איתור סניפים וכפרי בוגרים
זכינו בדורנו למדינה חזקה ומשגשגת, אך התקווה והחלום עוד ממשיכים לפעם בלבבות. יש לנו אחריות וצורך לעלות קומה, לחשוב יחד לאן אנחנו רוצים לקדם את המדינה, מה חשוב לנו, ולחלום את העתיד הטוב יותר.
יש מדינה!
הציגו לחניכים תמונה של הרצל (נספח 1) וספרו להם: לאיש שבתמונה קוראים הרצל.
הרצל היה יהודי שחי לפני הרבה שנים בארץ רחוקה, והוא אמר לכולם שהוא רוצה שתהיה מדינה לכל היהודים בארץ ישראל.
כולם צחקו, כי אז לא הייתה ליהודים מדינה, והם לא האמינו שזה יכול להיות.
שאלו את החניכים: מה אתם אומרים, הרצל צדק? יכולה להיות ליהודים מדינה בארץ ישראל?
סכמו שכן, אנחנו חיים היום במדינה של יהודים בארץ ישראל.
מה יש לנו במדינה?
סמנו תחום שיהיה ‘המדינה שלכם’ (בחבל, או בבד או בנייר רצף פרוס).
תוכלו להביא קוביות או לגו ולבנות עם החניכים את ה’מדינה’.
לאחר מכן, פרסו על הרצפה תמונות של דברים שיש לכם במדינה (נספח 2).
בקשו מהחניכים למצוא מה יש במדינה,
או הקריאו להם מהרשימה ותנו להם למצוא את התמונה המתאימה.
עולים קומה
השאירו ארבע תמונות ואספו את השאר (תוכלו לתת לחניכים לבחור מה להשאיר).
שחקו עם החניכים- מה חסר במדינתנו הנחמדת?
בכל פעם חניך אחר יוצא, מוציאים תמונה אחת, והוא צריך לזכור מה היה ונעלם.
הסבירו שיש גם דברים שחסרים במדינה שלנו, ואנחנו רוצים להוסיף לה.
הוציאו עוד כרטיסיות (נספח 3) ותנו לחניכים לבחור מה הם רוצים להוסיף.
הציגו שוב את התמונה של הרצל.
דברו אליו והראו לו את כל מה שיש במדינה:
הרצל, אתה רואה איך צדקת? תראה איזו מדינה יפה יש לנו!
יש לנו כבישים, בתים, ילדים ואפילו את הכותל המערבי.
אל תדאג, אנחנו נוסיף כאן כל מה שחסר: נוסיף עוד תורה, אהבה ושמחה כמה שרק אפשר 🙂
נספח 1: תמונה של הרצל
נספח 2- מה יש במדינה
נספח 3: מה אנחנו רוצים להוסיף?