מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

בניית לוחופש עם החניכים

בניית לוחופש עם החניכים

סוג הפעולה
כלים
מתאים לגיל
הרא"ה | זרעים | חבריא ב' | מעלות | מעפילים | נבטים | ניצנים | שבט חדש - כיתה ט
משך הפעולה
עד שעתיים
נושא
שגרה | חופש
  • מתאים ליום חול
מדריך 1 אהב את הפעולה

מהלך הפעולה :

 

שלב א – תמיד טוב לחניכים להחליט דברים בעצמם מאשר לקבוע להם עובדות בשטח

 

אבל!!!

 

כאשר אנחנו נותנים לחניכים להנות לוח חופש יש לעשות זאת בהמון המון זהירות.

פעולה זו צריכה הכנה רעיונית מוקדמת מבחינת החניכים. מומלץ מאוד לעשותה אחרי פעולה מס’ 1 (בהמשך החוברת), אחרי שנברר ביחד עם החניכים אילו צורות בילוי מתאימות לנו כשבט וכיחיד.

 

שלב ב – ולתכלס…

ראשית יש לחלק את הפעילויות ל – 2 סוגים:

  • פעילויות בסניף
  • פעילויות מחוץ לסניף

 

הערה 1: בכוונה לא חילקנו לפעילויות כיפיות מול פעילויות חינוכיות מכיוון שגם פעילות כיפית יכולה להיות חינוכית (בדוגמא האישית של המדריך, יישום של ערכים שנלמדו בסניף וכד’) וגם פעילויות חינוכיות יכולות להיות כיפיות. הכל תלוי ברמת ההשקעה שלך, המדריך/כה.

 

לפני שמגיעים לפעולה מכינים בריסטול לוח חופש ובו מצוינים (אחר בדיקה) אירועים, תאריכים מיוחדים, מחנות קיץ, סמינריונים הנוגעים לחניכים ומדריכים.

יש להכין מראש גם רעיונות לפעילויות אך לתת לחניכים קודם לחשוב לבד. (ראה נספח מיוחד).

במהלך הפעולה יש לוודא שהחניכים מאזנים בין פעילויות שהמדריכים צריכים להכין לבין פעילויות שהחניכים מחליטים מה הן יהיו.

לא כל מה שהמדריכים מכינים צריך להיות ידוע מראש (השאירו מקום להפתעות…).

 

הערה 2: הכי חשוב לתת לחניכים הרגשה שאנחנו סומכים עליהם אבל לעקוב תמיד אחרי מה שקורה.

בפעולה הבאה נחלק לחניכים לוח חופש מסודר.

דעתך חשובה לנו