איתור סניפים וכפרי בוגרים
להכיר את הכנתו של עיתון
בגילאים בוגרים יותר לראות את כוחה והשפעתה של המילה
גיבוש והווי שבטי
יצירת חוויות חיוביות משותפות לחברי השבט
מלאי מכובד של עיתונים, מספר גיליונות נייר לבנים, מכשירי כתיבה, טושים עבים, דבק, מספריים
.
.
חלקו את החניכים לשתי קבוצות. כל קבוצה מכינה עיתון שבטי , כלומר העיתון ייכתב על השבט עצמו.
1. לבחור שם לעיתון
2. כל אחד מחברי השבט כותב את דעתו על השבט, מה טוב בו ומה פחות טוב וכדאי לשפר
3. לכתוב לעיתון דיר על השבט
4. לצייר ציור יפה על השבט
5. להכין פינת חידונים, שעשועונים ובדיחות
6. לשלב כותרות מהעיתונים שאפשר לקשר אותן לשכבה
7.להכין פינת ימי הולדת, דש”ים וכו’
8.יש להגיש את העיתון תוך זמן קצוב
9.אסור לפגוע בשום צורה באף אחד מחברי השכבה.
.
1. לבחור עורך לעיתון
2. להכין שם וסמל לעיתון (רצוי להשתמש בעיתונים
3. להכין 3 כתבות כל השכבה ועל התנועה בכלל כשהכותרות הן מהעיתונים
4. להביא שלוש תמונות מהעיתונים ולתת להן כותרות הקשורות לתנועה
5. לכתוב על מקרים מעניינים שקרו לאחרונה בשבט, בתנועה ובעיר/ ישוב/ מושב/ קיבוץ וכו
6. להכין חידונים, שעשועונים וקטעי הומור הקשורים לתנועה
7. לערוך את העיתון בצורה נכונה ויפה (המאמרים החשובים ביותר בפתיחה ואילו השעשועונים בסיום – השתדלו לא לכוון אותם בעניין)
8. להכניס פינות מקוריות לעיתון
9. לשלוח נציג לראיין את עורך העיתון של הקבוצה השנייה (אפשר לראיין גם את המדריך, או אנשים אחרים על דעתם על התנועה וכו’…)
10. אפשר להכניס פינת לו יהיה ובה בקשותיהם ורצונותיהם של החניכים לגבי המשך פעילות התנועה
11. יינתן זמן מוקצב למשימה
12. אסור לפגוע בשום צורה באף חניך.
.
לאחר סיום הכתיבה קח את העיתונים מהחניכים וקרא את הכתוב בהם, נקד כל קטע. קבע ניקוד לכל דבר שהתפרסם, ואל תהסס להוריד ניקוד על דברים שאינם לפי ההוראות
.
הערה
עם השכבות הבוגרות אפשר לשוחח על כוחה של המילה הכתובה, ועל הצורך לבדוק ידיעה פעמים רבות לפני הפרסום, אם אפשר רצוי לצלם לכל חניך את עיתונו כדי שתישאר לחניכים מזכרת נחמדה מהערב, אפשר כמו כן לשלוח את העיתונים לבתי החניכים כדרך ששולחים עיתון.