איתור סניפים וכפרי בוגרים
אחדות והתחשבות באחר.
ללמד את החניכים מהי אחדות ומהו כח היחד של שבט
.
.
עושים מעגל של כסאות של אחד עומד על כיסא, כל פעם המדריך בוחר כיסא ומוציא את הכיסא והחניכים צריכים להצטמצם על מספר כסאות המועט ביותר בסופו של דבר. בסוף בוחרים את הכיסא העמוס ביותר. אסור לרדת לרצפה!
.
.
חתול ועכבר- עושים מעגל בעמידה של החניכים- צפוף. בוחרים 2 חניכים אחד החתול ואחד העכבר. המטרה של החתול לתפוס את העכבר והמטרה של העכבר לתפוס את החתול. החניכים שבמעגל צריכים לעזור לעכבר שלא ייתפס. (אפשר לשמור על החתול שלא יצא מהמעגל ולהפך..).
.
.
מפזרים על הרצפה דפים עם המספרים מ1עד 20 (או יותר..) כולם עומדים מסביב במעגל וצריך לדרוך עם רגל אחת על המספרים לפי הסדר- מ1 עד 20. אסור ש2 חניכים בו זמנית יכנסו וידרכו על אותו מספר או על מספרים שונים אם זה קורה מתחילים מהתחלה.. אסור לתכנן/לדבר. ואסור שאותו חניך ידרוך על 2 מספרים רצוף.
.
.
ידיים וסוכריות- אפשר לעשות עם כל דבר סוכריות/במבה/ שוקולד צ'יפס… הכללים הם:
עושים 3 4 ו.. אם אף אחד לא מרים ידיים- סוכריה אחת לכל אחד. אם כולם מרימים- אף אחד לא מקבל. אם רק חניך אחד מרים- מקבל 2. עושים 3 4 ו.. וכל אחד בוחר אם להרים או לא.
בהתחלה כולם ירימו במטרה שהם יהיו היחידים ויקבלו 2 סוכריות עד שהם יקלטו שעדיף להם לא להרים ולקבל פחות.. (כי כולם רוצים לקבל 2 ואף אחד לא יוותר ויוריד יד..) אם הם יתחשבו באחרים יקבלו וירוויחו..
.
.
סיפור על אחדות (מצורף). אפשר להמשיל לשבט, שאם השבט יהיה ביחד אף אחד לא יצליח לדבור את השבט, ולכן צריך להיות ביחד ומאוחדים ולהתחשב אחד בשני.
*אפשר לדון על מה שהיה בפעולה ולהסביר איך המשחקים קשורים לאחדות ולהתחשבות בשני.