איתור סניפים וכפרי בוגרים
החניכים ימצאו דרכים לחזק קשרים ברמה האישית, ברמה השבטית וברמה הסניפית
הכנות וציוד נדרש:
.
.
.
כשאנחנו מנסים למלא משימות אבל אין לנו קשר עם מי שאתנו, המשימה נעשית פחותת ערך, כיף פחות לעשות אותה וקשה הרבה יותר להגיע לתוצאה. כחברה אנחנו צריכים לנסות לקשר בין איש לרעהו ובין עצמנו לאחרים.
.
.
חלקו את כל קלפי התגובות בין כל המשתתפים (ערכו ‘דו-קרב’ או שחקו מול שחקן אחד). הציגו סיטואציה ואת האדם שהסיטואציה הזאת קרתה לו. כל חניך בתורו צריך לבחור את תגובתו לו שמע על מקרה זה עם אדם זה. החליפו את פתק של האיש שקרתה לו הסיטואציה, וכל חניך בתורו יצטרך לבחור תגובה מחדש.
.
דוגמה – סיטואציה: תאונת דרכים בין כלי רכב לאופנוע. הנפגע בתאונה הוא: (הוציאו פתק של דמות) יוסף אבולעפיה, מוכר מסטיקים בשוק ראש העין.
.
כל חניך בתורו יבחר תגובה;
.
החליפו את הפתק של האישיות – חבר של אחי הגדול מהקומה שמעלינו.
.
כל חניך בתורו יבחר תגובה מחדש.
.
דוגמאות למשחק:
[gview file=”http://bneiakiva.org.il/wp-content/uploads/2016/11/דוגמאות-למשחק.docx”]
.
כשמתרחש משהו לאדם שיש לי אתו משהו במשותף, האירוע מגדיל את הרגשת הקרבה וההזדהות אתו, אך כשקורה משהו לאנשים שאינם קשורים למעגל שלי ואיני יודע על משהו שמשותף לנו, שמחבר בינינו, קשה לי הרבה יותר להתחבר אליו ולהרגיש במצוקתו או בשמחתו. דיברנו באחת הפעולות הקודמות על הדרך להתקדם כחברה בארץ ישראל, ואנחנו חייבם להבין שה’יחד’ הוא הכרחי והוא שיוביל את המדינה להתקדמות.
.
.
שחקו ‘מה משותף’ –
.
אפשרות א: חלקו את החניכים לקבוצות. כל חברי הקבוצה בכל אחת מהקבוצות צריכים למצוא כמה שיותר מכנים המשותפים לכל הקבוצה.
.
אפשרות ב: תנו לחניכים למלא שאלון על עצמם בפעולה הקודמת. עשו רשימה של החניכים ובחרו בכל פעם בכמה חניכים שיש להם משהו במשותף. בפעולה עצמה קראו לכל קבוצת חניכים בתורה, והם יצטרכו למצוא מהו המכנה המשותף להם.
.
.
ריחוק הוא דבר שלילי, וראינו שכשיש לנו משהו במשותף עם עוד מישהו הרגשת הקרבה וההזדהות בינינו גדֵלה, וכשאנשים אינם קשורים למעגל שלנו ואיננו חשחם שיש משהו משותף בינינו, קשה לנו הרבה יותר להתחבר אליהם ולהרגיש במצוקותיהם או בשמחתם. כמו כן אנחנו רואים את הצד החיובי בחיבור בין אנשים, והחיבור פעמים רבות יגיע ממקומות שונים. מובן שיש כל מיני צורות של חיבור, ולא תמיד הוא ייווצר על ידי מכנה משותף; זהו רק צד אחד. חשוב להדגיש שיש מדדים רבים ועמוקים שבהם אנחנו יכולים להתחבר לאחרים.
.
דונו עם החניכים באילו עוד דרכים אפשר להוסיף קירוב בעם, והראו שיש דרכים רבות שבהן אתם יכולים ליישם את הקירוב הזה.
.
החניכים יעלו הצעות פרקטיות – חשוב שהם יעלו את הרעיון לקראת הוצאתו לפועל כי אם אתם באמת רוצים שהם יישמו אותו, אתם צריכים שהוא יגיע מהם.
הרחבה למדריכים:
בני עקיבא יוזמת עצרת בכיכר רבין הכוללת מפגש ושיח עם תנועות אחרות מתוך מבט על המאחד בינינו, ומתוך כך יוצאים לפעילות זו ביחד. ראו דברי מזכ”ל התנועה דני הירשברג על העצרת (בנספח).
.