מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

חשיבות התורה וחשיבות מסגרות וחוקים

חשיבות התורה וחשיבות מסגרות וחוקים

נשלח ע"י עדי אליאסיאן

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
מעלות | מעפילים
משך הפעולה
עד שעה
נושא
קיום מצוות
  • מתאים ליום חול
  • מתאים לשבת
0 מדריכים אהבו את הפעולה

מטרות הפעולה

החניך יבין כי תורתנו היא תורת חיים , “הוראות ההפעלה” של חיינו ועל החשיבות של חיים בתוך מסגרת זו

מהלך הפעולה

שלב א’ 

.משחק דפיקות מהירות – משלבים ידיים כך שהיד שלך נמצאת בין שני ידיים של אנשים אחרים, כל אחד דופק עם היד, 2 דפיקות =  משנה כיוון

המשחק חוקיות בלי חוקיות

לשחק עוד משחקים ולהרוס את החוקים

 

שלב ב’ 

מספרים את הסיפור של מיסטר לפר (נספח 1)

 

נחלק לחניכים את מילות השיר של יהונתן גפן (נספח 2)

 

דיון: למה אנחנו חייבים לעשות את כל הדברים האלה? עוברים שורה שורה ומסבירים

 

סיכום

 

 

ראינו במשחקים ובסיפור שכשאין חוקים, אין פואנטה ומשמעות ושיש אז יש קטע למשחק

כשלא ידענו את החוקים היה קשה לשחק וכשידענו אז היה הרבה יותר קל לשחק

 

התורה ניתנה לנו ויש בה חוקים ודרך חיים של איך לחיות היא נותנת לנו “הוראות הפעלה” לחיים טובים יותר ומלאי משמעות. היא מכוונת אותנו (כמו המשחק עם הדפיקות, הדפיקות מכוונות אותנו מה לעשות)

 

התורה יכולה להרגיש לפעמים שיש המון לעשות והמון לעשות ולא כיף לי עכשיו להביא כסף לעניים, זה הכסף שלי, (כמו שבשיר הוא לא רצה לצחצח שיניים) אבל התורה משאירה אותנו בדרך הנכונה, להיות אנשים ערכיים יותר וכו’

 

נספחים

 

נספח 1:

הסיפור של מיסטר לפר:
 מעשה שהיה במיסטר לפר שהיה, איך לומר בעברית- מיליונר. הוא תרם למוסדות, ליחידים, ולציבור ופעל למען אחרים במעשה ובדיבור. יום בהיר אחד הוא אמר:” אני חושב, שאלך לבקר את שבט זולו, שבאפריקה יושב. שמעתי שקשה שם וכבר אי אפשר לסבול אין שם עבודה והרעב ממש גדול. עלי לתת עזרה, לא אוכל כך סתם לשבת- לא אשא את האשמה אם ימות שם כל השבט”. אמר וגם עשה ותוך יומיים ודקה הגיע בטיסה ליבשת אפריקה. שם ניגש לכפר ופגש את לובנגולו, שהיה, אתם יודעים, הצ´יף של שבט זולו. סיפר הצ´יף מיד על המצב הלא נעים “אין כאן עבודה והילדים כבר רעבים”. מיד הבין המיליונר את המצב- “מסכנים, הפרימיטיבים, הם סובלים פה” הוא חשב “כי אין שום טכנולוגיה, לא חשמל, לא מכונות ובלי האמצעים האלה- איך אפשר בכלל לחיות?”. וכך לפני שחזר הביתה בטיסה, הזמין לשבט זולו…מכונת כביסה! ובנגולו מלך זולו הביט במכונה “הו, זה דבר מוזר, מין תופעה כה משונה! קופסא גדולה וגם גבוהה וכפתורים לה- שש, אני יודע- בטקסים, היא במה לי תשמש!” ואחרי מותו,יורש העצר בה הביט “היא חלולה, אז אשים בה את נוצותיי” החליט. “יהיו בה השנהב, החיצים והכידון- במקום במה תהיה יופי של ארון!” כך עברו הדורות והצ´יף שאחריו מצא למכונה שימוש הרבה יותר מורכב: “יש גלגל שיכול להסתובב בתוך הארון” אז הוא החליט להפוך אותו ל… מערבל בטון! ואחרי דורות הצ´יף הבא ששמו היה ארמתיה, החליט להפוך את מכונת הכביסה לג´קוזי ואמבטיה! אחרי שנים החליטו צאצאי המיליונר להגיע לאפריקה ואת השבט לבקר. וכשהגיעו אל הצ´יף, סתם להעיף מבט- ראו אותו במכונה, נהנה לו מאמבט! הוא סיפר להם על כל מה שעבר על המכונה והם שמעו וצחקו קרוב לשעה שלמה. הם צחקו וצחקו ואמרו:”חבל מאוד, שסבא של סבא של סבא לא השאיר להם הוראות!”

נספח ב:

הצריך הזה – יהונתן גפן

 

צריך לקום מהמיטה, 
צריך לגמור את החביתה. 
צריך לצחצח שיניים. 

צריך להסתפר, 
צריך להיזהר, 
צריך לנוח בצהריים. 

צריך לסדר את החדר, 
צריך לעטוף את הספר, 
צריך לשמוע בקול ההורים. 

צריך להתרחץ, 
צריך להתאמץ, 
צריך להכין שיעורים. 

צריך ללעוס לאט לאט, 
צריך להיות נחמד, 
ולהגיד לאן אתה יוצא. 

צריך וצריך, 
ומרוב שהצטרכתי – 
כבר שכחתי 
מה אני רוצה.

דעתך חשובה לנו