איתור סניפים וכפרי בוגרים
“לתקן עולם במלכות ש-די”, “עם סגולה”, “אור לגויים”. מה הן המילים הגדולות שאנו אומרים כל כך הרבה? איך בעצם מתקנים עולם?
הקראת המכתב מאת טשימה, מנהיג כת המקויה למדינת ישראל (נספח 1).
דיון: האם להסכים להצעתם? מדוע? מה הבעיה ב”סיירות תיקון” עולמיות?
הצגה (השחקנים מחופשים למלאכים, עומדים על ספסל או כיסאות, לבושים לבן ובידיהם משקפות):
מלאך א’: מה על סדר היום?
מלאך ב’: הפקודות מלמעלה – מחפשים שליח.
א: שליח?! למה? למי? איפה? כמה? למה?
ב: תסתכל מה קורה שם (שניהם מסתכלים במשקפות ואומרים ביחד):
א,ב: “הכל מלא שחיתויות, רודפים אחרי הבלים, מסוכסכים, מתהלכים חסרי מטרה, עובדים את אל הכסף והתאוות”.
ב: דרוש נציג.
א (מהנהן): דרוש נציג. למה?
ב: לדבר ה’ בעולם. נציג של ערכים וקדושה שיאיר את הדרך לתועים, “לתקן עולם במלכות ש-די”.
א (מדבר בפאתוס): “טוב, קראו לי ואני הולך. אל תבכי, אמא, היו אחרים ששמעו את הפקודה, אבל אני התנדבתי. אל תבכו אחרי, קול קרא לי ואלך. שלום!” (עומד לקפוץ)
ב: רגע, רגע… (תופס אותו שניה לפני שהוא קופץ) לאן בדיוק אתה רץ?
א: ביקשת שליח לדבר ה’ בעולם, אני מתנדב. אין זמן. שלום!
ב: רגע.. רגע.. רגע! אתה לא מתאים! מחפשים בן אדם.
א: בן אדם?? נציג לדבר ה’ בעולם?! השתגעת?! אתה לא רואה מה הם עושים שם למטה? (שניהם מסתכלים במשקפות ואומרים שוב יחד-)
א,ב: “רודפים אחרי הבלים, מסוכסכים, נלחמים זה בזה, מתהלכים חסרי מטרה, עובדים את אל הכסף והתאוות”. בן אדם???
ב: זאת הפקודה מלמעלה. נציג אנושי.
א (בפנים נעלבות): טוב, אני לא מתווכח. אבל מי בדיוק יכול להתאים לתקן עולם?
ב: יש לנו ארבע כתובות שאנחנו צריכים לבדוק (קורא מתוך כרטיסי ביקור): מר א. א. שלומפס שיפוצניק בע”מ.
א: מה? ממה? מממה? שלומפ-מה?
ב: שיפוצניק. מסייד דלתות, צובע קירות, מתקן ביובים ומוצרי חשמל. בכרטיס הביקור כתוב: “שיפוצניק מתקן הכל“. אז אולי הוא יוכל לתקן גם את העולם?
(מעמידים שלט בפינת החדר “שיפוצניק”)
א: הלאה, הלאה, מה הכתובת הבאה?
ב: הרב בבא-שמעון. העמל יום יום בתורת ה’ ובמצוותיו.
א: נשמע סביר יותר. מי עוד? (מעמידים שלט בפינה שניה- “רב”)
ב: הסופר העולמי שלשנובסקי.
א: סופר?
ב: כן. אתה מבין, ספריו הפופולריים מגיעים לכל מקום בעולם. אולי הוא התשובה.
א: אף פעם לא אהבתי ספרות… נו, מי הלאה? (מעמידים שלט בפינה שלישית של החדר- “סופר”)
ב: האחרון הוא השוטר פרשון, איש החוק והסדר.
א: שוטר?
ב: כן, האדם השומר על קיום החוק ברחוב. אולי הוא התשובה. (שלט רביעי- “שוטר”)
(מסתכלים במשקפות)
א: מה אתה אומר?
ב: אני יודע?! אף פעם לא בחרתי נציג לדבר ה’ בעולם. ניתן להם להתחרות, והטוב ביותר ייבחר.
החניכים מחולקים לארבע קבוצות. כל קבוצה מייצגת מפלגה התומכת בדמות לנציגות. על כל מפלגה להכין שלטי פרסום, תשדיר שירות ומצע העונה על השאלות:
לבסוף, כל קבוצה תשלח את הנבחר שלה. על כל נבחר להציג את מצעו. לכל נבחר הזכות להציג שאלה לשאר המתמודדים.
דיון: מי באמת מתאים לתקן עולם במלכות ש-די?
הקב”ה לא בחר במלאך, גם לא בצדיק מסויים ואף לא באיש חוק שוטר או סופר. הוא בחר בעם, ובעם יש את כל אלה. (אפשר להדגים- לקחת מכל מפלגה נציג). מטרת עם ישראל אינה להיות עם של רבנים מרחף בעולמות עליונים, אלא להיות עם מתוקן היושב על אדמתו, ובו שוטרים, סופרים, עובדי מלאכה, חקלאים, רבנים – וכל כולם עושים את מלאכתם לטוב. עם קדוש הוא עם המכיל בתוכו את כל רבדי החברה וכולם פועלים יחד במטרה להיטיב לעולם. הדוגמא האישית המוטלת על העם היא הקמת מדינה מתוקנת אשר תשמש אור לגויים. זהו תפקיד המוטל עלינו, ובשביל זה אנחנו צריכים את כל חלקי העם בארץ ישראל מאוחדים תחת דגל של עשיית טוב.
