איתור סניפים וכפרי בוגרים
– החניך ילמד על בריאת העולם.
– החניך ילמד מה נברא כל יום.
מספרים לחניכים שפעם לא היה פה כלום, לא היו בתים, לא היה את המקום שהם גרים פה {ככה הם מתחברים, לפי המושגים שלהם} לא היה ים, שמש, עצים, אוכל וכו’.. הכול היה בלאגן, אין סדר, כלום לא ברור.
עושים בלאגן, אי סדר בחדר ושואלים את החניכים איך הדברים נראים כשהכול הפוך ואין סדר?
מבינים שהכל היה מבולגן, ולכן אלוקים החליט לעשות סדר והתחיל לברוא את העולם. (תוהו ובוהו…)
.
ביום הראשון- אלוקים ברא את האור, משחקים פרה עיוורת. {הכול היה חשוך}.
מדברים על איך שהאור עוזר לנו לראות- בזכות האור אפשר לראות את הדברים שאלוקים בורא בעולם.
.
ביום השני- אלוקים ברא את הרקיע והמים. מסבירים שהים והשמיים היו מחוברים ואז הם נפרדו.
.
ביום השלישי- אלוקים ברא את היבשה והצמחים. משחקים ים-יבשה.
אפשר להוסיף את הנק’ שהמים עוזרים להשקות את הצמחים.
.
ביום הרביעי- אלוקים ברא את המאורות, השמש, הירח והכוכבים.
השמש מאירה ביום, ובלילה הירח מאיר והכוכבים עוזרים לו.
מסבירים על המאורות שאלוקים ברא, וכשמגיעים לכוכבים מבקשים משאלה.
.
ביום החמישי- אלוקים ברא את החיות שבמים ובשמיים.
שואלים את החניכים שאלות- איזה חיות יש בשמיים? ואיזה חיות יש במים?
.
ביום השישי- אלוקים ברא את בעלי החיים שביבשה- שואלים את החניכים איזה חיות אלו?
כל השאלות כדי שיבינו שהחיות האלה נבראו בבריאת העולם {כי הם הרי מכירים את החיות האלו!]
.
אחר כך מדברים על זה שאלוקים ברא את האדם! שזה כל אחד מאיתנו- ואמר לו – כל העולם הזה בשבילך, תהנה מהעולם שבראתי לך!
עושים מעין “בריאת האדם”- מתנדב נמצא במרכז, מכסים אותו וכל פעם הוא מוציא איבר אחר, עד שרואים את כל הגוף ואז מכריזים שהאדם נברא!
נותנים דוגמאות בהשתתפות החניכים איך אפשר להנות מהעולם שאלוקים נתן לנו.
למשל- בים אנחנו יכולים לשחות. את הפירות אפשר לאכול. וכו’..
.
יום השבת- ביום השבת אלוקים נח, ככה גם אנחנו נחים.
אפשר לקשור את זה לחיים של החניכים שבשבת לא לומדים וזה יום מיוחד.