- להכין ארוחה מפנקת למשפחה
- לבקר חבר או חברה שגרים בסביבה
- להתקשר לסבא וסבתא ולשאול מה שלומם
- להכין יצירה עם אח קטן או עם שכן
- להכין עוגיות ולחלק לשכנים בתוספת פתק מחזק להרמת המורל
- לערוך תחרות חיבור ועיצוב של סטיקרים מחזקים ומעוררי השראה
- לערוך תחרות שבטית או סניפית של יוזמות מקומיות של עזרה לזולת (לשכנים, למשפחות מגויסים, לחיילים, לאימהות המגויסים, לקשישים וכדומה)
- כל חניך וחניכה צריכים לשלוח בתוך יומיים הודעה טובה לשלושה חניכים אחרים, ובהם שם אחד שקיבלו מהמדריכים (כדי לוודא שכולם יקבלו הודעה), לשאול “מה שלומך?” או סתם לומר מילה טובה, ואם מסתדר, אפשר גם לשלוח משהו
- משחק הממים – במשחק זה המדריך שולח תמונה. על החניכים לכתוב משפט הומוריסטי הקשור לתמונה ולמצב.
- להכין מכתב תודה להורים או לאחים, לפרט למה אנחנו מעריכים אותם בתקופה הזו. אפשר לשתף את המדריכים מה זה עשה לכם
- להכין אלבום תמונות לשבט או למשפחה
- לתת חיוך: קונים סוכריות טופי, מדפיסים סמיילים, מהדקים אותם לסוכריות ומחלקים לאנשים ברחוב או לשכנים בבניין או בשכונה. זה תמיד מעלה חיוך ומחמם את הלב!
- לערוך תחרות כתיבת דבר תורה לשולחן השבת
- לסיים את ספר תהלים בשבט
- להתנתק לשעתיים מהטלפון, מוואטסאפ ומהמחשב 🙂
- לבנות את המגדל הכי גבוה שאפשר מכוסות חד-פעמיות
- לחפש בבית את ספר הקריאה שבו מספר העמודים הגדול ביותר
- להצטלם עם מילים משיר ולהכין סרטון חיזוק לסניף, למשפחה מסוימת, למגויסים, לחיילים בסדיר או לנשים שהבעלים שלהן במילואים.
הצעות לשירים: ‘מחכה’ (עידן רייכל), ‘עם ישראל חי’ (אייל גולן), ‘לא תנצחו אותי’ (יהורם גאון), ‘שבוע טוב’ (אברהם טל), ‘שבוע טוב יותר’ (מוטי וייס), ‘מחשבות טובות’ (מוטי וייס).
- לשחק ארץ-עיר
- כל אחד מעלה בקבוצה השבטית משהו טוב שהיה השבוע או משהו שנתן לו כוח
- לצבוע או להכין שלט “עם ישראל חי” ולהצטלם עם השכנים בבניין. אפשר גם ליצור את המשפט מחפצים בבית ולהצטלם איתו
- לגזור מעיתונים משפטים מחזקים ותמונות מחזקות וליצור קולאז’ על דף A4
- אתגר כתיבת מחשבות טובות וחלומות טובים לעם, למדינה או לשבט (לאחר השמעת השיר ‘מחשבות טובות’, מוטי וייס)
- ליצור קולאז’ (מתמונות או מגזירי עיתונים) בנושא מסוים (עם ישראל, בדיחות, השבט שלנו, משפחה)
- לערוך את תחרות הסיפור קצר
- ליצור תוצר כתיבה משותף:
* לכתוב סיפור בהמשכים שבו כל אחד כותב משפט, והבא בתור, לפי סדר האל”ף-בי”ת של שמות המשפחה, ממשיך אותו
*לכתוב לבקבוק עתידות – אפשר לכתוב מה היה פה בעוד שנתיים או מה יהיה כשנהיה בני עשרים, לשים בבקבוק ולשמור לזמן הנקוב
*לכתוב שיר בחרוזים על המצב (חובה להשתמש במילים אלו: מטרייה, כובע, חץ, עכבר)
* לכתוב חידות על הסניף
- אתגרי שירים –
- קחו 15 שירים שהחניכים מכירים, בחרו שורה מכל אחד מהם, והחניכים יצטרכו לגלות מאיזה שיר לקוח המשפט. למשל: מאיזה שיר לקוח המשפט “מיליון רכבות דוהרות עד אוסטרליה” (אפשר גם לעשות בצורת סקר בוואטסאפ ולהציע ארבע תשובות לכל משפט, חלק רציניות, וחלק מצחיקות בשביל להקליל את האווירה)
- שבוע של משימות שירים:
יום ראשון: שיר שמזכיר לך משהו טוב מן העבר
יום שני: שיר של הזמר/ת או של הלהקה האהוב/ה עליך
יום שלישי: שיר של הלהקה או של הזמר/ת האחרונ/ה שהייתה בהופעה שלהם
יום רביעי: השיר הכי טוב שגילית בשבוע האחרון
יום חמישי: שיר אהוב מסרט כלשהו
יום שישי: השיר האהוב עליך
יום שביעי: השיר הכי טוב שיצא מתחילת המלחמה
- ליצור תמונת AI על משפט משיר.
