לפניכם פעילות אינטראקטיבית בה תוכלו להעמיק את ההכרות עם עולמם האישי של החניכים.
במהלך הפעילות תוכלו ללמוד יחד עם החניכים מהם משאבי הכח שלהם ולחזקם וכן לזהות מצוקות וקשיים ולהפנות לעזרה במידה ועולה צורך.
הפעילות מבוססת על מודל גש"ר מאח"ד (פרופ' מולי להד וד"ר עפרה איילון). המודל מבוסס על שבעה משאבי כוח שבעזרתם ניתן להגביר את התחושה החיובית ואף מסייעים להתמודדות בזמנים של קושי או משבר.
התחנות בנויות סביב 7 משאבי כוח שיכולים להגביר את תחושת החוסן של החניכים- גוף, שכל, רגש, משפחה, אמונה, חברה, דמיון (גש"ר מאח"ד).
קיימות 2 תחנות נוספות, האחת עוסקת באיתור מצוקה והפנייה לקבלת סיוע והשנייה עוסקת במוגנות ברשת.
הסיור יתקיים במבנה של בית וירטואלי, החפצים הפזורים בבית יהיו תחנות שונות.
איך זה עובד?
⦁ בוחרים חניך שרוצים זמן איכות משותף / הכרות וחיזוק קשר אישי/ מתן תשומת לב נוסף וכד'
⦁ קובעים זמן משותף (פיזי מול מחשב או פלאפון / בזום)
⦁ חושבים מראש באיזה תחנות כדאי להתמקד עם החניך שבחרתם.
בכל תחנה ישנה פעילות מגוונת:
⦁ הפעלה חווייתית
⦁ קטע שמיעה
⦁ שאלות לשיחה בעל פה ביניכם לבין החניך\כה.
ניתן בכל עת לצאת מהתחנה ולחזור לדף הבית.
לא חייבים לעשות את כל התחנות ואף לא את כל הפעילות שיש בכל אחת מהתחנות. הפעילו שיקול דעת מה מתאים לכל חניך\כה, יכולת הריכוז והזמן העומד לרשותכם.
אנחנו ממליצים לכם לסייר לבד לפני המפגש עם החניכים בכדי להכיר את האפשרויות העומדות לרשותכם בכל תחנה וכך תוכלו להתאים לכל חניך/ה את המסלול הטוב עבורו.
בנוסף למשאבי הכוח יש תחנה נוספת שחשוב לבקר בה - כרית עם לב, בה אנו רוצים לתת מקום לקשיים ולאתגרים איתם החניכים מתמודדים. בתחנה זו ניתן מקום לקושי ומצוקה, נעסוק בחשיבות לשתף ולקבל עזרה והצעות למי כדאי לפנות.