מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

פעולה זרעים- מעלות- יום בחיי חבר בני עקיבא

פעולה זרעים- מעלות- יום בחיי חבר בני עקיבא

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
חבריא א
משך הפעולה
עד שעה
נושא
בני עקיבא | שבת תנועה
2 מדריכים אהבו את הפעולה

מטרות הפעולה

  1. החניכים יחשפו לנושא של שבת תנועה – יום בחיי חבר בני עקיבא.
  2. החניכים יתחברו לתנועה ולערכיה.
  3. החניכים יצרו תוצר אשר יתפרסם בערב הוקרה.

מהלך פעולה

 

פתיחה– בינגו בנושא ערכי התנועה וחוקת התנועה.

בינגו להדפסה:

https://myfreebingocards.com/bingo-card-generator/free/gf5n3mb

 

שלב ב’ – חיבור לתנועה וערכיה

נחלק לחניכים טבלה כזו:

אני שמח/ה לבוא לבני עקיבא כי:

 

חתימות:

ערך אחד שאני לוקח מפעולה בסניף בחודש האחרון:

 

חתימות:

 

חוויה משמעותית וטובה שהייתה לי בסניף:

 

חתימות:

משהו שאני מאחל ליומולדת 92 של התנועה:

 

חתימות

 

כל חניך צריך לענות על ארבע השאלות בטבלה ואז ללכת להחתים על כל תשובה עוד 2 אנשים שמזדהים עם התשובה שלו. ניתן לקיים זאת כתחרות בין החניכים מי יביא הכי מהר את כל החתימות. יש להדגיש לחניכים שאסור להחתים מישהו שאינו מזדהה עם התשובה שלו.

 

דיבור של המדריך:

אנחנו נמצאים לפני שבת תנועה. בשבת תנועה אנחנו חוגגים יומולדת 92 לתנועה שלנו.

שאלון קצרצר לידע כללי:

מי יודע מי הקים את התנועה? (יחיאל אליאש)

מה הסניף הראשון שהוקם בתנועה? (מרכז ירושלים)

מה תאריך הקמת התנועה? (לג בעומר תרפ”ט)

השבת אנחנו נתמקד בערכי התנועה שלנו, שהם רבים וחשובים. מי יודע באיזה ערכים התנועה דוגלת?

מהתנועה אנחנו מתחנכים על ערכים שאיתם אנחנו פועלים ביום יום שלנו, למישהו יש דוגמא לסיטואציה במהלך היום שנובעת מערך מסוים? (תפילה מתוך אמונה, התנדבות מתוך עזרה לזולת וכדומה).

עכשיו המדריך יפזר רשימת ערכים על הרצפה מהאוסף שנמצא פה בהמשך.

המדריך יבקש מהחניכים לבחור ערך אחד שמבחינתם הוא חשוב, ויבקש מהם דוגמא למה הערך הזה חשוב מבחינתם.

אפשרות נוספת היא למתוח חבל ובקצה אחד לכתוב חשוב ובקצה השני פחות חשוב ולבקש מהחניכים לדרג את הערכים לפי רמת חשיבות מבחינתם.

אפשרות נוספת כל חיך יבחר ערך שחשוב לו והם יתחלקו לזוגות ומשימתם היא לשכנע אחד את השני למה הערך שלהם הוא חשוב יותר.

האפשרויות השונות הן לבחירת המדריך כפי שהוא מכיר את השבט שלו ויודע מה טוב עבורם.

אוסף ערכים: אדיבות, אהבה, אומץ, אופטימיות, אושר, אחדות, אחריות, איזון, אכפתיות, אמון, אנושיות, הקשבה, השפעה, התיישבות, הישגיות, החלטיות, הנאה, נדיבות, סיפוק, נוחות, נתינה, סבלנות, חמלה, ידע, יופי, יושר, נחישות, מנהיגות, כבוד האדם, התפתחות, הצלחה, עדינות, עוצמה, תורה, עבודה, ארץ ישראל, ביטחון, קיום מצוות, קלילות, שמחת חיים, רצינות, שלווה, שאפתנות, שוויון, תעוזה, תפילה, תקווה, חברות, רכות, תרומה לחברה, אגואיסטיות.

 

המדריך יסביר על התוצר שהשבט הולך לעשות ביחד לקראת השבת תנועה. כל שבט בסניף מקבל זמן ביום, ועליו לצלם סרטון המתאר מה הדבר האידיאלי לעשות בזמן זה בתור חבר בנ”ע שהולך בדרך תורה ועבודה. כל הסרטונים יוקרנו בזמן שהקומונרית תקבע – במהלך השבוע או במוצאי שבת התנועה.

זרעים ונבטים- בוקר (לדוגמה: רעיון לסרטון – הדבר האידיאלי הוא לקום בבוקר ולהגיד מודה אני, ליטול ידיים, לעזור לאמא, לסדר את המיטה, להתפלל וכו…)

ניצנים ומעלות- צהריים (לדוגמה: התנדבות, מנחה, לסדר את התיק אחרי שחוזרים מבית הספר, לעשות שיעורי בית וכו…)

 

סיכום –

ראינו דוגמאות לערכי התנועה, וראינו איך הם באים לידי ביטוי ביום יום – אז עכשיו הגיע הזמן לחשוב על העוגה!

בשבת בבוקר ייערך קידוש עם עוגה שכל שבט מכין. כל עוגה צריכה להציג ערך שהשבט יבחר.

זה הזמן לחשוב על ערך, איך מראים אותו בעוגה, מתי ואיפה מכינים את העוגה ומי מביא מה.

 

בהצלחה!

 

 

דעתך חשובה לנו