מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

פעולה סניף תרום- קבלת השונה

פעולה סניף תרום- קבלת השונה

שמות המדריכים: הגר וידס, יאיר אהרון ונועם רואש מיועד

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
מעלות
משך הפעולה
עד שעה
נושא
בני עקיבא | חבריא ב
  • הצעת מדריך
  • פעולה ממערך
533 מדריכים אהבו את הפעולה

מטרות הפעולה

  1. החניך יבין את החשיבות של של קבלת האחר.
  2. החניך יבין את הקושי שיש לשונה בחברה וידע לעזור לו.
  3. מטרה מדידה- החניכים יתייחסו אחד לשני בהתחשבות יותר ,וידעו לקבל אחד את השני ,ולקבל ולעזור לשונה.

מהלך הפעולה

 

פתיחה:

משחק ראשון- מעגל שהחניכים צריכים לעשות ואחד מהחניכים צריך לפרוץ פנימה לתוך המעגל. המשחק מראה את הקושי של השונה להיכנס לתוך החברה.

משחק שני- ממשיכים עם משחק שבו מחלקים את החניכים לשתי קבוצות קבוצה אחד יכולים לדבר וקבוצה שנייה הם “אילמים” ולא יכולים לדבר אח”כ נותנים קטגוריות וכל קבוצה צריכה להסתדר לפי הקטגוריות.

לדוגמה: מידת נעלים, מס’ בית , חודש שנולדת, מס’ אחים , גובה , גיל אבא או אמא , מס’ אותיות בשם וכדו’

 

המשחק מדגיש את הקושי של השונה להתבטא בחברה ואת השוני שלו. 

 

גוף:

מראים לחניכים שני סרטונים –

קישור לסרטון השני קישור לסרטון הראשון

מראים קודם את הסרטון הראשון שהוא מראה לחניכים שכאשר אנו לא מקבלים את האחר לא רק הוא מפסיד מזה אלא גם אנחנו. בסרטון הציפורים לא נתנו מקום לציפור הגדולה ובסופו של דבר אף אחד מהם לא היה על העמוד חשמל.

לאחר מכן מראים את הסרטון השני שבו בהתחלה לא מקבלים את הקיפוד (שהוא השונה) אבל בסופו של דבר הם מוצאים פתרון כדי לקבל אותו.

 

שואלים את החניכים:

מה חשבתם על הסרטונים?

מה ההבדל בין שני הסרטונים ? במה הם שונים?

מה הייתם עושים במצב כזה?

אתם מרגישים ככה לפעמים או שראיתם משהו כזה בעבר?

לאחר הדיון מספרים לחניכים את הסיפור “דירה להשכיר” של לאה גולדברג. שמתאר את קבלת השונה. אנחנו ממליצים לספר את הסיפור כהצגה כדי שהחניכים יהיו יותר שותפים.

 

סיכום:

במשחקים ראינו שלשונה יש קושי להיכנס ולהתחבר לחברה ואנחנו כשבט וכבני אדם צריכים לעזור ולתת את המקום להיות חלק מהחברה, מהשבט או מהכיתה.

בסרטון הראשון הציפורים לא נתנו מקום לציפור הגדולה ובסופו של דבר אף אחד מהם לא היה על העמוד חשמל. בסרטון השני שבו בהתחלה לא מקבלים את הקיפוד (שהוא השונה) אבל בסופו של דבר הם מוצאים פתרון כדי לקבל אותו. בסרטונים ראינו שאם לא ניתן לשונה מקום בחברה כולנו נפסיד מזה בסופו של דבר.  בסיפור “דירה להשכיר” החיות לא רוצות לקבל את השכנים שגרים בבניין בגלל שהם שונים מהם ובסופו של דבר הם לא קיבלו את הדירה ורק הפסידו מזה חוץ מהיונה שקיבלה את השכנים והרוויחה מזה!

כשבט אנחנו מצפים מכם שתתנהגו כמו היונה מהסיפור וכמו החברים של הקיפוד מהסרטון (השני)

אם תראו מישהו שמרגיש קצת בחוץ או בסיטואציה דומה, אנחנו מצפים מכם שתתערבו ותעזרו לו בשביל שלא ירגיש לבד, ותאמינו לנו שרק תרוויחו מזה!

 

מה צריך להביא/להכין?

מקרן ומחשב, הספר “דירה להשכיר” ואביזרים להצגה.

דעתך חשובה לנו