איתור סניפים וכפרי בוגרים
מהלך הפעולה יתקיים לפי האלף בית
גיבוש והווי שבטי יצירת חוויות חיוביות משותפות לחברי השבט
.
לפני הפעולה יש לקרוא את הפעולה כדי לדעת מה להכין מראש.
.
.
מקשטים את החדר, מצפים את המנורות בצלופן, פורשים מחצלות… או כל דבר הנותן אוירה שונה בחדר..
.
כל חניך מספר בדיחה, אח"כ עורכים הצבעה חשאית והבדיחה הטובה ביותר מזכה את המספר ב-2 סוכריות.
.
כל חניך יקבל לידיו דף מלבני (רצוי להכין על הנייר דוגמא של גלויה). ועליו לכתוב לחניך היושב מימינו משהו נחמד, ולצייר לו ציור, בצידה השני של הגלויה. הגלויה המוצלחת ביותר מזכה את שולחה ב 2 סוכריות
.
כל החניכים עומדים על הכיסאות, ועליהם לדבר על נושא כל שהוא שתספק להם, בשטף ובלי לעצור, להתבלבל או לצחוק, האחרון שמחזיק מעמד זוכה ב 2 סוכריות
.
מלמדים ריקוד את חברי הקבוצה. החניך הרוקד בצורה היפה ביותר ומבלי להתבלבל בתנועות זוכה ב 2 סוכריות
.
כל אחד מהחניכים מתוודה על מקרה מביך שקרה לו ואיך לבסוף יצא מהעניין.
המקרה המעניין ביותר מזכה את המתוודה ב 2 סוכריות
.
הוציאו 4 חניכים. ספר לשאר החניכים סיפור עם כמה שיותר פרטים קטנים, הכנס אחד מהארבעה ותן לחניך לספר לו את הסיפור, אח"כ הכנס עוד חניך ותן לחניך שנכנס קודם לספר לו את הסיפור וכך הלאה… בסוף ספר שוב את הסיפור במלואו, החניכים יוכחו לדעת כמה פרטים היו חסרים.
.
כל חניך מנסה כוחו בחיקוי – אנשים , בע"ח, מכונות וכדו'.
החקיין המוצלח ביותר מקבל 2 עדשים
.
קח לצד את אחד החניכים (או מדריך נוסף) וסכם איתו שבכל פעם שתנקוב בשם של חפץ כחול החפץ שתנקוב בשמו מיד אח"כ יהיה החפץ הנבחר.
אח"כ אמרו לחניכים שבינך לבין החניך או המדריך יש טלפתיה, החניך יוצא והקבוצה בוחרת חפץ מסוים. החניך חוזר ואתה נוקב בשמות של חפצים שונים ושואל את החניך האם זה החפץ שבחרנו וכדו'… והחניך עונה – לא אבל יודע שהחפץ הבא שתנקוב בשמו הוא החפץ הנבחר.
החניך שמגלה את ה"טירק" זוכה ב 2 סוכריות.
.
מביאים "יין" בצורת פטל מחלקים לחניכים ושותים לחיים.
.
מחלקים קצת כיבוד ועושים אתנחתא במשחק.
.
על דפי נייר בצורת ב שהכנת רשום איחולים שונים כגון: אושר, בריאות, מזל, הצלחה, עושר וכדו'…
קפל את הלבבות וחלק לחניכים בסלסלה. כל חניך יבחר לעצמו את לה המזל שלו אפשר גם להכין עוגיות בצורת לב ובתוכן הפתקים.
.
עטוף מספר חפצים ותן לחניכים לנחש מה בתוך העטיפה.
כל חניך רושם לעצמו על דף את הפריטים שזיהה (אפשר לעטוף חפצים מא' – ת')
חניך שזיהה את מירב הפריטים זוכה ב 2 סוכריות
.
הקרא לחניכים את ההגדרותהבאות. בכל תשובה נמצאת המילה נר (תן דוגמה), כל תשובה מזכה את העונה ב 2 סוכריות.
.
אתה מתחיל סיפור, האות הראשונה היא א' (לדוגמה :אתמול יצאתי לטייל…) לפתע אתה מפסיק החניך לימינך ממשיך במשפט המתחיל ב ב' אחריו ב ג' וכן הלאה…
.
על החניכים לאסוף בזמן מוקצב כמה שיותר חפצים באות ע'
.
החניך שאסף את מירב החפצים מקבל פרס – עט או משהו דומה
.
הבא מצלמה וצלם את החניכים בפוזוכת מזכרת מהערב. (לחלופין אפשר לתת לחניכים ךצייר את עצמם.)
.
אחד החניכים עוצם את עיניו ועליו לזהות את חבריו לפי הקולות שהם משמיעים (על החניכים לעוות את קולם כמה שאפשר).
.
חלק לחניכים מכשירי כתיבה ותן להם לכתוב כמה שיותר ביטיים וצירופים עם המילה "ראש" (ראש חודש, ראש קטןוכו'…) החניך שכתב את מירב הביטויים זוכה ב 2 סוכריות
.
שירת המנון התנועה בסוף הערב
.
חלק לחניכים פתקים עליהם רשום – תודה על ההשתתפות תבואו שוב…