קומונרית בשנה האחרונה

לבנות שנכנסות לסניף שלא היתה בו קומונרית בשנה האחרונה

 

5. שם הקורס: סניף עם אוכלוסיית עולים מבוססים כלכלית

קהל יעד: קומונריות בסניפים בקרבת אוכלוסיית עולים מבוססים

 

6. שם הקורס: סניף בהקמה

קהל יעד: קומונריות שמקימות סניף או שהסניף מצא בשלבים ראשוניים מאוד

 

7. שם הקורס: סניף עם תוכנית של”פ

קהל יעד: קומונריות בסניפים בשיש בהם מדריכים מתוכנית של”פ

 

8. שם הקורס: סניף עם גרעין יונתן

קהל יעד: קומונריות בסניפים שיש בהם גרעין יונתן

 

9. שם הקורס: סניף עם תוכנית השחר

קהל יעד: קומונריות בסניפים שיש בהם תוכנית השחר

 

10. שם הקורס: סניף עם תוכנית עמישב

קהל יעד: קומונריות בסניפים שיש בהם תוכנית עמישב

 

11. שם הקורס: קומונה כחלק מגרעין שרות לאומי

קהל יעד: קומונריות שהן חלק מגרעין שרות לאומי

 

12. שם הקורס: סניף שמבוסס על מדריכי חוץ

איך להכניס מדריכים כך שירגישו חלק מהסניף ולא רק ידאגו לשבט שלהם? איך להפוך אותם לדומיננטיים בלי לבלוע את המדריכים המקומיים? ובכלל האם ומה מקום מדריכי חוץ בסניף? הקורס יעסוק בבניית צוות המורכב ממדריכי חוץ ופנים, ובמה שיש לכל אחד לתרום לסניף

קהל יעד: קומונריות בסניפים שיש בהם צוות עם מדריכי חוץ

 

13. שם הקורס: עבודה עם רכז נוער

עבודה עם רכז נוער מזמנת התמודדויות שונות. מה ההבדל בין שני התפקידים? מה חלוקת התפקידים בינינו? מה הקשיים והיתרונות? אלו דרכי התמודדות עומדות לרשות?

 

14. שם הקורס: סניפים קולטי עליה

קהל יעד: קומונריות בסניפים שעוברים אליהם חניכים ממרכזי קליטה  

 

15. שם הקורס: קומונריות שלא היו מדריכות

קהל יעד: קומונריות שלא היו מדריכות בתנועת נוער

 

16. שם הקורס: קומונריות שלא גדלו בבני עקיבא

קהל יעד: קומונריות שגדלו בתנועות נוער אחרות או בכלל

 

17. סניף עם שבט יובל

קהל יעד: קומונריות בסניפים שבהם יש שבט יובל

 

18. שם הקורס: קומונה אחרי שנת מדרשה

קהל יעד: קומונריות שעשו השנה שנת מדרשה