מדינת ישראל נושאת יעוד לאומי ואוניברסלי,
ונחטיא מעוז חפצו הראשי של תולדות עמנו –
אם לא נצליח ליהפך למאורי הרוח לא לתושבי הארץ בלבד, אלא לכל פזורי ישראל ולעולם כולו.
לא ככלל המדינות מדינת ישראל…
ייחוד תקומתה הוא פרי ייחוד ייעודה.
(דוד בן גוריון)
לחבריא ב’- ניתן להוסיף קטע מתוך “למהלך האידיאות בישראל” של הרב קוק (בנספח).
סודי ביותר!!!
מאת: טשימה מנהיג כת המקויה
אל: ממשלת ישראל ורבניה הראשיים
שלום לכם!
בעניין רב ובאהבה גדולה אנו עוקבים אחרי מעשיכם.
מתוך אמונה בתנ”ך, אנו מאמינים כי אתם נשלחתם לתקן עולם במלכות ש-די. מתוך שאיפה לגאולת העולם ומתוך אהבתנו לכם, התאספנו כדי להיוועץ כיצד אנו יכולים לעזור לכם בתפקידכם, ומצאנו עצה גדולה.
מאז קמה מדינתכם, אתם עוסקים רוב זמנכם במלחמות מתישות ובהגנה על מדינתכם, ובזמנים של שקט אתם מתפנים מעט לפיתוח הכלכלה והמדע.
בחיים מתוחים ולחוצים כאלו, אין לכם זמן לעסוק בתיקונו של העולם – והרי לשם כך, אנו מאמינים, נשלחתם לעולם. העיסוק המתמיד והמתיש בהגנה, בפוליטיקה, בעיצוב תרבות, כלכלה ומדע במדינה מטה אתכם לאפיקים צדדיים. לכן, חשבנו לכם שאנו, חברי כת המקויה, נתמוך בכל אחד ואחד מכם מבחינה כלכלית, ואתם מצדכם- תפרקו את “מסגרת המדינה” ותעברו לשיטה יעילה יותר, אשר קראנו לה בשם “סיירות תיקון”. המובחרים שבכם יתארגנו בסיירות ויישלחו לכל קצווי תבל להביא את אור האמונה באלוקים ולהורות דרכי מוסר ויושר בחיים. אל תבזבזו כוות על אחזקת מדינה ושלטון – לא נועדתם להיות ככל העמים.
עשו זאת לטובת האנושות.
מוקירכם
טשימה. כת המקויה.
קדושת הכלל
מטרת העם – תיקון עולם ע”י הקמת מדינה מתוקנת בכל התחומים תחת שלטון הפועל כדבר ה’, כדי להראות שלא רק יחידים יכולים להיות צדיקים, אלא כל העמים וכל בני האדם, על כל מדרגותיהם ונטיותיהם. החידוש הוא שעם שלם, על כל גווניו, אף החומריים שבהם- יכול להיות קדוש.
“בראשית מטעו של העם הזה, אשר ידע לקרוא בשם הרעיון האלי הברור והטהור בעת השלטון הכביר של האליליות בטומאתה-פראותה, נתגלתה השאיפה להקים ציבור אנושי גדול אשר “ישמור את דרך ד’ לעשות צדקה ומשפט”. זוהי השאיפה, שבאה מכח ההכרה הברורה והעזה והתביעה המוסרית הכוללת והרמה, להוציא את האנושיות מתחת סבל נורא של צרות רוחניות וחומריות ולהביאנה לחיי חופש מלאי הוד ועדן, באור האידיאה האלקית, ולהצליח בזה את האדם כולו. למילואה של שאיפה זו צריך דווקא, שציבור זה יהיה בעל מדינה פוליטית וסוציאלית וכסא ממלכה לאומית, ברום התרבות האנושית, “עם חכם ונבון וגוי גדול”, והאידיאה האלקית המוחלטת מושלת שמה ומחייה את העם ואת הארץ במאור חייה. למען דעת, שלא רק יחידים חכמים מצויינים, חסידים ונזירים ואנשי קודש, חיים באור האידיאה האלוקית, כי גם עמים שלמים, מתוקנים ומשוכללים בכל תיקוני התרבות והישוב המדיני; עמים שלמים, הכוללים בתוכם את כל השדרות האנושיות השונות, מן רום האינטליגנציה האמנותית, הפרושית, המשכלת והקדושה, עד המערכות הרחבות, הסוציאליות, הפוליטיות והאקונומיות, ועד הפרולטריון (=מעמד הפועלים) לכל פלגותיו, אפילו היותר נמוך ומגושם”.
(למהלך האידיאות בישראל, הראי”ה קוק זצ”ל)