איתור סניפים וכפרי בוגרים
החניכים יבינו שכאשר אנחנו מכורים לטלפון אנחנו מתנתקים מהעולם, ומפספסים את החיים. במקום לחיות באמת, אנו שקועים במציאות מדומה.
ציוד נדרש:
שלב א – חתול ועכבר
כל החניכים עומדים במעגל ומשלבים ידיים אחד בשני. בוחרים חניך אחד שיהיה בתוך המעגל (הנקרא “העכבר”) וחניך אחד שיהיה מחוץ למעגל (“החתול”). המטרה של החתול היא להיכנס לתוך המעגל ולתפוס את העכבר, והמטרה של כולם היא למנוע מחתול להיכנס ולתפוס את העכבר.
שלב ב – כרטיסיות
מחלקים את השבט ל-3 קבוצות (במקרים בהם לא ניתן לחלק את החניכים, ניתן לדון על הכרטיסיות יחד).
כל קבוצה מקבלת כרטיסיה (נספח 1), קוראת אותה בקול, ודנה עליה בעזרת השאלות המכוונות הרשומות למטה.
שלב ג –
כל חניך יחשוב מתי יצא לו להשתמש בטלפון בזמן שאינו חיובי ומתוך כך מתי הוא מקבל על עצמו לצמצם בשימוש בטלפון לטובת החיבור לחיים ולסביבה.
על פי מחקר, אדם ממוצע בודק את הסמארטפון שלו 85 פעמים ביום, כאשר במחציתן הוא מניח אותו תוך פחות מ-30 שניות. סך הכל: אדם ממוצע מתעסק עם הסמארטפון שלו 5 שעות ביום.
לפי סקר מסוים, מחצית מהאמריקאים מודים כי הם קוראים ושולחים הודעות טקסט בנהיגה. סקרים אחרים מצביעים על כך שברבע מתאונות הדרכים מעורב אדם שהשתמש בסמארטפון. 9 אמריקאים נהרגים בכל יום ממה שנקרא “נהיגה מוסחת”, והגורם המרכזי ל”נהיגה מוסחת” הוא שימוש בסמארטפון.
לפי מחקר שערכה חברת התקשורת IPASS, בקרב יותר מ- 3,700 עובדים בעלי טלפון נייד: אחד מכל שלושה עובדים שמחזיקים בטלפון נייד כחלק מעבודתם, מתעוררים באופן קבוע באמצע הלילה כדי לבדוק האם יש להם הודעות ומיילים חדשים. כמו כן, בדיקת הודעות ומיילים היא הדבר הראשון שהם עושים כשהם מתעוררים בבוקר.