איתור סניפים וכפרי בוגרים
חסידות ומוסר, ספרדים ואשכנזים, קו וגוש, הלכה ואמונה, מחמירים ומקלים, פשט ודרש… מה מתוך כל זה שייך לתורת ישראל? ואולי כל הסגנונות הללו שייכים לתורה אחת?!
פאזל שמרכיב את המשפט 'תורת ה' תמימה', כרטיסיות עם משימות, קוביית חוויות.
הפעילות מתמשכת על פני שבוע, התאספות בסניף: כ-45 דק'
לאחר שתראו את התוצר או תשמעו עליו, על החניכים להגיע אליכם ולקחת מכם חלק של פאזל – ועליהם להביאו לסניף לפעולה שתקבעו בהמשך השבוע (אם אתם לא נמצאים בבית במהלך השבוע, השאירו את הפאזל אצל הקומונרית והיא תחלק את חלקי הפאזל למי שמילא את המשימה).
כל חניך בתורו יזרוק את הקובייה וישלים את המשפט שיצא לו.
שאלו את החניכים: האם העלילה השתנתה? מה היה שונה?
הכרנו פנים רבות לתורה, ולפעמים יש דברים שנדמים לנו כסותרים, אבל התורה היא דבר אחד ומאוחד – השורש הוא אחד וממנו יוצאים ענפים רבים ומגוונים.
ציור של עץ שעל שורשו כתוב: "והתורה עומדת כלולה ומאוחדת בקדושתה העליונה בקול אלוקים חיים" (הרב קוק, אורות התורה).
רשימת משימות
(שימו לב! החניכים מציגים את המשימות פעמיים – פעם אחת לפניכם, ולאחריה תעניקו להם את חלק הפאזל, ופעם שנייה לפני כל השבט)
רשימת ספרים לסיכום
כיפה אדומה
בקצה יער גדול, בבית קטן, חייתה ילדה עם אימא שלה. עמוק ביער, מעבר לדשאים ולגבעות, חייתה סבתא של הילדה. מדי שנה בשנה סרגה סבתא ברדס אדום ורך והילדה אהבה מאוד לחבוש אותו, לכן קראו לה כולם 'כיפה אדומה'.
בכל שבוע ביקרה סבתא אצל כיפה אדומה ואמה. הן סעדו יחד, ואחר כך סבתא מיהרה הביתה. היא תמיד אמרה לפני צאתה: "אני צריכה למהר כדי שלא אפגוש בדרך את הזאב הרע". שבוע אחד סבתא לא הגיעה ואימא של כיפה אדומה דאגה מאוד. היא חשבה שאולי סבתא חולה, ואמרה: "אאפה לסבתא עוגה יפה, ואת כיפה אדומה תלכי אליה ותביאי לה את העוגה ובקבוק מיץ. אבל לכי ישר בשביל, כי ביער גר זאב רע. אל תסטי מהשביל."
כיפה אדומה לקחה סל ושמה בו את העוגה ואת המיץ, וחבשה את הכיפה האדומה שלה. היא צעדה בשביל המוביל אל היער הגדול; חיות סקרניות עקבו אחרי הילדה, היא הלכה ושרה בשמחה. אבל כשראתה כיפה אדומה פרחים יפים הצומחים בדשא שמחוץ לשביל היא החליטה לקטוף אותם בשביל סבתא. היא קטפה פרחים, ואחר כך רצה אחרי פרפרים שהתעופפו מעל הדשאים. היא לא הרגישה כלל שהיא מתרחקת מהשביל. כשרצתה כיפה אדומה לחזור לשביל ראתה זאב עומד בדרכה. הזאב לא נראה לה רע כפי שסיפרו לה אימא וסבתא, הוא נראה דווקא נחמד מאוד.
"לאן את הולכת, ילדתי?" שאל הזאב. "אני הולכת לסבתא שלי, להביא לה עוגה ומיץ", אמרה כיפה אדומה. "ואיפה גרה סבתא שלך?" שאל הזאב. "הו, שם, בקצה השביל הזה, בבית הקטן שלה", ענתה כיפה אדומה.
"אז רוצי מהר לשם, כי כבר מאוחר", אמר הזאב, ובעצמו התחיל ללכת מהר בדרך עוקפת כדי להגיע לבית סבתא עוד לפני כיפה אדומה. הוא הגיע לשם ודפק בדלת. "מי זה?" נשמע קולה של סבתא. "זו אני, כיפה אדומה", ענה זאב בקול דקיק, "הבאתי לך עוגה ומיץ."
"היכנסי, ילדתי. הדלת פתוחה", אמרה סבתא. הזאב נכנס וראה את סבתא שוכבת במיטה. הוא התנפל עליה, פער את לועו ובלע את סבתא בשלמותה. אחר כך לבש את חלוקה וחבש את מצנפת הלילה של סבתא, ונשכב במיטה במקומה.
אז נשמעה דפיקה בדלת. "מי זה?" שאל הזאב בקול רועד דמוי קולה של סבתא. "זו אני, כיפה אדומה", אמרה כיפה אדומה, "הבאתי לך מיץ ועוגה". "היכנסי, ילדתי", ענה הזאב, "הדלת פתוחה."
כיפה אדומה נכנסה וראתה את הזאב שוכב במיטה. "מה קרה לך, סבתא?" שאלה, "מדוע אוזנייך גדולות כל כך?" – "הייתי קצת חולה וזה גרם לאוזניי לגדול", ענה הזאב. "ולמה עינייך בולטות כל כך?" שאלה שוב כיפה אדומה. "זה מרוב חום שהיה לי", ענה הזאב. "אבל למה הפה שלך גדול כל כך ושיניים גדולות בפיך?" – "זה כגדי לטרוף אותך טוב יותר", ענה הזאב, קפץ מהמיטה ובלע את כיפה אדומה בשלמותה, עם הכיפה האדומה ועם הכול.
אחרי הארוחה הדשנה שוב נשכב הזאב במיטה ונרדם, אבל מתוך שינה התחיל לנחור בחזקה עד שקולות הנחירה נשמעו בכל היער. לוקי הצייד עבר לא הרחק מביתה של סבתא. "מה קרה לה?" חשב, "למה סבתא נוחרת חזק כל כך? אולי היא חולה?" והוא נכנס לבית סבתא כדי לבדוק.
כשראה את הזאב הרע שוכב במיטה ונוחר הוציא הצייד סכין חדה מכיסו, פתח את בטן הזאב, ומהבטן יצאו סבתא וכיפה אדומה, והנה שתיהן בריאות ושלמות.
לוקי הצייד מיהר ואסף אבנים, מילא בהן את בטן הזאב בלי להעיר אותו ותפר את החתך. כשהתעורר הזאב וראה את לוקי, את סבתא ואת כיפה אדומה, הוא קפץ מהמיטה והתחיל לברוח. הוא רץ עד שהגיע לנהר, ומאחר שהיה צמא מאוד ורצה לשתות מים התכופף לכיוון הנהר, אך האבנים שבבטנו משכו אותו מהגדה והוא נפל לתוך הנהר. הזרם סחף אותו הרחק-הרחק מהיער. לא ידוע מה קרה לזאב, אך הוא לא חזר ליער מעולם.
כיפה אדומה, סבתא שלה ולוקי הצייד אכלו את העוגה ושתו מיץ. כיפה אדומה הבטיחה שלהבא לא תסטה מהשביל בדרך לסבתא ולא תדבר עם חיות ואנשים שאינה מכירה.
בספר 'דרכה של תנועה' – 'אחדות התורה'.