איתור סניפים וכפרי בוגרים
פעולה שלישית בחלק הראשון של חודש ארגון שנושאו הוא לפתח נקודת מבט לאומית מבחינה מהותית.
: בפעולה זו ניגע בצרכים של עם ישראל, נבחן אותם ונשאל את עצמנו איך אפשר לפעול בהם. ניתן לחניכים להתמודד עם השאלה: מה אנחנו מסוגלים לעשות כדי להוביל להתקדמות ושינוי בסוגיות אלו? מה אני אעשה הכי טוב בעם ישראל?
נרצה להוסיף מוטיבציה כהמשך להתלהבות מהפעולה הקודמת ונקרא לעשייה בכל מאת האחוזים שכל אחד יכול לעשות בהמשך השנים הבאות.
הערות למדריכים במהלך הפעולה: במטרה הראשונה תינתן לכם בחירה בין נושאים וצרכים בעם ישראל, ועליכם לבחור מהם ארבעה נושאים שרלוונטיים יותר לחניכיכם.
מקורות להרחבה:
ראו מקורות רבים להרחבה בנושאים מתוך הפעולה: התא המשפחתי, לימוד תורה, דתל”שים, חזרה למסורת היהודית, פילוג בעם ישראל, דור המסכים, שירות לאומי, הר הבית, שמירת העיניים (נספח 1).
נספחים מצולמים.
פזרו על הרצפה ארבעה מתוך כל הנושאים (המופיעים בנספח 1) ושאלו את החניכים:
לאחר שתדברו על זה כשבט, חלקו את השבט לארבע קבוצות, וכל קבוצה תקבל כמה מקורות בנושא מסוים ותדון בהם. חזרו לפורום השבטי, וכל קבוצה תשתף במסקנותיה את השבט (וגם תחשוב על שני רעיונות למימוש ועשייה בנושא שקיבלה – ותשתף אותם בהמשך).
שאלו את החניכים האם לדעתם יש להם כוח ואפשרות להשפיע בנושאים הללו:
אם יגידו לכם כן – שאלו אותם איך אפשר מחר בבוקר לקום ולהתחיל לפעול בנושא, ואיך הם יכולים לשנות דברים בצורה מיוחדת ושונה מאשר המבוגרים ואף שונה זה מזה – איפה פלוני יכול להשפיע יותר מאלמוני.
אם יגידו לכם לא – עודדו אותם בהצפת הכוחות של כל אחד ואחד מהם, ספרו להם על דוד המלך שהיה נער כשהרג את גליית, על הרב קוק שלמד גמרא בעיון כשהיה בן שמונה, וכן ספרו להם את הסיפור על הילד ההולנדי שהציל עיירה שלמה מהצפה על ידי דחיפת אצבעו לסכר שהתחיל להתפרץ. הכוחות נמצאים בנו, אנו רק צריכים להשתמש בהם ולהוציא אותם לפועל. איפה הכוחות שלי פועלים בחברה הישראלית ובנושאים שדיברנו עליהם? בקשו מהחניכים לשתף ברעיונותיהם לעשייה בנושאים שדיברו עליהם בקבוצות.
אפשר גם לשלוח לחניכים במהלך השבוע כמה סרטוני מוטיבציה כהכנה לפעולה (מצורפים כמה קישורים לסרטונים מומלצים בנספח 2).
כדאי לשתף עם החניכים סיפור שלכם על הצלחה בנושא מסוים למרות שנראה לכם בהתחלה שאי-אפשר.
חלקו את הקבוצה לזוגות ולתפקידים – אחד יהיה מראיין בטלוויזיה והאחר מרואיין. עליהם לראיין זה את זה מנקודת מבט של עוד עשר שנים, וכל אחד ישתף באילו נקודות השפעה הוא נמצא בחברה הישראלית ביחס לכוחות שלו. אחר כך הופכים תפקידים והמראיין נהיה מרואיין ולהפך.
דיברנו על כמה נושאים שצריך לפעול בהם בחברה הישראלית. הבנו שיש לנו הכוחות לעשות זאת ושיתפנו איפה נהיה בעוד כמה שנים ביחס לכוחות שלנו ולצרכים של עם ישראל. בפעולה הבאה נראה איך כקבוצה אנו יכולים לפעול בנושאים הללו ולהשפיע.
חלקו לחניכים את הקטע המצורף (נספח 3).
מקורות להרחבה לכרטיסיות בשלב א
אלו הצעות עם מקורות רבים להרחבה. אם אתם רוצים לתת נושא נוסף לשבט שלכם שלדעתכם מתאים יותר – לכו על זה.
לימוד תורה:
חזרה בתשובה, יציאה בשאלה:
פילוג בעם ישראל:
דור המסכים:
הר הבית:
צניעות ושמירת העיניים:
מקורות כלליים:
סרטונים
סרטון מוטיבציה של אדם חסר ידיים ורגליים: https://goo.gl/jaHhGZ
סרטון מוטיבציה על שחקן פוטבול שמצליח יותר ממה שחשב: https://goo.gl/tuAvMW
הצעה לצ’ופר
“עלה למעלה עלה, כי כח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים. אל תכחש בם, פן יכחשו לך, דרש אותם, וימצאו לך מיד” (הרב ראי”ה קוק, אורות הקודש א, מוסד הרב קוק ירושלים).