דוגמה: “תחזיק חזק עלה קטן שלי”, “כמה טוב שנפגשנו… השירים שאהבנו”, “אל תיפול, מחר תשוב תזרח השמש”, “לדוד משה הייתה חווה”, “אל תיפול כי אני איתך”, “אל תיפול מחר תשוב תזרח השמש”, “הוא חולם כי כמו שאת העיר בנה יניח למקדש את אבן הפינה”, “החיים שלנו תותים”, “ואפילו בהסתרה”
- להקדיש שיר למישהו מהמשפחה או מהשבט
- צילום: לצלם משהו שהתחדש לי במרחב שבו אנחנו נמצאים, לצלם חפץ ולבקש מהקבוצה לזהות אותו, לשתף באמצעות תמונה ברגע מתוק מהיום שהיה לי, צילום מה שלומי בתמונה
- נחש מי: המדריכים שולחים תמונה שבה הם מסתירים באמצעות הסטיקרים של הווטסאפ פריט אחד, והראשון שמנחש מה הסתתר צובר נקודה ומעלה תמונה משלו
- אין מצב שיש לכם כזה בבית! המדריכים שולחים בהודעה תמונה של חפץ שסיכוי נמוך שלעוד מישהו יש בבית. אם למישהו יש כזה בבית, הוא שולח תמונה של חפץ אחר ומאתגר את המשתתפים למצוא כזה בבית שלהם. אפשר להתגלגל מכאן לעוד כיוונים
- המדריכים מבקשים מהחניכים בסקר לאסוף כמה פריטים (למשל: אפשרות 1: נעל, כוס, פרח, ספר. אפשרות 2: עט, קפה, לחם, כפכף, אפשרות 3: בקבוק, חולצה, עגיל, מחברת). כשרוב החניכים מסיימים נותנים את המשימה הבאה: על החניכים למצוא קשר בין כל הפריטים שמצאו או לכתוב ברכה לשבט באמצעות החפצים האלו
- על החניכים לבחור בסקר מספר בין 3–10. לאחר שבחרו המדריכים יבקשו לכתוב משפט מחזק, משפט מצחיק או משפט בנושא מסוים לפי מספר המילים שבחרו.
- המדריכים יביאו שני ציטוטים. החניכים יבחרו בסקר איזה ציטוט הועיל להם יותר או היה הכי רלוונטי להם
- המדריכים ייתנו מילה או משפט. כעבור זמן מוגדר בודקים מי מהחניכים הצליח להוציא הכי הרבה מילים מהמשפט או מהמילה
- להקליט מראש מישהו מהקהילה או מהסניף שאומר איזה משפט, ועל החניכים לנחש מי זה
- לקחת ספר כלשהו מהבית, המדריכים אומרים מספר דף ומספר שורה, וכל חניך וחניכה כותבים מה המשפט שיצא להם