מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

בניית ישב"ץ

בניית ישב"ץ

סוג הפעולה
כלים
מתאים לגיל
כללי
משך הפעולה
עד שעה
נושא
ניהול | פתיחת שנה
  • קומונריות
3 מדריכים אהבו את הפעולה

מה קורה בישב”ץ?

ישב”ץ הוא קודם כול מפגש שלך עם חברי הסגל או עם חברי אחד הצוותים ושלהם זה עם זה. זו הזדמנות לברר לעומק סוגיות רלוונטיות בסניף ולחזק קשרים בינך לבין הסגל ובתוך הסגל עצמו.
הסגל הוא הלב של הסניף. הוא מוביל ומניע את התהליכים שקורים, ולכן יש חשיבות גדולה שהוא יהיה טוב וחזק ושתהיי מחוברת אליו.
הכנה טובה של הישב”ץ, השקעה בסגל וליווי שלו יאפשרו לך להוביל תהליכים משמעותיים.

 

תהליך בניית ישב”ץ:

  • מיקוד מטרות – הגדירי מהן המטרות שלך, מה את רוצה להשיג מהישב”ץ (דוגמאות: סוגיה שחשוב לברר, פיתוח תחושת אחריות, יצירת שיח משמעותי, הובלת מהלך סניפי).
  • תכנון מדויק של מהלך הישב”ץ – רשמי את שלבי הישב”ץ, תכנני את הזמנים והכיני רשימת ציוד. מהלך הישב”ץ אמור לקדם את המטרות שהצבת בסעיף הקודם.

 

מהלך הישב”ץ:

א. פתיח: משהו נחמד שמשרה אווירה טובה ומכניס לנושאJ זה יכול לבוא דרך אוכל, צ’ופר כיפי, משחק ועוד. הרעיון של החלק הזה הוא ליצור אווירה טובה ולתת טעימה מהנושא של הישב”ץ שתפתח את המחשבה והסקרנות.

ב. לימוד או דיון – פתיחה חינוכית ורעיונית. זה הזמן שלך לשבת ולדבר עם הסגל, להעמיק בנושאים משמעותיים בסניף, לשמוע אותם, לראות מה המקום שלהם בכל מיני סוגיות וכו’.
חשוב מאוד שלא לוותר על החלק הזה! יותר מכל ההחלטות הבירור הזה יוצר אווירה חינוכית וממקד אתכם במהות של התפקיד. הוא גם מחבר את הסגל לסניף ולתהליכים שאתם מובילים בו יחד. אפשר לחשוב על דרכים שונות להפוך את הבירור למשמעותי יותר: להביא מדי פעם דמות שתדבר (רכז, תושב העיר, רב), להקרין סרטונים ועוד, ובעיקר חשוב לשמוע את החבר’ה עצמם.

ג. הצבת מטרות – מתוך הבירור והדיון חשוב להגיע למטרות פרקטיות, מטרה סניפית לתקופה מסוימת (כמובן, בהתאם למטרות השנתיות שלך ולתהליכים שאת מובילה). המטרות צריכות לבוא מהסגל, הם צריכים לרצות במטרה ולהבין את החשיבות שלה. אם את תכתיבי מטרות לבד והסגל לא יהיה מחובר, הם גם לא יפעלו באמת כדי להשיג אותן.

ד. תכלס – להחליט איך אנחנו רוצים להגיע ליישום המטרות. זה יכול להיות דרך הפעילויות השוטפות בסניף או על ידי פעילויות יזומות שישרתו את המטרות שהצבנו. אפשר לחלק לקבוצות חשיבה מצומצמות, כל קבוצה בנושא אחר, ואז כולם נשארים מרוכזים. בשלב הזה אפשר לחלק לוח חודש ולהתפקס על זמנים ותאריכים.

ה. חלוקת אחריות – להחליט מי עושה מה ומתי. חשוב לקבוע תאריך יעד ברור לכל משימה.

ו. סיכום – מעבר קצר על הנושא, המטרות, ההחלטות וחלוקת האחריות. אחרי הישב”ץ כדאי להכין דף סיכום שכולל את כל הדברים האלה. זה ממקד גם אותך וגם את המדריכים ועוזר לכולם לעקוב אחרי הביצוע של הדברים.

 

כמה דגשים:

  • חשוב לתת לחברי הסגל להשמיע את קולם. האמירה שלך חשובה מאוד, ואת בהחלט יכולה לכוון למקום מסוים, אבל הסגל צריך להיות חלק חי ופעיל בקבלת ההחלטות ובביצוען, להיות מעורב ולהביע דעה.
  • חשוב שתבואי מוכנה לישב”ץ – כולל הכול! רעיונית (איזו סוגיה חשוב לי ללבן, מה אני חושבת) וארגונית (ציוד, לוח חודש).
  • כדאי לשתף את המדריכים בתחושות שלך – להראות להם שאת מחוברת, שהעבודה היא שלך איתם יחד ושהם לא לבד.
  • חשוב להיות רגישה לרצונות ולצרכים של הסגל.
  • כשאת משקיעה בחברי הצוותים הם מרגישים את זה ומעריכים את זה!
  • העבודה שלך עם הסגל משמשת להם דוגמה להתנהלות שלהם בתפקיד שלהם.

 

הצלחה רבה!

 

[gview file=”http://bneiakiva.org.il/wp-content/uploads/2020/06/בניית-ישבצ-ערוך-ומוגה.docx”]

דעתך חשובה לנו