איתור סניפים וכפרי בוגרים
שלב א – תמיד טוב לחניכים להחליט דברים בעצמם מאשר לקבוע להם עובדות בשטח
אבל!!!
כאשר אנחנו נותנים לחניכים להנות לוח חופש יש לעשות זאת בהמון המון זהירות.
פעולה זו צריכה הכנה רעיונית מוקדמת מבחינת החניכים. מומלץ מאוד לעשותה אחרי פעולה מס’ 1 (בהמשך החוברת), אחרי שנברר ביחד עם החניכים אילו צורות בילוי מתאימות לנו כשבט וכיחיד.
ראשית יש לחלק את הפעילויות ל – 2 סוגים:
הערה 1: בכוונה לא חילקנו לפעילויות כיפיות מול פעילויות חינוכיות מכיוון שגם פעילות כיפית יכולה להיות חינוכית (בדוגמא האישית של המדריך, יישום של ערכים שנלמדו בסניף וכד’) וגם פעילויות חינוכיות יכולות להיות כיפיות. הכל תלוי ברמת ההשקעה שלך, המדריך/כה.
לפני שמגיעים לפעולה מכינים בריסטול לוח חופש ובו מצוינים (אחר בדיקה) אירועים, תאריכים מיוחדים, מחנות קיץ, סמינריונים הנוגעים לחניכים ומדריכים.
יש להכין מראש גם רעיונות לפעילויות אך לתת לחניכים קודם לחשוב לבד. (ראה נספח מיוחד).
במהלך הפעולה יש לוודא שהחניכים מאזנים בין פעילויות שהמדריכים צריכים להכין לבין פעילויות שהחניכים מחליטים מה הן יהיו.
לא כל מה שהמדריכים מכינים צריך להיות ידוע מראש (השאירו מקום להפתעות…).
הערה 2: הכי חשוב לתת לחניכים הרגשה שאנחנו סומכים עליהם אבל לעקוב תמיד אחרי מה שקורה.
בפעולה הבאה נחלק לחניכים לוח חופש מסודר.