מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

ממשיכים הלאה!

ממשיכים הלאה!

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
מעפילים
משך הפעולה
עד שעה
נושא
נושא שנתי | חודש ארגון | קול קרא והלכתי- תשפא
0 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

“וכאשר תקום מן הספר, תחפש באשר למדת אם יש בו דבר אשר תוכל לקיימו” (איגרת הרמב”ן). בפעולה הקודמת למדנו כיצד היה הרב חיים דוד הלוי קשוב לחידושים בעולם הטכנולוגיה והקפיד לחבר אותם אל עולם התורה וההלכה בנאמנות למסורת מחד גיסא ובתעוזה גדולה מאידך גיסא.
אחרי שנחשפנו לנושא עלינו לברר כעת מה עלינו לעשות כדי להמשיך את דרכו של הרב. איך זה קשור אלינו? מה אנחנו יכולים לעשות?

מטרות הפעולה

  1. החניכים יתרגלו פעולה על פי התבוננות במציאות, כפי שלמדנו במהלך החודש.
  2. החניכים יציעו דרכי פעולה להמשך פועלו של הרב, כפי שלמדנו בפעולה הקודמת.
  3. החניכים יפרסמו יוזמה שבעיניהם ממשיכה את דרכו של הרב.

מהלך הפעולה

 

חלק א:

 

אפשרות 1: תנו לחניכים לפתור כמה חידות גפרורים (נספח 1). אפשר להגביל אותם בזמן או לערוך תחרות בין כמה קבוצות.
הסבירו לחניכים שכמו שהם היו צריכים להתבונן, לנסות, לחשוב ולזוז כדי לפתור את החידה, ככה גם בעולם שלנו אנחנו צריכים להתבונן בעולם ובמציאות כדי להבין מה ה’ רוצה שנעשה עכשיו ולפעול בהתאם.

אפשרות 2: סדרו את החניכים במעגל – כל אחד מהם יאחז בכיסא הנוטה על שתי רגליו הקדמיות בלבד, ואם יעזבו אותו, ייפול. למחיאת כף שלכם על כל החניכים לעבור כיסא אחד ימינה מהר מספיק כדי לתפוס אותו לפני שייפול. שתי מחיאות כפיים: עוברים שמאלה לפני שייפול. שלוש מחיאות כפיים: עושים סיבוב ותופסים את אותו כיסא.
הסבירו לחניכים שכמו שבמשחק היינו צריכים להיות קשובים להוראות ולפעול בהתאם, ככה בעולם הקב”ה מדבר איתנו דרך המציאות. אנחנו צריכים להיות ערניים, לשים לב לסימנים האלה ולפעול מהר בהתאם להם.

 

שלב ב:

 

אפשרות 1: חלקו את החניכים לקבוצות, וכל קבוצה תצטרך לחשוב איזה צורך היא מזהה במציאות שקשור לטכנולוגיה והלכה, לאיזה מצב צריך לתת פתרון ומה אפשר לעשות כדי לקדם אותו (החניכים לא יצטרכו לבצע את הרעיון שלהם בפועל במהלך הפעולה אלא רק להעלות אותו).

הרעיונות יכולים להיות גיוס כספים המוני למכון צומ”ת או למכון המדעי-טכנולוגי להלכה, הקמת קו חם לשאלות מסוג זה, ייצור מאכל שטעמו כטעם בשר אבל הוא עצמו פרווה, המצאת מצלמה שמצלמת בשבת ועוד.

אפשרות 2: חלקו לכל חניך כרטיסייה שיש בה רעיון לפיתוח שייתן פתרון לצורך שקיים במציאות בהקשר של טכנולוגיה והלכה (נספח 2). כל חניך יצטרך לשכנע את החברים שלו שזה הרעיון הנדרש ביותר במציאות כרגע ויתאר איך אפשר ליישם אותו. כמובן, יהיה טוב אם החניכים יוסיפו עוד רעיונות (החניכים לא יצטרכו לבצע את הרעיון שלהם בפועל במהלך הפעולה).
לאחר מכן הצביעו: מי שכנע את כל הקבוצה? איזה רעיון הוא הטוב ביותר ליישום?

אפשרות מקוונת ב’זום’: שלחו לכל חניך מבעוד מועד רעיון לפיתוח שייתן פתרון לצורך שקיים במציאות בהקשר של טכנולוגיה והלכה (נספח 2). כל חניך יצטרך לשכנע את החברים שלו שזה הרעיון הנדרש ביותר במציאות כרגע ויתאר איך אפשר ליישם אותו. כמובן, יהיה טוב אם החניכים יוסיפו עוד רעיונות (החניכים לא יצטרכו לבצע את הרעיון שלהם בפועל במהלך הפעולה).
לאחר מכן הצביעו: מי שכנע את כל הקבוצה? איזה רעיון הוא הטוב ביותר ליישום?
כעת יהיה על החניכים ליצור סרטון שמסביר את היוזמה שלהם. את הסרטון הפיצו בסניף וכך העלו את המודעות לנושא זה.

 

שלב ג:

 

אפשרות 1: כל קבוצה תפרסם את הרעיון שלה בכרזה, בשיר, במכתב לרשויות, בסיסמה מגניבה וכדומה, והמדריכים ינקדו את התוצר של כל קבוצה על פי רמת ההשקעה.

אפשרות 2: לאחר שהקבוצה הכריעה איזה רעיון הוא המוצלח ביותר ליישום יהיה עליה ליצור יחד כרזה, שיר, מכתב לרשויות, סיסמה מגניבה וכדומה לפרסום הרעיון. את התוצר אפשר לתלות בסניף או לפרסם ברשתות החברתיות של הסניף.

 

נספחים

 

נספח 1:

חידות גפרורים

התשובה:

 

 

 

 

נספח 2:

רעיונות בתחום טכנולוגיה והלכה

גיוס כספים המוני למכון המדעי-טכנולוגי להלכה

………………………………………………………….

המצאת מעלית לכיסא גלגלים המותרת בשבת

………………………………………………………….

הקמת קו חם שעונים בו על שאלות הלכתיות הקשורות בטכנולוגיה

………………………………………………………….

המצאת מצלמה שמצלמת בשבת

………………………………………………………….

שילוב לימוד נושא סוגיות הטכנולוגיה וההלכה בתוכנית הלימודים בבתי הספר

………………………………………………………….

שימוש בכל בתי החולים בארץ בציוד שמותאם לשימוש בשבת

………………………………………………………….

ייצור מזון פרווה בטעם של

דעתך חשובה לנו