איתור סניפים וכפרי בוגרים
הכינו לוח של איקס–עיגול (טבלה ובה תשע משבצות). לכל ריבוע הצמידו פתק הפוך ובו משימה או חידה הקשורה לטיול. חלקו את השבט לשתי קבוצות, וכל קבוצה בתורה תבחר משבצת ותמלא את המשימה או תענה על החידה שיש במשבצת הנבחרת. אם הצליחה – ציירו במשבצת את הסימן של הקבוצה (איקס או עיגול), ואם לא הצליחה, התור עובר לקבוצה היריבה. הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שתצליח ליצור רצף של שלוש משבצות בטור, בשורה או באלכסון.
רעיונות לחידות ולמשימות:
סיכום הטיול: לאחר המשחק שבו במעגל ודברו עם החניכים על מה שעברתם היום, הזכירו את המקומות שהייתם בהם ואת החוויות שחוויתם. אפשר לעשות סבב שבו כל חניך יגיד דבר אחד שהוא לוקח מהטיול. דברו על כך שבטיול הזה נוסף על הטיול בטבע ועל היציאה למרחבי ארץ ישראל ניסינו גם לחוות מעט את נושאי הוועידה של בני עקיבא, נושאים שינחו וילוו אותנו במהלך השנה: כלכלה וחברה, השבת בחברה הישראלית, תורה וזהות יהודית, תרבות ויצירה, יהדות התפוצות וקליטת עלייה, ארץ ישראל והתיישבות.
הביאו אתכם שיפודי עץ ודברים טעימים שאפשר לנעוץ בשיפודים: מרשמלו, במבה, סוכריות גומי, פירות ועוד, כיד הדמיון הטובה עליכם.
בקשו מכל חניך וחניכה להכין לעצמם שיפוד ממתקים (כדי למנוע בלגן אתם יכולים לחלק לחניכים את המרכיבים, והם ירכיבו את השיפודים).
לאחר מכן עשו סבב ובקשו מכל חניך וחניכה לבחור משהו אחד מהשיפוד שהוא האהוב עליהם ביותר, ולפי מה שבחרו לענות על השאלות (שתכינו מראש):
מרשמלו = מקום משמעותי שהיינו בו היום
סוכרייה = משהו טוב שראיתי היום בחבר מהשבט
במבה = משהו שהתחדש לי היום
פרי 1 (לדוגמה, בננה) = נושא מאחת התחנות שעברנו בהן והתחברתי אליו במיוחד (מתוך נושאי הועידה)
פרי 2 (לדוגמה, תפוז) = מסר שאקח איתי מהטיול לחיי היום-יום
סיכום הטיול: לאחר הסבב שבו במעגל ודברו עם החניכים על מה שעברתם היום, הזכירו את המקומות שהייתם בהם ואת החוויות שחוויתם. דברו על כך שבטיול הזה נוסף על הטיול בטבע ועל היציאה למרחבי ארץ ישראל ניסינו גם לחוות מעט את נושאי הוועידה של בני עקיבא, נושאים שינחו וילוו אותנו במהלך השנה: כלכלה וחברה, השבת בחברה הישראלית, תורה וזהות יהודית, תרבות ויצירה, יהדות התפוצות וקליטת עלייה, ארץ ישראל והתיישבות.