מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

ערב א' - ב'

ערב א' - ב'

סוג הפעולה
עשייה
מתאים לגיל
כללי
משך הפעולה
עד חצי שעה
נושא
גיבוש ואחדות
0 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

מהלך הפעולה יתקיים לפי האלף בית

מטרות הפעולה

גיבוש והווי שבטי יצירת חוויות חיוביות משותפות לחברי השבט

מה צריך להכין?

  • קופסת עדשים, סוכריות, במבה או כל דבר דומה
  • קישוטים שונים (ראו באות א')
  • דפי נייר בגודל גלויה (ראו באות ג')
  • מכשירי כתיבה
  • כיבוד ושתייה קלה
  • דפים בצורת לב כמספר החניכיל (ראו באות ל')
  • חפצים למוזיאון מישוש (ראו באות מ').

.

לפני הפעולה יש לקרוא את הפעולה כדי לדעת מה להכין מראש.

.

מהלך הערב

.

שלב א – אווירה

מקשטים את החדר, מצפים את המנורות בצלופן, פורשים מחצלות… או כל דבר הנותן אוירה שונה בחדר..

.

שלב ב – בדיחה 

כל חניך מספר בדיחה, אח"כ עורכים הצבעה חשאית והבדיחה הטובה ביותר מזכה את המספר ב-2 סוכריות.

.

שלב ג – גלויה 

כל חניך יקבל לידיו דף מלבני (רצוי להכין על הנייר דוגמא של גלויה). ועליו לכתוב לחניך היושב מימינו משהו נחמד, ולצייר לו ציור, בצידה השני של הגלויה. הגלויה המוצלחת ביותר מזכה את שולחה ב 2 סוכריות

.

שלב ד – דיבור

כל החניכים עומדים על הכיסאות, ועליהם לדבר על נושא כל שהוא שתספק להם, בשטף ובלי לעצור, להתבלבל או לצחוק, האחרון שמחזיק מעמד זוכה ב 2 סוכריות

.

שלב ה – הרקדה 

מלמדים ריקוד את חברי הקבוצה. החניך הרוקד בצורה היפה ביותר ומבלי להתבלבל בתנועות זוכה ב 2 סוכריות

.

שלב ו – וידוי

כל אחד מהחניכים מתוודה על מקרה מביך שקרה לו ואיך לבסוף יצא מהעניין.
המקרה המעניין ביותר מזכה את המתוודה ב 2 סוכריות 

.

שלב ז – זיכרון

הוציאו 4 חניכים. ספר לשאר החניכים סיפור עם כמה שיותר פרטים קטנים, הכנס אחד מהארבעה ותן לחניך לספר לו את הסיפור, אח"כ הכנס עוד חניך ותן לחניך שנכנס קודם לספר לו את הסיפור וכך הלאה… בסוף ספר שוב את הסיפור במלואו, החניכים יוכחו לדעת כמה פרטים היו חסרים.

.

שלב ח – חיקוי

כל חניך מנסה כוחו בחיקוי – אנשים , בע"ח, מכונות וכדו'.
החקיין המוצלח ביותר מקבל 2 עדשים

.

שלב ט – טלפתיה

קח לצד את אחד החניכים (או מדריך נוסף) וסכם איתו שבכל פעם שתנקוב בשם של חפץ כחול החפץ שתנקוב בשמו מיד אח"כ יהיה החפץ הנבחר.
אח"כ אמרו לחניכים שבינך לבין החניך או המדריך יש טלפתיה, החניך יוצא והקבוצה בוחרת חפץ מסוים. החניך חוזר ואתה נוקב בשמות של חפצים שונים ושואל את החניך האם זה החפץ שבחרנו וכדו'… והחניך עונה – לא אבל יודע שהחפץ הבא שתנקוב בשמו הוא החפץ הנבחר.
החניך שמגלה את ה"טירק" זוכה ב 2 סוכריות.

.

שלב י – יין

מביאים "יין" בצורת פטל מחלקים לחניכים ושותים לחיים.

.

שלב כ – כיבוד

מחלקים קצת כיבוד ועושים אתנחתא במשחק.

.

שלב ל – לבבות

על דפי נייר בצורת ב שהכנת רשום איחולים שונים כגון: אושר, בריאות, מזל, הצלחה, עושר וכדו'…
קפל את הלבבות וחלק לחניכים בסלסלה. כל חניך יבחר לעצמו את לה המזל שלו אפשר גם להכין עוגיות בצורת לב ובתוכן הפתקים.

.

שלב מ – מוזיאון

עטוף מספר חפצים ותן לחניכים לנחש מה בתוך העטיפה.
כל חניך רושם לעצמו על דף את הפריטים שזיהה (אפשר לעטוף חפצים מא' – ת')
חניך שזיהה את מירב הפריטים זוכה ב 2 סוכריות

.

שלב נ – נרות

הקרא לחניכים את ההגדרותהבאות. בכל תשובה נמצאת המילה נר (תן דוגמה), כל תשובה מזכה את העונה ב 2 סוכריות.

.

שלב ס – סיפור

אתה מתחיל סיפור, האות הראשונה היא א' (לדוגמה :אתמול יצאתי לטייל…) לפתע אתה מפסיק החניך לימינך ממשיך במשפט המתחיל ב ב' אחריו ב ג' וכן הלאה…

.

שלב ע – עצמים

 

על החניכים לאסוף בזמן מוקצב כמה שיותר חפצים באות ע'

.

שלב פ – פרס

החניך שאסף את מירב החפצים מקבל פרס – עט או משהו דומה 

.

שלב צ – צילום

הבא מצלמה וצלם את החניכים בפוזוכת מזכרת מהערב. (לחלופין אפשר לתת לחניכים ךצייר את עצמם.)

.

שלב ק – קולות

אחד החניכים עוצם את עיניו ועליו לזהות את חבריו לפי הקולות שהם משמיעים (על החניכים לעוות את קולם כמה שאפשר).

.

שלב ר – ראש 

חלק לחניכים מכשירי כתיבה ותן להם לכתוב כמה שיותר ביטיים וצירופים עם המילה "ראש" (ראש חודש, ראש קטןוכו'…) החניך שכתב את מירב הביטויים זוכה ב 2 סוכריות

.

שלב ש – שירה 

שירת המנון התנועה בסוף הערב

.

שלב ת – תודה 

חלק לחניכים פתקים עליהם רשום – תודה על ההשתתפות תבואו שוב…

דעתך חשובה לנו