מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

אחד בשביל כולם

אחד בשביל כולם

דרך ההליכה - חשיבות הנתינה למען הכלל והחוויה שבנתינה כזאת.

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
יובל
משך הפעולה
עד שעה
נושא
תהליך | מובילים בדרך תו"ע - נושא תשע"ח | שליחות
  • פעולה ממערך
מדריך 1 אהב את הפעולה

תקציר הפעולה

בפעולה זו אנחנו רוצים להעביר לחניכים חוויה של אקטיביות, של עשייה לאומית. בפעולה זו ניגע ממש ב’איך’. זו ההזדמנות לתת לחניכים לחוות את העשייה ואת גודלה.

מטרות הפעולה

  1. החניכים יחזרו על חשיבות הנתינה מעצמנו למען הכלל.
  2. החניכים יעלו רעיונות לנתינה ולעשייה.
  3. החניכים יצאו לעשייה בקרבת הסניף אגב הבנת התרומה של המעשה לכלל.

ציוד נדרש:

שאלות לחידון, במבה, שקיות זבל או פתקי ‘שבת שלום’ וסוכריות טופי.

 

 

מהלך הפעולה:

 

שלב א –

 

חזרו על חשיבות הנתינה לאחר ותחוו את הנתינה הן מהצד הנותן והן מהצד המקבל.

 

  • ערכו חידון לחניכים על כל מיני שאלות פשוטות (רעיונות לשאלות – בנספח). אם החניכים ברמה גבוהה שאלו אותם שאלות מעניינות רק כדי לאתגר אותם. המטרה היא לא שיחשבו על התשובה אלא שיענו נכון. מי שעונה נכון מקבל שתי במבות ויכול לבחור אם לקחת אחת לעצמו ולתת אחת לחבר או לאכול את שתיהן בעצמו.
  • שאלו את החניכים שקיבלו במבה מחבריהם מה הרגישו כשקיבלו.

שאלו את החניכים שנתנו במבה לחבריהם למה נתנו ואיך הרגישו כשנתנו. אם אין חניכים שנתנו לחבריהם השתתפו גם אתם בחידון, חלקו את הבמבה לחניכים ולאחר מכן שאלו רק את השאלה הראשונה.

 

  • הסבירו על חשיבות הנתינה והרחיבו את עניין הנתינה (לא רק לחבר שלי אלא לכל אדם בעולם).

 

 

שלב ב –

 

העלו אפשרויות לנתינה למען הכלל.

 

  • נרצה שהחניכים יחשבו על דברים שאפשר לעשות למען הכלל. אפשר לעשות זאת באחת משתי הדרכים האלה:
    • צאו לסיבוב מסביב לסניף, החניכים יחפשו מקומות שהם יכולים לעזור ולעשות בהם טוב.
    • העלו עם החניכים תכונות חזקות שלהם (אפשר לעשות סבב שבו כל אחד יגיד תכונות חזקות של החבר שלימינו). אחר כך חשבו יחד איך אפשר לנתב את התכונות האלה לעשייה למען הכלל.

כל מי שמעלה רעיון מקבל שוב שתי במבות, ושוב יכול לבחור אם לחלוק עם חבריו או להשאירן לעצמו.

 

שלב ג –

 

לכו לחוות את הנתינה בפועל.

 

צאו עם החניכים לעשייה בקרבת הסניף אגב הלהבתם על הרעיון. אם אחד החניכים העלה רעיון אפשרי לביצוע מיידי – לכו על זה, אם לא, צאו לעשייה אחרת (לאסוף זבל מסביב לסניף, לחלק פתקי ‘שבת שלום’ עם טופי לשבטים אחרים או לאנשים ברחוב, לחשוב על סיסמאות להעלאת המודעות לנגישות – ואחרי שבת הכינו כרזות ותלו בשכונה, סדרו את הסידורים בסניף, אמרו פרקי תהילים להצלחת צה”ל או לרפואת מישהו, עשו סבב פרגון לכל המדריכים בסניף וכל רעיון אחר העולה על רוחכם או על רוח חניכיכם).

 

 

סיכום:

 

בפעולה הזאת ראינו עד כמה חשוב לתת לאחר. ראינו עד כמה החברים שמחים כשאנו נותנים להם וגם שזה יכול לעשות לנו טוב. העלינו רעיונות לעשייה מחוץ לשבט שלנו וביצענו אותם בפועל. פעולת הנתינה יכולה לעשות הרבה טוב ולהשפיע בהרבה מעגלים הלאה.


 

נספח

 

רעיונות לשאלות החידון

 

  • איפה אתה גר?
  • כמה אחים יש לך?
  • איך קוראים לאימא שלך?
  • איך קוראים לאבא שלך?
  • כמה זה 2+2?
  • איך אומרים “כן” באנגלית?
  • איך קוראים לשבט שלנו?
  • מיהם שלושת האבות?
  • מתי אימא מדליקה נרות?
  • באילו ימים באים לבני עקיבא?
  • איזה יום היום?

דעתך חשובה לנו