איתור סניפים וכפרי בוגרים
אחרי פריצת דרך למעבר ולחדש יש צורך בבנייה.יש לעצור ולהתמקד במה שיש ברשותינו ולבנותו.לברר עם החניכים כמה חשוב הצורך בבניית עצמנו ובניית קבוצה (שבט) לאחר חוויה מעשה פורץ דרך וחדש
.
.
מעגל חלומות זהו מעגל שמטרתו לגלות מהו החלום,חזון של חניך כשיהיה גדול.
.
הסבר – קובעים גיל לחניך מסוים והוא צריך להסביר מי הוא יהיה באותו גיל, לאחר מכן החניך מימינו גילו גדל בשנה והוא גם כן מספר מי הוא יהיה וכן הלאה.
.
דוג’- מתחילים מחניך אחד וקובעים את גילו לגיל 18,חניך זה צריך לומר לכל השבט מי הוא יהיה בגיל 18 בפירוט מרבי. לאחר מכן החניך מימינו יצטרך לספר על עצמו אך גילו גדל בשנה ל19.
.
** יכול להמשך המון זמן.
.
.
מעגל עין טובה
.
כל החניכים מורידים את ראשם כדי לכסות את העיניים שלהם,והמדריך לפי בחירתו נוגע בחניך מסוים.חניך זה צריך להרים את ראשו,המדריך שואל את אותו חניך שאלה אישית
.
(מי הוא מעריך ?אדם שתמיד מקריב לשבט?מי היית רוצה להכיר יותר? מי אתה לומד ממנו?)
.
החניך צריך להצביע על האדם שהוא חושב שעונה לשאלה.והמדריך נוגע בחניך שבחרו בו כתשובה.כך שיבין שבחרו בו.אך לא ידע מי בחר אותו.
.
דוג’-המדריך נגע בראש יוסי ושאל אותו את מי הוא הכי מכבד במעגל? הוא הצביע על שמעון.המדריך נוגע בשמעון. באותו זמן כולם עם ראש למטה לא יודעים מה הולך.
.
.
” עת לפרוץ ועת לבנות” ( קהלת פרק ב פס ג’)
אחרי שפרצנו למקומות חדשים ושונים והגענו למקומות גבוהים.עלינו לעצור ולהתמקד ולבנות את עצמנו ואת הדברים הבסיסים. יש זמן לכל דבר,יש זמן לפרוץ אבל יש זמן לבנות!
במעגל הראשון כל אחד חשב על עתידו ומה הוא יהיה.
במעגל השני התמקדנו בשבט ובפירגון החיובי בין כולם.
** כדי שנבין יותר מי אנחנו ובכך נבנה את עצמנו, והבנייה כשבט של פירגון ויחס חיובי