איתור סניפים וכפרי בוגרים
– החניכים יילמדו על ראש השנה ויכירו את דיני החג.
– החניכים יכינו אגרות שנה טובה לחברים ולמשפחה.
את הפעולה נפתח, כמובן, בפתיחה הקבועה של השבט (“איזה יום שמח”, מפקד, חוקים וכו’)
.
.
נכין מראש “מיני סעודה”: נפרוש מפה לבנה, צלחות חד”פ ואת סימני החג השונים (מצורפים).
.
אפשר לעשות את זה גם בדרך של משחק- לשים בשקית את כל הסימנים וכל פעם להוציא סימן מהשקית ולשאול את החניכים מה זה ואם יש להם רעיון מה זה אומר.
.
רימון- “שירבו זכויותינו כרימון”.
הרימון הוא פרי אדום שגדל על העץ, ובתוכו יש המון גרגירים קטנים ואדומים(שאותם אוכלים) ואנחנו מתפללים שנעשה השנה המון מעשים טובים כמו המספר של גרגירי הרימון.
.
תפוח בדבש- “שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה”.
טובלים את התפוח בתוך הדבש. הדבש מיוצר ע”י הדבורים שאוספות צוף מהפרחים ובכוורת הן מפיקות את הדבש.
כמו שהתפוח בדבש מתוק וטעים לנו, ככה אנחנו גם רוצים שהשנה
שלנו תהיה שמחה ומתוקה.
.
ראש של דג- “שנהיה לראש ולא לזנב”.
כמו שהראש הוא האיבר בגוף שמחליט(יש בו את העיניים והאוזניים והפה והמוח). ככה אנחנו מאחלים לעצמינו שהשנה אנחנו נחליט החלטות לבד ולא אחרים בשבילינו.
.
תמר-“שיתמו אויבינו ושנאינו”
אנחנו מתפללים שלא יהיו לנו אויבים ושאף אחד לא ישנא אותנו ושכולנו נהיה חברים.
.
(אפשר כמובן להמשיך ולהרחיב על יתר הסימנים: רוביא, כרתי, סילקא, קרא, גזר ועוד- בהתאם למנהגי העדות השונים.)
.
נעשה עם החניכים הכנה ל”תשליך”. נסביר שבראש השנה הולכים למקום מים- אגם, נהר, ים. ושם עומדים ומחליטים שזורקים את כל החטאים שלנו ואת כל הדברים הלא טובים שעשינו ומנערים את הבגדים.
,
אפשר לתת לכל חניך לחשוב מה היה רוצה לנער ממנו ולהשליך לים, אפשר לכתוב או לצייר את זה על פתק ולזרוק, אפשר לשתף- ואפשר שישאר בין החניך לבין עצמו.
,
,
אחרי שהשלכנו את החטאים והדברים הפחות נעימים מהשנה, הגיע הזמן לאגרות ברכה- לאחל שנה טובה אחד לשני ולמשפחה. כמובן שאפשר וחשוב גם לחשוב מה אני מאחל לעצמי.
,
למשקיענים-אפשר לצלם את כל השבט מחזיק שנה טובה או לכתוב על זה במחשב שנה טובה. לפתח את התמונות לקשט ביחד, להניח מגנט מאחורה ולחלק למשפחות.
,
חוץ מהאגרות ברכה המסורתיות על גבי בריסטולים ובתוספת נצנצים, הוספנו לכם כמה רעיונות לכרטיסי ברכה מושקעים, יפים וקלים להכנה. יצירה מהנה!