איתור סניפים וכפרי בוגרים
נספר את הסיפור הקלאסי מעשה בחמישה בלונים.
נקביל את סיפור הילדים להדרכה, למה יכול לקרות בכניסה להדרכה:
הילד- המדריך
הבלון- השבט, החניכים
הבום טראח- מכשולים שקורה למדריך בהדרכה.
המדריך קיבל שבט, הוא שמח וצוהל שנכנס להדרכה הוא חיכה כל חייו, להיות מדריך בישראל!
הוא מקבל את השבט ומחליט שהוא יודע בדיוק מה צריך לעשות ואיך צריך להתנהל..
ומתחיל ככה לשחק עם הבלון, החניכים להעיף למעלה, למטה, לנפח יותר מידי והנה בום טראח הבלון התפוצץ הבלון נקרע.. פתאום המדריך עשה משו לא בסדר, לא התנהג כמו שצריך לחניכים ופתאום משהו קרה: חניך נעלב, ריב בתוך השבט, אחד החניכים עוזב את הסניף וכ..
פתאום המדריך מבין שמה שהוא חשב שהוא יודע על ההדרכה מתפוצץ לו פתאום בפרצוף…
נפתח דיון:
איך הסיפור יכול להסתיים אחרת?
איך צריך לפעול אחרת כדי לשמור על הבלון?
ואיזה תכונות צריך שיהיה לילד?
נקרא קטע מתוך הקדמת המחבר של חובת התלמידים.
נדבר קצת על סוגיית החינוך..
נפתח דיון:
אז מה זה בעצם חינוך?
האם חינוך זה דבר שנגמר מתישהו?
האם יש נוסחה לחינוך?
קליפ “ילדים” של אביתר בנאי.
שיר זה מסביר לנו את עניינו של החינוך, העיסוק בנפשות שזקוקות לאדם שיאמין בהם, שיכוון אותם למקום שנכון להם , שידע לגעת בלבבות שלהם,שידע להשקות ולתת זמן לכל אחד ואחת לגדול ולפרוח.. ובעיקר לדעת שזה תהליך שלם שלוקח זמן! ובשביל חינוך צריך לעבוד!
נסיים בקטע של יאנוש קורצ’אק – שהוא מסכם לנו את החשיבות והאחריות הגדולה של החינוך!
|
קישור לקליפ:
|