איתור סניפים וכפרי בוגרים
פתיחה: משחק: תופסת עכברים שמתוכו ההבנה שאנשים צריכים אחד את השני ובלעדי אנשים שיעזרו להם, בסיטואציות מסוימות הם חסרי אונים לחלוטין.
שואלים את החניכים אם הם מכירים מישהו או סיפור של מישהו שנפגע קשות מהקורונה או שבכלל זקוק לעזרה.
מספרים את הסיפור הבא:
יחזקאל ברוקמן בן ה73 היה בן אדם מאיר עיניים ונחמד להפליא
היה יוצא לפארק מתחת לביתו שבירושלים כל יום ומביא לילדים ממתקים ומדבר איתם וצוחק איתם היה לוקח חלק פעיל בהתנדבויות והיה חלק בלתי נפרד מחיי הקהילה בשכונה
כל זה נעלם כאשר החלה הקורונה
מאז שהסיוט התחיל יחזקאל לא יוצא מהבית כלל
לא לפארק
לא להתנדבויות
בקושי בקושי לסופר
ולא לשום מקום שהוא לא ביתו
הוא לבד בביתו כל הזמן מחכה לחיסון הגואל שיעביר את הסיוט
יחזקאל עבר דברים גרועים מזה
בצעירותו עלה לארץ מפולין נשלח להילחם במלחמת ששת הימים ומלחמת לבנון הראשונה
התאלמן בגיל 66 וילדיו בשליחות מטעם בני עקיבא בדרום אמריקה
יחזקאל לא יישבר סתם בקלות כזאת
אבל המלחמה הזאת, של הבדידות והשקט, זאת המלחמה שהכי קשה לו
יחזקאל נהיה עצוב מאוד והוא מחכה,
הוא מחכה שייגמר ושהוא יוכל לחזור לילדים בפארק שהוא ככ אוהב ולחיי הקהילה הגועשים.
מחכה…
שואלים את החניכים מה הרגישו בעקבות הסיפור ובמהלכו.
שואלים איך אפשר לעזור לבן אדם כזה, ולעזור לו לצאת מהמשבר בו הוא נמצא.
סיכום:
אומרים לחניכים שהסיפור הזה הוא סיפור אחד מתוך אלפים של נזקקים ולא רק בתחום הזה ומפרטים על דוגמאות כמו עסקים שנפלו, חקלאים שזקוקים נואשות לעזרה והגנה, ילדים עם צרכים מיוחדים וילדים בבתי חולים שזקוקים לעזרה ועוד..
באותו השבוע יוצאים להתנדבות מסוימת כדי להמחיש את רעיון הפעולה.