איתור סניפים וכפרי בוגרים
שלב א – הסתכלו בתמונה שלפניכם, מה אתם רואים?
האם אתם מצליחים לראות את התינוק?
שלב ב – “בחנוכה ופורים שהנס היה בדרך של העלאת הטבע, ממשיכים אנו את העילוי הזה שהוא מהתכלית המכוונת של הבריאה, שענינה לגלות את הקדושה הגנוזה בקביעות בהוי-ה, רז קדושת הטבע”.
(הרב חרל”פ- מי מרום, ט”ז)
שלב ג – “כי יש בכל דבר רצון השם יתברך הן בכלל הבריאה דהינו מה שהשם יתברך רצה לברא את העולם בכלל וכן בפרטי הבריאה כל דבר ודבר בפרט, יש רצון השם יתברך”
(ליקוטי מוהר”ן, קמ”א)
שלב ד – “זהו כלל הקודש והחול, כל מה שבא אל תכלית הכוונה העליונה במציאותו, וכבר קשור הוא בתכליתו, הרי הוא בכלל הקודש וקדוש יאמר לו, וכל מה שעודנו רחוק מתכליתו, ולא נקשר בקשר התיקון שהיתה אליו הכוונה התכליתית, הרי הוא חול”.
(הרב קוק, מדבר שור, לז)
הסבר: הרב נותן כאן הגדרה ברורה למושגים ‘קודש’ ו’חול’. קודש הוא כל דבר שקשור לתכלית העליונה שלו, וחול הוא כל דבר שעדיין לא נקשר לתכלית שלו והוא בדרך לשם.
שלב ה – “הקודש שבחול, שירד עד לידי החולין הגמורים, הוא יותר נשגב וקדוש מהקודש שבקודש, אלא שהוא מסתתר הרבה”.
(הרב קוק, אורות התחייה)
שלב ו – לסיכום דף הלימוד, כיצד הייתם מגדירים את הדברים הבאים, חול או קודש? מדוע?
(נא לענות בכנות מלאה ולא מתוך ‘אידאליזציה’[1]):
מבחן במתמטיקה, תפילה בלי כוונה, אייפון, דונלד טראמפ, חופשה בשוויץ, לימוד לבגרות בתנ”ך, מסע בבני עקיבא, משחק כדורגל, צפייה בסרט
[1] אידיאליזציה – הצמדת אידיאל/ערך למעשה לאחר עשיית המעשה.