איתור סניפים וכפרי בוגרים
שבת ארגון כבר ממש כאן. בתוך כל הצביעה, החזרות והבלגנים בואו נקדיש זמן ליישם את מה שלמדנו בחודש הזה. בפעולה היום נרצה לתרגל את התפיסה שהנחתה אותנו במהלך החודש: ננסה להקשיב למציאות ולחשוב איזה קול קורא לנו מתוכה היום בקשר לציונות, מה נדרש מאיתנו לעשות בנושא הזה. נארגן עם החניכים מיזם קטן בנושא ציונות עם אפשרות להרחבה בע”ה לאחר חודש ארגון. נתחיל בהעלאת רעיונות משותפת, נחליט על רעיון שמקובל על כלל השבט ונצא לפעול. קול קרא – והלכתי! עכשיו תורנו לעשות במציאות, לפעול עם א-ל.
הערה למדריכים: פעולה זו לא אמורה לקחת יותר מחצי שעה. מומלץ להביא מראש דפים וכלי כתיבה או להיות במקום שחומרים מעין אלו יכולים להיות זמינים, אם תרצו להשתמש בהם בפרויקט שתבחרו.
ציוד נדרש: דפים, כלי כתיבה
סקרו בקצרה את הדברים שדיברנו עליהם במהלך החודש: תשומת לב והקשבה למה שקורה במציאות, ומתוך זה לנסות לשמוע את קול ה’, להבין אילו מסרים הוא רוצה להעביר לנו, במה אנחנו צריכים להתחזק ולחזק כדי שהמציאות שלנו תהיה טובה יותר. בשבוע השני נפגשנו עם דמותו של רבי כלפון משה הכהן, ראינו כיצד הוא חי בתודעת הקשבה ותשומת לב לרמזים שהקב”ה מפזר בעולם ולמדנו על יחסו המיוחד לציונות. בשבת האחרונה העמקנו עוד בנושא הציונות מתוך תפיסה שאם אנו רוצים לשנות ולהשפיע בתחום הזה של ציונות, אנו חייבים לפני כן ללמוד ולהעמיק בה יותר. התנסינו בלימוד משמעותי בחבורה, והיום נרצה להתנסות בתפיסה שלמדנו וליישם אותה בנושא שבו עסק רבי כלפון משה הכהן: ננסה להקשיב למציאות ולחשוב איזה קול קורא לנו היום מתוכה בקשר לציונות, מה נדרש מאיתנו לעשות בנושא הזה. נחשוב כיצד נוכל להעלות את המודעות למסקנות בסניף ובקהילה שלנו.
הערה למדריכים: במקום לסכם במילים אפשר לפזר על הרצפה מושגים שעסקנו בהם במהלך החודש ולבקש מכל חניך שיבחר את המושג שהוא הכי התחבר אליו.
הניחו במרכז החדר דפים וכלי כתיבה. בקשו מהחניכים לחשוב כיצד אפשר ליישם את נושא הציונות בסניף שלנו. כוונו אותם: זה לא צריך להיות משהו ענקי שייקח עכשיו המון זמן להכין. אנחנו רוצים שכבר היום בערב ידעו בסניף או בקהילה ששבט הרא”ה עסק בציונות ומעוניין להגביר את המודעות ואת החיבור אליה. כמובן, אפשר ואפילו רצוי לבחור מיזם של שני שלבים, שלב אחד קצר למדי וניתן ליישום כבר הערב, ושלב שני לאחר חודש ארגון. את הרעיונות יש לכתוב על הדפים, כל רעיון בדף אחר.
קיבצנו גם כמה רעיונות לעזרה בפתיחת הראש (נספח 1).
לאחר כמה דקות קראו את כל הרעיונות, בקשו מהמציעים להסביר את הרעיון בכמה מילים וערכו הצבעה לבחירת המיזם השבטי.
אפשרות אחרת לבחירת המיזם: איחוד רעיונות דומים ואחר כך ויתור על רעיונות שקשה יותר לבצע בזמן קצר או שהחניכים פחות מחוברים אליהם עד שיישאר מיזם מנצח אחד.
לאחר שייבחר הרעיון הקדישו את הזמן הקרוב ליישומו.
שימו לב לחלוקת המשימות בין החניכים וודאו שכולם יחושו שותפים ושייכים למיזם השבטי שנבחר.
נספח 1 –
רעיונות למיזמים